پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 30241

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۴

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۴پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۴به شرح زیر است:

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور عراق: جنایات سعودی‌ها در یمن گریبان خودشان را می‌گیرد
دیروز انجام شد؛ اعلام حمایت حوزه‌های علمیه سراسر کشور از آیت‌الله نمر
آیت‌الله حسینی بوشهری: خشم مردم عربستان گریبان شاهزادگان سعودی را خواهد گرفت
آیت‌الله کعبی: مسیری که آل سعود در پیش گرفته مسیر نابودی است
ادامه رایزنی‌های معاونان وزیر خارجه کشورمان با نماینده ۱+۵ برای تدوین پیش نویس توافق

** جام جم ۹۴/۲/۲۴
* فریاد حوزه در حمایت از روحانی شیعه عربستانی
مراجع تقلید، طلاب و علمای حوزه‌های علمیه سراسر کشور دیروز یکپارچه به حمایت از شیخ نمر، روحانی شیعه عربستانی که از سوی دادگاه عربستان به اعدام محکوم شده است، برخاستند و علاوه بر هشدارهای مراجع تقلید، تجمع‌های مختلفی هم در سراسر کشور از سوی حوزویان برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، امام جمعه قم در تجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه طی سخنانی در اعتراض به تائید حکم اعدام عالم مجاهد و مبارز عربستانی شیخ نمر گفت: اگر این روحانی مجاهد اعدام شود، زلزله‌ای آل‌سعود را فراخواهد گرفت و این زلزله به سقوط آل‌سعود می‌انجامد.
* جبهه النصره رسما علیه داعش اعلام جنگ کرد
بعد از چند ماه آرامشی که بین دو گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» و «داعش» در منطقه «القلمون» برقرار بود، سرانجام به موازات عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حزب‌الله در این منطقه، جبهه النصره علیه داعش بطور رسمی اعلام جنگ کرد.

** همشهری ۹۴/۲/۲۴
* حذف سفر زائران به کاظمین تا جمعه
سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت از حذف سفر و اقامت یک شبه به کاظمین از برنامه زائران ایرانی از روز سه‌شنبه تا جمعه خبر داد و گفت: با توجه به مشکل امنیتی که کاظمین دارد، سفر به این شهر برای مدت محدود قطع شده است.
* انتقاد ترکیه از روسیه در نشست ناتو
وزیر خارجه ترکیه که کشورش دیروز میزبان نشست یک روزه وزرای خارجه ناتو بود، ‌در اقدامی کم سابقه، ‌از روسیه به خاطر اقداماتش در اوکراین انتقاد کرد.
روسیه و ترکیه متحدان نزدیکی هستند و همین سال گذشته ولادیمیر پوتین در میان اختلافات گسترده‌اش با غرب، به ترکیه سفر کرد تا از شروع تازه روابط میان مسکو و آنکارا بگوید.
با این حال ماه گذشته وقتی پوتین از کشتار ارامنه در حکومت عثمانی انتقاد کرده و آن را نسل کشی خواند، این رابطه رو به تیرگی رفت.

** کیهان ۹۴/۲/۲۴
* جنایات سعودی‌ها در یمن گریبان خودشان را می‌گیرند
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار رئیس جمهور عراق: عراق با توجه به جایگاه خود قطعا می‌تواند در مسائل منطقه تاثیرگذار باشد و باید از این ظرفیت، بیش از پیش استفاده شود.
روابط کنونی ایران و عراق در مقایسه با سال‌های گذشته بی‌سابقه است و این روند که نشان دهنده حکمت و درایت برادران عراقی است، باید همچنان ادامه یابد.
نقشه برخی کشورهای عربی برای سوریه بسیار ویرانگر است. نقشه آنها، نه تنها سوریه بلکه کشورهای خودشان را نیز ویران خواهد کرد.
حضور گروه‌های متعدد تکفیری ـ تروریستی در سوریه و تحت عناوین مختلف، در واقع به نفع رژیم صهیونیستی و به نفع کسانی است که به دنبال بی‌ثباتی منطقه برای تحمیل اراده خود هستند.
قضایای یمن نشان می‌دهد که یک تفکر غیر حکیمانه و جاهلانه‌ای در درون سعودی‌ها، در مورد مسائل یمن تصمیم‌گیری می‌کند.
آنها به بهانه درخواست رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن که به کشور خود در حساس‌ترین شرایط، خیانت کرد، به یمن حمله کردند، که این بسیار احمقانه است.
فؤاد معصوم: معتقدیم جنابعالی به عنوان رهبر انقلاب اسلامی و به عنوان یک مرجع بزرگ دینی، از هر دو منظر می‌توانید به گسترش بیش از پیش روابط ایران و عراق و همچنین حل مسائل و مشکلات عراق کمک کنید.
* بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب
حضرت‌آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (چهارشنبه) از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی(ره) بازدید کردند.
در این بازدید دو و نیم ساعته که آقای جنتی وزیر ارشاد رهبر معظم انقلاب اسلامی را همراهی می‌کرد، غرفه‌داران و برخی ناشران حاضر در نمایشگاه توضیحاتی در خصوص تازه‌های نشر وفعالیت‌های صورت گرفته در عرص چاپ کتاب بیان کردند.
* آغاز تحقیقات دادگاه لاهه درباره جنایات جنگ اسرائیل در غزه
دادگاه بین‌المللی جنایات جنگی برای اولین بار تحقیقات خود را درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شروع کرد. پس از آنکه فلسطین ماه گذشته به عضویت دادگاه بین‌المللی جنایات جنگی درآمد، این نهاد بین‌المللی روز سه‌شنبه اعلام کرد، تحقیقات اولیه را درباره حملات سال گذشته اسرائیل علیه غزه شروع کرده است.
* بازخواست مجلس از وزیر ارشاد پس از پایان نمایشگاه
حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اعلام این خبر که کتاب‌های مسئله دار و ضد دین موجود در نمایشگاه کتاب توسط مجلس مورد بررسی قرار گرفته گفت: جمع بندی مجلس از نمایشگاه کتاب این است که بعد از بازدید از نمایشگاه کتاب، قطعاً جلسه‌ای تشکیل داده و از وزیر ارشاد دعوت کنیم تا در این جلسه حاضر شده و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

** شرق ۹۴/۲/۲۴
* اینکه کسانی رانت‌های آن‌چنانی می‌گیرند، به آمریکا ربطی ندارد
مسعود پزشکیان: این خودمان هستیم که این آب و خاک و این زمین و ساختار اداری را به این شکل درآوردیم.
اینکه دیگر به آمریکا ربط ندارد.
اینکه کسی رانت‌هایی آن‌چنانی می‌گیرد، زمین‌های کشور را با رانت می‌فروشد و به تاراج می‌برد و سند‌سازی می‌کند، دیگر آمریکایی نیست، بلکه به این دلیل است که ساختار نیروی انسانی کشورمان و ساختار اداری قادر به انجام کار دقیق، عمیق و درست نیست.
* تبادل بیش از ۲۵۰ شهید دفاع‌مقدس در مرز شلمچه
عبدالمجید عقیلی، مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر، از تبادل بیش از ۲۵۰ شهید دوران دفاع مقدس در ۲۸ اردیبهشت‌ جاری در مرز شلمچه خبر داد.

** ایران ۹۴/۲/۲۴
* آتش بس فوری در یمن برقرار شود
رؤسای جمهوری ایران و عراق دیدار کردند.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی: این طنز مضحک در تاریخ باقی خواهد ماند که کشورهایی به گروه‌های تروریستی پول بدهند و آنها را مسلح کنند و همان کشورها در زمان دیگری بگویند ائتلافی درست کرده‌اند تا همان تروریست‌ها را بمباران کنند.
مردم یمن امروز نیازمند تیم‌های پزشکی، مواد غذایی و دارو هستند.
رئیس جمهور عراق: دولت و ملت عراق هیچ گاه مهمان‌نوازی و حمایت دولت و ملت ایران از معارضین عراقی در دوران استبداد را فراموش نمی‌کنند.
* عربستان یک قدم به سمت ایران بردارد، ما ۱۰ قدم بر می‌داریم
علی لاریجانی، رئیس مجلس گفت: عده‌ای مرتب حرافی می‌کنند که ایران قصد سلطه بر منطقه را دارد؛ این هم از دروغ‌پردازی‌های آنان است که قصد دارند پشت آن پنهان شوند. من از آنها سؤال می‌کنم در این سی و اندی سال پس از انقلاب کی ایران به کشوری کوچک یا بزرگ در منطقه دست اندازی کرد یا تجاوز نمود؟ این شماها بودید که پشت سر صدام جمع شدید تا به ایران حمله کند و بعد گفتید ما اشتباه کردیم که به صدام کمک کردیم و حتی با همه این اقدامات ستمگرانه بعد از آنکه صدام به سعودی و کویت حمله کرد ما صدام را محکوم کردیم و تلافی نکردیم. همین امروز با همه خباثتی که نسبت به ملت یمن داشتید اگر خدای ناکرده رژیم صهیونیستی به شما حمله کند ایران از شما دفاع می‌کند؛ چرا که ملت شما مسلمانند. لاریجانی با بیان این‌که سلطه‌گری بر قوت نظامی و روحیه استعماری استوار است اما نفوذ معنوی بر جاذبه ویژگی‌های الهام بخش معنوی، افزود: یک قدم از امریکای مستکبر دور شوید، ببینید ما ۱۰ قدم به سمت شما نزدیک می‌شویم. شما یک تشر به رژیم صهیونیستی بزنید، ببینید ما چقدر از شما حمایت می‌کنیم.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۲/۲۴
* سیاست جمهوری اسلامی ایران کمک به عراق در تمامی زمینه‌هاست
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیروز در دیدار رئیس‌جمهور عراق با تاکید بر این نکته که «جمهوری اسلامی ایران منافع ملی در عراق را از طریق کمک به استقرار صلح و ثبات سیاسی و تحکیم روند مردم سالاری در این کشور دنبال می‌کند»، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران کمک به دولت و مردم عراق در تمام زمینه‌ها و توسعه آن کشور و حمایت از دولت و ملت در مبارزه با تروریسم است.
* ادامه رایزنی‌های معاونان وزیر خارجه کشورمان با نماینده ۱+۵ برای تدوین پیش نویس توافق
معاونان وزیر امور خارجه روز گذشته، دومین روز مذاکره برای ادامه نگارش پیش نویس برجام (برنامه اقدام مشترک) را همراه با معاون هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار کردند.
در شرایطی که انتظار می‌رود مذاکرات وین به پیش نویس اولیه برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) منجر شود، رئیس تیم کارشناسی مذاکره‌کننده ایران نخستین روز گفتگو‌ها را بسیار دشوار ارزیابی کرد.

** وطن امروز ۹۴/۲/۲۴
* احتمال برکناری نعمت‌زاده!
روزنامه اصلاح‌طلب آرمان نوشت: رئیس‌جمهور بارها به اعضای کابینه گفته است در مبارزه با فساد اهتمام جدی داشته باشند. گفته شده وزیر صنعت، معدن و تجارت برای این تاکیدات جدی رئیس‌جمهور اهمیت چندانی قائل نیست.
این روزنامه حامی دولت از احتمال برکناری نعمت‌زاده، وزیر صنعت خبر داده و نوشته است: از جمله نقدهایی که به نعمت‌زاده وارد شده است، می‌توان به این مورد اشاره کرد که این وزارتخانه نتوانست مطابق انتظارات دولت، برنامه و اقدامات مناسبی برای رفع مشکلات حوزه تجارت بالاخص تنظیم بازار انجام دهد.

** جوان ۹۴/۲/۲۴
* سران رژيم آل‌سعود روي جاهليت را سفيد كرده‌اند
آيت‌الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه نياز امروز بشريت به معارف اسلامي را بيشتر از زمان بعثت پيامبر اسلام(ص) اعلام كرد و گفت: تجاوزها، قتل و غارت‌ها و جاهليت بشر امروز كمتر از زمان بعثت پيامبر(ص) نيست و آخرين نمونه آن را اينك در يمن و از سوي رژيم سفاك سعودي شاهديم.
آنچه امروز در يمن رخ مي‌دهد متأسفانه نمونه‌اي از وحشيگري و جهالت برخي ابناء بشر امروز است، به طوري كه مي‌توان گفت سران رژيم سعودي روي جاهليت ۱۴۰۰ سال پيش را سفيد كرده‌اند.
* دبه‌آمریکایی‌ها مزاح بود
علي اكبر صالحي كه بعد از عمل جراحي در يكي از بيمارستان‌ها صحبت مي‌كرد، در خصوص اظهارات اخيرش درباره بدعهدي امريكايي‌ها در مذاكرات هسته‌اي گفت: «دبه درآوردن را به مزاح گفتم، شكر خدا همه چيز به‌ خوبي پيش مي‌رود.» صالحي روز يك‌شنبه خيلي سربسته گفته بود: «‌امروز همين مقدار بگويم كه از حالا طرف مقابل روي يكسري از مسائل دبه درآورده؛ روي موضوعاتي كه بر سر آنها تفاهم كرده‌ايم، دبه مي‌كند.»

** آفتاب یزد ۹۴/۲/۲۴
* مرد شماره ۲ داعش و جانشین البغدادی کشته شد
شبکه خبری المیادین اعلام کرد که مرد شماره ۲ گروه تروریستی داعش در یک حمله هوایی در غرب موصل کشته شده است. مجله نیوزویک حدود سه هفته قبل به نقل از هاشم الهاشمی مشاور دولت عراق گفت که ابوعلاء العفری به عنوان جانشین ابوبکر البغدادی تعیین شده و جایگاهش به عنوان سرکرده گروه داعش در غیاب البغدادی تثبیت شده بود.

** رسالت ۹۴/۲/۲۴
* اعدام شيخ نمر بغض شديد مسلمانان را به همراه دارد
آيت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شيرازي در درس خارج فقه خود با اشاره به حکم اعدام شيخ نمر، گفت: واقعيت اين است که دولتمردان عربستان يا غافل هستند يا خود را به غفلت مي‌زنند و جمعيت زيادي در عربستان است که براي مراسم مذهبي و برنامه‌هاي ديگر مشکل دارند.
* اعدام شيخ نمر يک جنايت بشري است
آيت‌الله حسين مظاهري در پايان درس خارج فقه خود با اشاره به موضوع صدور حکم اعدام شيخ نمر باقر النمر، عالم شيعه عربستاني، اين روحاني شجاع و مبارز را شخصيتي مفيد براي اسلام و تشيع در منطقه حجاز دانست و خاطرنشان کرد: اعدام شيخ نمر علاوه بر اينکه يک جنايت بشري است، توهين به اسلام و روحانيت است و بايد رژيم آل‌سعود در آن تجديد نظر کند.
* آل سعود با اعدام شیخ نمر سقوط می‌کند
مفسر قرآن کریم با بیان اینکه دود اعدام شیخ نمر به چشم آل‌سعود می‌رود، گفت: اگر دیوانگی آل سعود گل کرده و این عالم بزرگوار را به شهادت برساند، این فرد آسیب نمی‌بیند، ولی آل‌سعود سقوط می‌کند و به بدترین درجه می‌رسد. آیت‌الله جوادی آملی خاطر نشان کرد: یکی از ادله محکومیت به اعدام این عالم بزرگوار شیخ نمر این است که چرا در جریان کشور بحرین دخالت می‌کند که در جواب باید به آنها گفت شما به یمن حمله می‌کنید، دخالت نیست و شیخ نمر که نصیحت کرده، دخالت محسوب می‌شود.
* مطالبه رهبري درباره شفاف‌سازي جزئيات مذاکرات محقق نشده است
حجت‌الاسلام رسایی نايب رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس گفت: ۳۲ روز از بيان مطالبه بحق مقام معظم رهبري درباره در ميان گذاشتن جزئيات مذاکرات هسته‌اي با مردم مي‌گذرد اما تاکنون اين مطالبه محقق نشده است و متاسفانه رسانه‌ها پيگيري اين موضوع را رها کردند.

** مردم سالاری۹۴/۲/۲۴
* تظاهرات يهوديان سياه در سرزمين اشغالي
سخنگوي پليس اسرائيل اعلام کرد، صدها تن از يهوديان اتيوپيايي در اعتراض به نژاد‌پرستي در حيفا، شمال اسرائيل به فعالان ضد نژاد پرستي پيوستند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين تظاهرات اعتراضي تحت نظر ده‌ها مامور پليس به صورت صلح‌آميز برگزار شد.

** آرمان ۹۴/۲/۲۴
* مبارزه با مفاسد اقتصادی دغدغه مشترک قوای سه‌گانه
نایب رئیس اول مجلس با تاکید بر این که مبارزه با مفاسد اقتصادی دغدغه مشترک قوای سه گانه است، گفت: تلاش ما در ستاد تدابیر ویژه، رسیدن به یک راهکار مطمئن و قابل قبول در موضوع تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد گفت: خصوصا با تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل گیری مبارزه با مفاسد تبدیل به یک راهبرد در نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.
* تکذیب شایعه تغییر مدیریت استان فارس
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: شایعه‌ تغییر مدیریت ارشد استان فارس را غیرمستقیم از وزیر کشور و هم از مجموعه وزارت کشور سئوال کردم که تایید نشده است. جعفر قادری با تصریح اینکه تغییر در سطح مدیریت ارشد استان فارس در دولت مطرح نیست، لزوم خودداری از طرح و اشاعه شایعات را خواستار شد.

** فرهیختگان ۹۴/۲/۲۴
* امضای نماینده ناموس اوست
رئیس مرکز پژوهش‌های ‌مجلس با بیان اینکه برخی رفتارهای شتاب‌زده، نابخردانه و مبتنی‌بر منفعت‌نگری مختص نمایندگان کنگره آمریکاست تاکید کرد؛ «این حرکات نباید موجب این شود که ما نیز همین رفتار را در پیش بگیریم.» کاظم جلالی با تاکید بر رصد رفتارهای طرف مقابل در مذاکرات در عین حرکت در چارچوب‌ها و جدا نکردن خود از پازل نظام درباره ادعای برخی نمایندگان امضا‌کننده مبنی‌بر بی‌اطلاعی از محتوای طرح سه‌فوریتی توقف مذاکرات هسته‌ای گفت: «ما به‌عنوان نماینده پارلمان باید دقت داشته باشیم که پای چه طرحی را امضا می‌‌کنیم، زیرا امضای هر نماینده به منزله ناموس اوست.»
* گروهک تروریستی الشباب سومالی دیروز یک قایق ماهیگیری ایرانی را با ۱۴ خدمه دستگیر کرد.

** آفرینش ۹۴/۲/۲۴
* اجازه بازرسي کشتي حامل کمک‌هاي ايران به يمن را نمي‌دهيم
سخنگوي وزارت امور خارجه در مورد ارسال کمک‌های انسان دوستانه جمهوري اسلامي ايران براي مردم بي دفاع يمن اظهار داشت: متاسفانه محاصره کينه توزانه کشورهاي متجاوز به يمن که قريب پنجاه روز تداوم داشته است، شرايط زندگي و گذران امور اوليه در اين کشور را بسيار وخيم کرده و در آستانه فاجعه انساني قرار داده است.
مرضيه افخم تصريح کرد: به کشورهاي درگير در جنگ يمن اجازه بازرسي کشتي حامل کمک‌های انساني جمهوري اسلامي ايران داده نخواهد شد.
* اعدام وزير دفاع کره شمالي با گلوله ضدهوايي
سازمان اطلاعات کره جنوبي اعلام کرد، رهبر اين کشور وزير دفاع کابينه‌اش را به دليل نافرماني و چرت زدن در نشست‌هاي نظامي با سلاح ضد هوايي اعدام کرده است!

** ابتکار ۹۴/۲/۲۴
* آمریکایی‌ها امنیت منطقه را برهم زده‌اند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز ما مدافع کشورهای منطقه هستیم و آمریکا و متحدین منطقه‌ای آمریکا امنیت این منطقه را به هم می‌زنند.
محسن رضایی گفت: سعودی‌ها باید از یمن برگردند و همه پل‌ها را پشت سر خودشان خراب نکنند، چون چیزی به دست نخواهند آورد؛ زیرا جوانان باشعور و باغیرت جهان اسلام نمی‌گذارند آنها چیزی به دست بیاورند.
* دستگیری متهم اختلاس ۳۰۰ میلیاردی
متهم اختلاس ۳۰۰ میلیاردی یکی از بانکهای شهرستان قروه توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان کردستان دستگیر و روانه زندان شد.

** قانون۹۴/۲/۲۴
* بی‌اعتباری این ادعاها بارها ثابت شده است
وزیر امور خارجه گفت: صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا صرفا تکرار اتهامات بی‌اساس قبلی و برای آرام کردن متحدان‌شان صورت می‌گیرد.
ظریف در خصوص اظهارات اوباما درباره برهم زدن ثبات منطقه توسط ایران گفت: بی‌اعتباری این ادعاها بارها ثابت شده و سیاست‌های ما در منطقه مبتنی بر تقویت دوستی و همکاری و اقدام مسئولانه برای تقویت ثبات و تضمین امنیت در منطقه است.
* عارف سرلیست جبهه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان
دبیر جبهه اعتدالگرایان از سرلیستی محمد رضا عارف برای لیست انتخاباتی جبهه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان خبر داد و شعار انتخاباتی این دو تشکل سیاسی را «همزبانان ملت و همدلان دولت» عنوان کرد.
جمشید ایرانی اظهار داشت: ما برای سرلیستی عارف با ناطق نوری، رئیس دولت اصلاحات و هاشمی رفسنجانی به مشورت نشسته‌ایم.

** خراسان ۹۴/۲/۲۴
* يک پليس قاتل ديگر تبرئه شد
مقامات قضايي آمريکا بار ديگر يک افسر سفيدپوست را که يک نوجوان سياه پوست غيرمسلح را به ضرب گلوله از پاي در آورده است تبرئه کردند.
* ديدار بروجردي با «اسد» در دمشق
بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس روز گذشته با «بشار اسد» رئيس جمهوري سوريه ديدار کرد. بشار اسد در اين ديدار دروغ‌پراکني دشمنان عليه سوريه را بي‌نتيجه خواند و گفت: آنچه در موضوع هسته‌اي براي ايران به دست آيد، پيروزي براي همه ملت‌هاست.
* در حالي که تا مدتي پيش بانک مرکزي به وعده انتشار منظم آمارها، پايبند بود اما چند ماهي است که آمارهاي خاصي که مورد توجه منتقدان دولت قرار دارد، منتشر نشده است. بيش از يک سال است که آمار مربوط به توليد و صادرات نفت کشور منتشر نشده و جلوي آن خالي گذاشته شده است.

** اعتماد ۹۴/۲/۲۴
* واتيكان، فلسطين را به رسميت شناخت
واتيكان در تازه ترين موضع گيري خود دولت فلسطين را به رسميت شناخته است. شناسايي فلسطين به عنوان كشور مستقل از سال گذشته به دنبال حركت دولت سوئد آغاز شد.

** کلید ۹۴/۲/۲۴
* مردان مسلح ۴۷ پاکستانی را کشتند
در جریان حمله ۶ مرد مسلح موتورسوار به اتوبوسی متعلق به جامعه اسماعیلیه در کراچی پاکستان دست کم ۴۷ تن کشته و ۲۴ تن دیگر نیز زخمی شدند.
* اوباما به خاطر ایران به اعراب رشوه می‌دهد
جان مک کین سناتور جمهوریخواه آمریکایی با اشاره به نشست دو روزه اوباما با سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در کمپ دیوید گفته است: «کاخ سفید در صدد دادن رشوه به این کشورهاست تا حمایتشان را از مذاکرات هسته‌ای ایران جلب کند.»

** شهروند ۹۴/۲/۲۴
* از هر گونه رفتار خودسرانه در مراسم ارتحال امام(ره) جلوگیری می‌کنیم
حیسنعلی امیری قائم مقام وزیر کشور، با تأکید بر عزم مسئولان در تأمین امنیت کامل مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) اعلام کرد که از انجام هرگونه رفتار خودسرانه در مراسم ارتحال جلوگیری خواهد شد.
* افزایش ٥ دلاری قیمت نفت ایران
اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که قیمت نفت ایران در ماه آوریل ٢٠١٥ برابر با فروردین امسال ٤,٩٩ دلار گران شده و بشکه‌ای ٥٦.٢٦ دلار معامله شده است.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

بعد از انقلاب شانیت مساجد حفظ شد
حوزه/ آیت‌الله مقتدایی در دیدار دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشوراظهار داشت: یکی از امور حساس و مورد نیاز کشور، مباحث قرآنی و مساجد است و این موضوع در صدر اسلام نیز محور اصلی بسیاری از امور و اجتماعات بوده است.
وی ادامه داد: برگزاری نماز جماعت، کارهای نظامی، جنگی، تدبیرهای امور سیاسی، اقتصادی و... از صدر اسلام در مساجد بوده و بحمدلله بعد از پیروزی انقلاب این شأنیت به این مکان‌های مقدس بازگشته است.
قائم مقام جامعه مدرسین گفت: امروز مساجد محور قرار گرفته و اجتماعات لازم و ضروری به وسیله مساجد و گروه‌های مسجدی انجام می‌شود.

خشم مردم عربستان گریبان شاهزادگان سعودی را خواهد گرفت

رسا/ آیت‌الله حسینی بوشهری درواکنش به خبر اعدام شیخ نمر گفت: خشم شیعیان و مسلمانان عربستان برای شاهزادگان سعودی مشکل ساز خواهد شد؛ اقدامات آل سعود علیه شیعیان به ویژه اعدام شیخ نمر روند انقلاب و بیداری اسلامی را در عربستان سرعت می‌بخشد.
مدیر حوزه‌های علمیه افزود: این روحانی عدالت طلب شیعه هیچ گونه جرم و گناهی را مرتکب نشده است که رژیم آل سعود او را دستگیر کرده و می‌خواهد اعدام کند.
وی با بیان این که اعدام شیخ نمر چهره خبیث آل سعود را برای جهانیان نمایان تر می‌کند، ابراز داشت: به شهادت رساندن شیخ نمر به عنوان روحانی مبارز و مجاهد شیعه خشم ملت‌های مسلمان به ویژه ملت عربستان را بر می‌انگیزد.

مسیری که آل سعود در پیش گرفته مسیر نابودی است
رسا/ آیت‌الله کعبی گفت: نظام آل سعود قطعا طعم تلخ جنایت‌های خود را خواهد چشید و ملت‌های مظلوم همانند مردم یمن و مردم غیرتمند حجاز حرکت و خیزش ملی خواهند داشت و این رژیم را از صحنه روزگار حذف می‌کنند.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به اقدام دولت عربستان برای اعدام شیخ نمر افزود: اگر آل‌سعود دست به این جنایت بزند کاخ لرزان آل سعود بیش از پیش متزلزل می‌شود،زیرا مسیری که شاهزادگان آل‌سعود در پیش گرفته اند، مسیر نابودی است.
اعزام«کشتی نجات» با هماهنگی صلیب سرخ جهانی
ایرنا/ دبیر کل هلال احمر کشورمان گفت: هلال احمر با هماهنگی صلیب سرخ جهانی اقدام به امدادرسانی به مردم یمن از طریق «کشتی نجات» کرده است.
احمدی افزود: پیش از تجاوز آل سعود به یمن، کمک‌های انساندوستانه ایران از طریق هوایی انجام می‌شد.

با تبلیغات انتخاباتی زود هنگام برخورد جدی می‌شود

باشگاه خبرنگاران/ رحمانی‌فضلی وزیر کشور با بیان اینکه تبلیغات زودرس خلاف مقررات است گفت: تبلیغات زودهنگام جزو موارد تخلف انتخاباتی محسوب می‏‎شود و به صورت جدی به آن رسیدگی خواهد شد.

اوباما وعده‌های خلع سلاح هسته‌ای را فراموش کرد
ایرنا/ نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور خلع سلاح اتمی ضمن انتقاد از دولت اوباما گفت: صبر کشورهای غیر اتمی در رابطه با موضوع خلع سلاح هسته‌ای پایان یافته و مشکلات این کشورها با کشورهای مسلح اتمی افزایش یافته است.
انجلا کین افزود: با وجود وعده‌های پر سرو صدایی که باراک اوباما در بدو ورود خود به کاخ سفید در این رابطه داد، موضوع خلع سلاح دراین سال‌ها به فراموشی سپرده شده است.

کمالوندی: آمریکا با انتشار فکت‎شیت ضرر کرد
مهر/ سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: موضوع هسته‌ای در طول ۱۰ سال گذشته مطرح بود و در طول شش سال گذشته نیز شدت بیشتری پیدا کرده است چرا که طرف مقابل با همه روش‌هایی که توانسته به جمهوری اسلامی فشار آورده است و این روش‌ها ناکارآمدی خود را نشان داده اند.
بهروز کمالوندی افزود: انتشار فکت شیت کاری ندارد اما آمریکایی‌ها با انتشار فکت شیت ضرر کردند و حالا در مذاکرات هر چیزی را که بخواهند عوض کنند می‌گوییم فکت شیت خودتان است.

اسرائیل پیشنهاد آلمان درباره ایران را رد کرد
تسنیم/"ریون ریولین" رئیس اسرائیل پیشنهاد آلمان برای پیوستن اسرائیل به مذاکرات هسته‌ای با ایران را رد کرد و گفت که وی خواستار آن است که تمامی گزینه‌ها برای اسرائیل همچنان باز باشد.
وی ادعا کرده: اسرائیل به مذاکرات نخواهد پیوست تا تمامی گزینه‌ها در برابر اسرائیل برای مقابله با "تهدید وجودی" باز باشد.
وی اضافه کرد: اسرائیل معتقد است که حفظ تحریم‌های کنونی علیه ایران،‌ این کشور را مجبور می‌کند تا برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

آخرین خبر‌ها از «أبوبکر البغدادی»
مهر/ وب سایت آمریکایی «دیلی بیست» با انتشار گزارشی، فاش کرد :«أبوبکر البغدادی» بعد از زخمی شدن، به منطقه «رقه» در سوریه انتقال داده شد و در آن شهر بستری است وبه رغم زخمی هنوز قادر به هدایت داعش است.

شکایت ایران از عربستان به شورای امنیت
تسنیم/ ایران طی نامه‌ای به شورای امنیت ازممانعت عربستان ازارائه کمک‌های ایران به یمن، شکایت کرد.
غلامعلی خوشرو» نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت، نوشت: ایران به هر شکل ممکن تلاش کرده تا از آلام مردم یمن بکاهد؛ اما نیروهای ائتلاف از این تلاش‌ها جلوگیری کرده‌اند.

عربستان بار دیگر آتش بس را نقض کرد
فارس/ عربستان که پس از حدود پنجاه روز کشتار و ویرانگری در یمن، آتش بس پنج روزه اعلام کرده بار دیگر آن را با گلوله باران عدن نقض کرد.
یک فروند ناوچه سعودی، منطقه جبل عمران در بندر عدن را گلوله باران کرد.

تحریم‌ها علیه ایران در حال فروپاشی است
ایرنا / پایگاه اینترنتی صدای آمریکا در گزارشی با استناد به خبروب سایت خبری بلومبرگ در مقاله‌ای نوشت که تحریم‌های اعمال شده علیه ایران با فروش هواپیما به ایران در حال فرو ریختن است.

واکنش جدی ایران به هر گونه تجاوز
فارس/ یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی نوشت: اگر حمله‌ ائتلاف سعودی علیه یمن منجر به صدمه به ایران شود، آنگاه ایران بی‌شک با بکارگیری هجمه تبلیغاتی سنگین واکنش‌های جدی نشان می‌دهد.
اندیشکده آمریکایی «واشنگتن» با اشاره به نقش سپاه پاسداران درمحافظت از آبراه حیاتی تنگه هرمز و خلیج فارس نوشت: سپاه پاسداران دکترین نظامی خود را که راهبرد «تنبیه شدید متجاوزان» و به اصطلاح «نظارت هوشمندانه» نامیده می‌شود، اتخاذ کرده و آن‌را

در آبراه دریایی تنگه هرمز به اجرا گذاشته است

خشم رژیم صهیونیستی از شناسایی کشور فلسطین

ایرنا/ اقدام واتیکان در به رسمیت شناختن کشور فلسطین، خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخته است.
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام واتیکان در خصوص امضای پیمان شناسایی متقابل با فلسطین نه تنها موجب پیشبرد مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی نمی‌شود، بلکه فلسطینیان را بیش از پیش از میز مذاکرات و ادامه روابط با این رژیم دور می‌کند.

ایران اقدام تروریستی در کراچی را محکوم کرد
فارس/ مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام تروریستی در شهر کراچی پاکستان را که موجب کشته و زخمی شدن شمار زیادی افراد بیگناه شد، محکوم و با مردم و دولت پاکستان و خانواده‌های قربانیان این اقدام تروریستی ابراز همدردی کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjv8et.uqeyxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما