يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : 30409

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۳

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۳پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۳به شرح زیر است:

رهبر معظم انقلاب در دیدار اساتید، قاریان و حافظان قرآن کریم: حنجره اختلاف افکن بلندگوی دشمن است
اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ مسؤولیت جنایت قطیف متوجه حکومت آل سعود است
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی: باید صدای مظلوم یمن را به گوش جهانیان برسانیم
آیت الله فقیهی: تدریس صحیفه سجادیه در حوزه مورد توجه جدی قرار گیرد
دبیر کل حزب‌الله لبنان: علیه تکفیری‌ها بسیج عمومی اعلام می‌کنم


** جام جم ۹۴/۳/۳
* قیمت و سهمیه بنزین تا پایان هفته تعیین تکلیف می‌شود
زنگنه گفت: قیمت و سهمیه بنزین تا پایان هفته در دولت تعیین تکلیف می‌شود. بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت عصر دیروز در حاشیه نشست جامعه اسلامی مهندسین، اظهار کرد: وضعیت قیمت و سهمیه بنزین تا پایان هفته جاری در دولت تعیین تکلیف می‌شود. وی درباره افزایش قیمت بنزین و حذف قیمت بنزین ۷۰۰ تومانی، گفت: در این زمینه همه گزینه‌ها روی میز است.
* سلمان پادشاه عربستان، منفورترین شخصیت خاورمیانه
تازه‌‌ترین نظر سنجی‌ها از سوی مراکز پژوهش بین‌المللی نشان می‌دهد سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان منفورترین شخصیت خاورمیانه است.

** همشهری ۹۴/۳/۳
* ادامه بررسی سیاست‌های کلی انتخابات در مجمع تشخیص
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بررسی سیاست‌های کلی انتخابات در مجمع گفت: موضوعی که مورد بررسی قرار گرفت، این بود که استفاده کاندیداها و احزاب از حمایت‌ها و امکانات کشورهای خارجی ممنوع شود،‌ ما این موارد را به عنوان یک سیاست کلی نظام در انتخابات تنظیم کردیم.
* کنگره جمعیت جانبازان برگزار شد
نخستین کنگره جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با رویکرد فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی روز گذشته با حضور ۵۰ نفر از جانبازان مجلس و مهمانانی از چهره‌های فعال سیاسی کشور آغاز به کار کرد.
غلامعلی حداد عادل، علیرضا زاکانی، اسماعیل کوثری، محسن اسماعیلی، محمد حسن ابوترابی فرد، احمد توکلی، الیاس نادران و محمد رضا باهنر از جمله مهمانان این کنگره بودند. غلامعلی حداد عادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس به عنوان یکی از سخنرانان مهمان این مراسم گفت: همواره باید نگران کمرنگ شدن ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه بود و برای رخ ندادن این اتفاق باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

** کیهان ۹۴/۳/۳
* حنجره اختلاف افکن بلندگوی دشمن است
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار اساتید، قاریان و حافظان قرآن کریم: امروز متاسفانه دنیای اسلام از ضعف و فقر و اختلاف و جنگ‌های داخلی ناشی از فشار نظام‌‌های جاهلی به شدت رنج می‌برد که تنها راه مقابله با این فشارهای تحمیلی، تسلیم شدن در برابر قرآن و عزم جدی برای حرکت به سمت اهداف والای آن است.
اگر یک قدم به سمت اهداف قرآنی برداشته شود، خداوند نیروی مضاعفی خواهد بخشید و این، موضوعی است که ملت ایران تجربه کرده و با مقاومت در برابر زورگویی‌ها، به توانایی‌ها و امید بیشتری دست پیدا کرده است.
ایجاد اختلاف و دو دستگی در میان امت اسلامی،‌امروز یکی از برنامه‌های اصلی دشمنان است، بنابراین همه باید مراقب باشند تا مبادا فریاد اختلاف سر دهند و بلندگوی دشمنان اسلام و قرآن شوند.
ایجاد اختلاف تحت عناوین شیعه وسنی، عرب و عجم، و قومیت‌ها و ملیت‌ها و تعصب‌های ناسیونالیستی، در دستور کار بدخواهان امت اسلامی قرار دارد که باید با «بصیرت» و «عزم» در مقابل آن ایستاد.
باید جوانان و روشنفکران، انس بیشتری با قرآن پیدا کنند، زیرا غنی شدن ذهن از معارف قرآن،‌تاثیر خود را بر گفتار و رفتار و تصمیم‌گیری‌های کلان خواهد گذاشت.
* تقدیر بشاراسد از اقدام ارتش در شکست محاصره بیمارستان جسر‌الشغور
رئیس‌جمهوری سوریه طی تماس تلفنی با فرمانده سربازان مدافع بیمارستان «جسرالشغور» گفت: شما با ایستادگی‌خودنشان‌دادیدکه‌باشکست و تسلیم شدن بیگانه‌اید.
* ایران می‌تواند در برقراری امنیت قاره آسیا نقش تعیین‌کننده داشته باشد
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ایران به‌عنوان یکی از اعضای اصلی سازمان سیکا می‌تواند در برقراری امنیت و همکاری‌های اقتصادی و سیاسی در این قاره کهن نقشی مهم و تعیین‌کننده داشته باشد.
علی‌اکبر ولایتی روز گذشته به‌منظور شرکت در اولین اجلاس سازمان‌های غیردولتی و مطالعاتی کشورهای عضو «سیکا» و ملاقات با برخی از مقامات این کشور و همچنین بازدید از مراکز فعال در حوزه‌های مطالعاتی، پژوهشی، اقتصادی وارد چین شد.

** شرق ۹۴/۳/۳
* پشتیبان اسرائیل
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، در میان هزارودویست نفر از اعضای جامعه یهودیان، گفت به‌شدت مخالف این مسئله است که اختلافات سیاسی میان کاخ سفید و دولت اسرائیل، نشان‌دهنده فقدان حمایت او از این متحد دیرپای ایالات‌متحده باشد.
* درخواست سلمان از سیسی
ملک‌سلمان، پادشاه عربستان، از «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر، درخواست کرده با جماعت اخوان‌المسلمین آشتی کرده و وارد گفت‌وگو شود. این در حالی است که قاهره اخیرا تعداد زیادی از اعضای اخوان را به اعدام محکوم کرده است.

** ایران ۹۴/۳/۳
* پیام تسلیت درگذشت پدر سه شهید از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی
رئیس جمهوری در پیامی درگذشت مرحوم حاج عبدالحسین واضحی فرد، اسوه ایثار و استقامت و پدر سه شهید سرافراز دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت.
* عارف: تفکر اصلاحات ۷۰ درصد رای دارد.
* سعودی ها گزینه حمله زمینی به یمن را به جریان انداختند
منابع یمنی اعلام کردند ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان با طرح عملیات نیروهای زمینی وابسته به این ائتلاف علیه یمن موافقت کرده است و این عملیات در دو شهر عدن و تعز طی روزهای آتی اجرا می‌شود.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۳/۳
* فرهنگستان علوم پزشکی ایران در نامه‌ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد به سکوت جامعه بین الملل نسبت به جنایات آل سعود اعتراض کرد.
* روسای ستاد ارتش کشورهای عربی دیروز و امروز برای دومین بار در مقر اتحادیه عرب در قاهره گردهم می‌آمدند تا مساله تشکیل نیروی دفاع مشترک عربی را مورد بررسی قرار دهند. روسای ستاد کل ارتش‌ کشورهای لیبی، قطر، اردن، لبنان و فلسطین عصر جمعه برای شرکت در نشست دوم خود در اتحادیه عرب وارد قاهره شدند. سران کشورهای عربی پیشتر در نشست شرم‌الشیخ تصمیم گرفتند تا برای مقابله با چالش‌ها و خطراتی که این کشورها را تهدید می‌کند نیروی مشترک عربی تشکیل دهند.

** وطن امروز ۹۴/۳/۳
* آمریکا با تحریم شرکت‌های همکار ایران، توافق ژنو را نقض کرد
منصور حقیقت‌پور، عضو کمیسیون امنیت ملی، درباره تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ۲ شرکت عربی برای کمک به خرید هواپیماهای مسافری دست دوم توسط ایران گفت: آمریکایی‌ها در ژنو تعهد داده بودند هیچ تحریم جدیدی را علیه ایران تصویب نکنند، ولی آنها نشان دادند غیرقابل اعتمادند و پرونده آنان در قبال ایران سر تا پا خطا، اشتباه و توأم با خیانت است.
* حکم قصاص ضارب شهید «علی‌خلیلی» تأیید شد
محسن افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران از تایید حکم قصاص ضارب شهید «علی خلیلی» از سوی دیوان عالی کشور خبر داد.

** جوان ۹۴/۳/۳
* امريكا و انگليس به خاطر رژيم صهيونيستي كنفرانس NPT را به شكست كشاندند
نمايندگان كشورهاي جهان پس از چهار هفته نشست فشرده عصر جمعه و در آستانه دستيابي به توافق براي سند نهايي نهمين نشست بازنگري معاهده ان.پي.تي، به علت مخالفت صريح امريكا، انگليس و كانادا با بندهاي مربوط به عاري‌سازي خاورميانه از سلاح‌هاي اتمي كه رژيم صهيونيستي را تحت فشار قرار مي‌داد، بدون تصويب سندي، كنفرانس را به پايان رساندند.
* عليه تكفيري‌ها بسيج عمومي اعلام مي‌كنم
دبيركل حزب‌الله لبنان در اظهاراتي مهم از احتمال اعلام بسيج عمومي براي شكست تروريسم تكفيري خبر داد و خاطر نشان كرد: مقاومت در هر جا كه لازم باشد با تروريست‌ها وارد جنگ خواهد شد و به گفته‌هاي خائن‌ها اهميتي نخواهد داد.
سید حسن نصرالله رهبر جنبش مقاومت اسلامي لبنان با اشاره به اينكه «از امروز ديگر سكوت نمي‌كنيم و با كسي مدارا نمي‌كنيم. اين، جنگ موجوديت است. جنگ، جنگ آبرو و دين است»، افزود: الان زمان بسيج (عمومي) است. همه مي‌توانند شركت كنند، حتي با زبانشان. هر كس نزد مردم اعتباري دارد بايد به اين بسيج (عمومي) كمك كند. علما بايد حرف بزنند و هر كس جواني شهيد داده، بايد حرف بزند. در مرحله آينده احتمال دارد براي همه مردم اعلام بسيج عمومي كنيم.»

** آفتاب یزد ۹۴/۳/۳
* حومه شرقی الرمادی از چنگ داعش آزاد شد
ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق روز شنبه مناطقی را در شرق شهر الرمادی از چنگ گروه تروریستی داعش آزاد کرد.
* روبنده ممنوع!
با خبر شدیم وزارت کشور هلند در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت با ارائه ممنوعیت استفاده از روبنده کامل در مکان‌های عمومی موافقت کرده است.

** رسالت ۹۴/۳/۳
* تجمع هسته‌اي دانشجويان در ميدان فلسطين تهران برگزار شد
عصر روز شنبه جمعي از دانشجويان بسيجي دانشگاه‌هاي بزرگ تهران با تجمع در ميدان فلسطين ضمن اعلام حمايت از رهنمودهاي اخير مقام معظم رهبري در ارتباط با مذاکرات هسته‌اي، بر عدم مذاکره در زير سايه تهديد دشمنان و حفظ اقتدار و عزت ملت ايران تاکيد کردند.
* غرب به دنبال فروش تسليحات و گرفتن پايگاه در منطقه است
علاء الدین بروجردی رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس گفت: کشورهاي عربي منطقه بدانند آمريکا، فرانسه و انگليس هيچ کدام دلسوز امنيت و منافع ملي آن‌ها نيستند. آن‌ها به دنبال فروش تسليحات و گرفتن پايگاه در منطقه هستند؛. تسليحاتي که به صورت ميلياردي سالانه به فروش مي‌رسانند‌که هر دو آن‌ها بر خلاف مصالح منطقه است.

** مردم سالاری۹۴/۳/۳
* هشدار مقتدي صدر به عربستان
مقتدي صدر، رهبر جريان صدر عراق در بيانيه‌اي با اشاره به حمله‌ تروريستي روز جمعه به مسجد شيعيان در شهر «القطيف» در شرق عربستان که ۲۱ شهيد و ۱۲۳ زخمي‌برجاي گذاشت، با بيان اين که وجود مقدسات در عربستان به معناي عدم وجود بهار عربي نيست، نسبت به بهار عربي آتي در عربستان در صورت تکرار رخداد القطيف هشدار داد.
* مردم ايران با تهديد، تحريم و فشار از نظام جدا نمي‌شوند
محمد جواد ظریف وزير امور خارجه در مراسمي که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و گراميداشت روز جانباز در وزارت امور خارجه برگزار شد قدرت و توان جمهوري اسلامي ايران را مرهون رشادت‌ها، ايثارگري‌ها و استقامت همه مردم ايران به‌ويژه شهداء، ايثارگران و خانواده‌هاي معظم اين بزرگواران دانست و گفت: همواره در پاي ميز مذاکره احساس مي‌کنيم که اگر اين مردم در برابر فشارهاي متعدد از جمله تحريم‌ها و تهديدات نظامي مقاومت و ايثارگري نکرده بودند، ما نمي‌توانستيم در برابر قدرت‌هايي که به ظاهر از نظر نظامي، اقتصادي، سياسي و تبليغاتي جزء برترين قدرت‌هاي جهان امروز به‌شمار مي‌روند، ايستادگي و ديدگاه‌هاي مردم را مطرح کنيم.

** آرمان ۹۴/۳/۳
* نباید برای ظهور‌حجت، وقت‌تعیین‌کرد
روز گذشته آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، ممانعت از رسیدن کشتی نجات جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن را رفتاری ناجوانمردانه و تأسف‌بار خواند و اظهار کرد: حضرت حجت(عج) ذخیره الهی برای نجات بشریت و برقراری قسط و عدل در جهان است و بشریت به وجود ایشان وابسته است. آیت‌ا... هاشمی با ابراز امیدواری به اینکه همه باید منتظران واقعی آن حضرت در عصر غیبت باشیم، افزود: طبق دستور خود آن حضرت، نمی‌توان و نباید برای زمان ظهور وقت تعیین کرد.
* «دبه» آمریکایی‌‌ها از زبان باهنر
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه دبه کردن‌های آمریکا در حال زیاد شدن است، گفت: سرداران دیپلمات ما و نظام بر رعایت خطوط قرمز جدی هستند. محمدرضا باهنر در نشست ماهانه این جامعه که با حضور بیژن زنگنه برگزار شد، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: به نظر می‌رسد که دبه کردن‌های ۱+۵ و در راس آن آمریکا زیاد شده و آنها ۴ تا ۵ مورد را دبه کرده‌اند و حتی زیر برخی تفاهمات لوزان زده‌اند و گفته‌اند که می‌خواهند از ۲۹ کارشناس هسته‌ای ما مصاحبه کنند.

** فرهیختگان ۹۴/۳/۳
* فشار سناتورهای آمریکایی به پنتاگون درباره ایران
در آستانه توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، چهار سناتور آمریکایی از وزیر دفاع این کشور درخواست کردند تا گزارش مربوط به بخش نظامی ایران به بهانه ارزیابی توافق احتمالی هسته‌ای را منتشر کند.
مارک روبیو، تد کروز، جان ایساکسون و دیوید پردو دیروز در نامه‌ای به اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نوشتند: «غیرمنطقی است که از کنگره انتظار داشته باشیم بدون‌دسترسی به اطلاعات این گزارش ارزیابی کاملی از مفاهیم هرگونه توافق هسته‌ای با ایران داشته باشد.
* نتانیاهو، پوتین را از فروش s۳۰۰ به ایران منصرف کرد
در خبری به نقل از روزنامه کویتی «الجریده» مدعی شد: نخست وزیر اسرائیل در سفر محرمانه اخیرش به مسکو، ولادیمیر پوتین را متقاعد کرده است تا قرارداد فروش سامانه موشکیs۳۰۰ به ایران را لغو کند.

** آفرینش ۹۴/۳/۳
* جيبوتي اجازه فرود به هواپيماي ايران نداد
محمدی عراقی معاون امور بين الملل و حقوق بشر دوستانه جمعيت هلال احمر ايران گفت: علي رغم هماهنگي‌هاي به عمل آمده مجوز فرود هواپيماي حامل کمک‌هاي ۲۰ تني جمعيت هلال احمر در جيبوتي صادر نشد.

** ابتکار ۹۴/۳/۳
* ممنوع الورود نداریم
معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت:هر ایرانی می تواند آزادانه به کشور رفت و آمد داشته باشد. حسن قشقاوی درباره تسهیل ورود ایرانیانی که پس از انقلاب از کشور مهاجرت کرده‌اند به مصوبه شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد و افزود: این مصوبه گام بزرگی است که برداشته شده است و به واسطه آن هر ایرانی می‌تواند آزادانه به کشور رفت و آمد داشته باشد. بین ۳ تا ۵ درصد اپوزیسیون ایران هستند و ۹۵ درصد دیگر اگر مشکلی قضایی، جنایی، مالی و سیاسی نداشته باشند می‌توانند رفت‌وآمد کنند.

** قدس ۹۴/۳/۳
* تجلیل رهبر معظم انقلاب از جانبازان سرافراز کشور
در سالروز ولادت با سعادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) و روز جانباز، صبح دیروز چهار هیأت از جانب حضرت آیت ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در منازل تعدادی از جانبازان در تهران از رشادت، صبر و استقامت ایثارگران تجلیل کردند.
* عربستان سعودی را تحریم کن!
یک رسانه آمریکایی با توجه به ادامه مخالفت‌ها و سنگ‌اندازی‌های عربستان سعودی در مسیر توافق هسته‌ای ایران، به کاخ سفید توصیه کرد، برای رها شدن از این وضعیت، از گزینه زور علیه ریاض استفاده کند.
واشنگتن پست خطاب به کاخ سفید نوشت: یکی از پیامدهای مذاکرات هسته‌ای ایران افزایش تنشها میان آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن در خاورمیانه بود.
در این میان شدیدترین واکنش را عربستان سعودی نشان داده و تهدید کرده که در صورت توافق، اقدام به خرید تسلیحات اتمی از پاکستان می‌کند.

** قانون۹۴/۳/۳
* حزب‌الله در برابر دیدگان ما به قدرتی شکست‌ناپذیر تبدیل شد
ایهود باراک، در گفت‌وگو با کانال یک تلویزیون عبری‌زبان اظهار داشت: حزب‌ا... لبنان «ثمره حضور طولانی مدت ارتش اسرائیل در لبنان است و آن‌گونه که برخی‌ها معتقدند ثمره عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از خاک لبنان نیست.» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی قدرت حزب‌ا... و افزایش جایگاه و توانمندی‌های آن را نتیجه حضور ارتش اسرائیل در اراضی لبنان عنوان کرد.
* وضعیت حقوق بشر در عربستان وخیم است
دیده‌بان حقوق بشر در آستانه نشستی در سطح وزیران در قطر، در نامه‌ای به «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از وی خواست به طور علنی آزادی فعالان سیاسی زندانی در کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس را از مقامات‌اين کشورها خواستار شود.

** خراسان ۹۴/۳/۳
* واکنش افخم به ادعاي ضد يهودي بودن ايران توسط اوباما
افخم، سخنگوي وزارت امور خارجه درباره سخنان رييس‌جمهور آمريکا ، ادعاي به اصطلاح ضديهودي بودن رهبران ايران و توسعه‌طلبي عليه کشورهاي منطقه خليج فارس را مردود دانست و گفت: ايران براي همه اديان الهي از جمله يهوديان و دين يهود احترام بسياري قائل است و سياست‌هاي ضدصهيونيستي کشورمان در مقابله با جنايات گسترده و تروريسم دولتي آن رژيم است.
* الله کرم: انصار حزب‌الله مانند يک حزب سياسي در انتخابات فعاليت نخواهد داشت.
* عصر ايران خبرداد
روزنامه گاردين در گزارشي مفصل با عنوان" چرا طالبان به تهران رفت؟" مدعي شده است تهران و طالبان در ماه‌های گذشته رويکرد خود را نسبت به يکديگر تغيير داده‌اند. از جمله اينکه طالبان در ماه‌های گذشته رويکرد ملايم‌تري نسبت به شيعيان (هزاره ها) افغانستان در پيش گرفته است. گاردين رويکرد جديد طالبان و ايران نسبت به يکديگر را "دوستي ولرم" توصيف کرده است.
* انتخاب نوشت
حميد بعيدي نژاد عضو تيم هسته اي ايران در صفحه اينستاگرام خود به مستند هسته اي که اخيرا از برنامه ثريا پخش شد واکنش نشان داد.وي در پاسخ به نظرات يکي از کاربران در اينستاگرام گفت که مستند هسته اي صداوسيما باعث عصبانيت مردم شده است.

** اعتماد ۹۴/۳/۳
* تصميم پنتاگون براي نصب رادار دفاع موشكي براي «مقابله با ايران و كره شمالي»
وزارت دفاع امريكا اعلام كرد درصدد استقرار رادار دوربرد در مركز آلاسكا است كه اين رادار به عملكرد بهتر سامانه سپر موشكي امريكا كمك می‌كند.
بنا به گزارش رويترز، مقامات امريكايي مدعي شده اند كه نصب اين رادار به سامانه دفاع موشكي امريكا كمك می‌كند تا عملكرد بهتري در مقابل موشك‌های ايران و كره شمالي داشته باشد.

** کلید ۹۴/۳/۳
* بیانیه ستادکل نیروهای مسلح برای گرامیداشت آزادسازی خرمشهر
ستادکل نیروهای مسلح در این بیانیه با گرامیداشت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، حماسه فتح خرمشهر را نماد مقاومت راهبردی و پیروزی سرنوشت ملت ایران در اوج ائتلاف جبهه ضد ایرانی در جنگ تحمیلی دانست.
* نشست مستمر استانداران دولت‌های نهم و دهم
مرتضی تمدن، استاندار سابق تهران گفت: نشست‌های مشترک میان استانداران و فرمانداران دولت نهم و دهم هرچند وقت یکبار برگزار می‎شود و مسائل مختلف داخلی و بین‎المللی در این نشست‌ها مورد بررسی قرار می‎گیرد.

** شهروند ۹۴/۳/۳
* ترکیب هیأت رئیسه مجلس نیاز به تغییر دارد
الیاس نادران روز گذشته ضمن تأیید تلویحی نامزدی‌اش برای هیأت‌رئیسه مجلس گفته است که به اعتقاد او، تغییر در ترکیب هیأت‌رئیسه مجلس لازم است.
* محمد نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی: ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی سخت است ولی غیرممکن نیست. در شرایط فعلی هم به نظرم گرایش و حمایت ‌هاشمی به سمت اصلاح‌طلبان است، همان‌ها که بزرگ‌ترین ضربه را به آقای ‌هاشمی زدند و وی را عالیجناب سرخ‌پوش نامیدند.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

مسؤولیت جنایت قطیف متوجه حکومت آل سعود است
اختصاصی/در پی حمله تروریستی و انفجار مسجد امام علی(علیه السلام) درمنطقه قطیف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای این اقدام تروریستی رامحکوم کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است:این جنایت یکی دیگر از جنایاتی است که مساجد و مراکز دینی را در سراسر جهان اسلام نشانه گرفته است.تکفیری‌ها در جنایات‌شان هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی، مسلمان و غیر مسلمان قائل نیستند و با این اعمال خود بدترین جنایات را در طول تاریخ بشریت مرتکب می‌شوند. درادامه این اطلاعیه تاکید شده است:جامعه مدرسین مسئولیت کامل این جرائم را متوجه حکومت آل سعود می‌داند که همواره از گروه‌های تروریستی حمایت و آنها را می‌پروراند و از نظر فکری، رسانه‌ای، سیاسی، مادی و عملی بر ارتکاب این جنایات ضدبشری در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی به آنها کمک می‌کند.

تدریس صحیفه سجادیه در حوزه مورد توجه جدی قرار گیرد
حوزه/آیت الله فقیهی بابیان اینکه صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) مملو از معارف و حکمت های ناب اخلاقی، سیاسی، فرهنگی ، اقتصادی است افزود: حقیقتاً صحیفه سجادیه کتاب جامعی است که از نظر سند معتبر و قابل اعتنا می‌باشد و این اثر بهترین کتاب اخلاقی و تربیتی برای استفاده عموم حوزویان است. عضو جامعه مدرسین بیان داشت: تدریس این کتاب شریف و عظیم بی شک برای طلبه‌هایی که بخواهند از کلمات گهربار امام سجاد (ع) بر روی منبر و در سخنرانی‌ها استفاده کنند بسیار مفید است.

باید صدای مظلوم یمن را به گوش جهانیان برسانیم
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی با اشاره به اینکه امروز گروه‌های تروریستی، تکفیری سعی می‌کنند از اسلام چهره خشنی را جلوه دهند یادآورشد: امروز وظیفه مبلغان نسبت به احیا دین مبین اسلام دو چندان احساس می شود. عضو جامعه مدرسین خاطر نشان کرد:آل سعود با کمک هم پیمانانش وحشیانه ترین حملات را علیه مردم مظلوم یمن در پیش گرفته که باید در این خصوص نیز مبلغان صدای مظلوم و اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله و سلم) به گوش مردم آزاده جهان برسانند.

محموله کشتی شاهد تحویل سازمان ملل شد
مهر/سازمان ملل با اعلام خبر تخلیه بار کشتی حامل‌کمک های ایران به مردم یمن در جیبوتی، اعلام کرد که مسئولیت انتقال این کمک ها را برعهده می‌گیرد.

بدون اذن مجلس اجرای پروتکل الحاقی امکان قانونی ندارد
فارس/دکترلاریجانی رئیس مجلس در جلسه غیرعلنی که با حضور دکتر ظربف وآقای عراقچی برگزار شد ضمن حمایت از طرح مجلس برای حفظ حقوق هسته‌ای کشور گفت: مجلس با دقت پروتکل الحاقی را بررسی می‌کند و بدون اذن مجلس اجرای پروتکل الحاقی امکان قانونی ندارد.

تبرئه یک پلیس قاتل دیگر در امریکا
واحد مرکزی خبر/افسر پلیس سفید پوستی که در سال ۲۰۱۲ میلادی دو جوان سیاه پوست غیر مسلح را با شلیک ۳۴ گلوله به قتل رسانده بود روز گذشته در کلولند آمریکا از اتهام قتل تبرئه شد.

وزیر دفاع عربستان پشت صحنه انفجار مسجد شیعیان
تسنیم/یک پایگاه خبری فاش کرد که تندروهای وابسته به جانشین ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان مسئول طراحی و اجرای عملیات انتحاری در قطیف بودند. پایگاه خبری "بوسلا اسپانیول"، خبر داد که تندروهای وهابی وابسته به "محمدبن سلمان" وزیر دفاع و جانشین ولی‌عهد مسئول طراحی و اجرای عملیات انتحاری در مسجد علی‌بن ابی‌طالب(ع) بودند.

طرح داعش برای ترور رئیس جمهور آلمان
فارس/رسانه‌ها خبر دادند که یک عضو عراقی الاصل داعش در آلمان قصد ترور رئیس جمهور این کشور را داشت.مقامات سوئیسی با اشاره به تلاش فرد دستگیر شده برای ایجاد شبکه سرّی به عنوان شاخه داعش تاکید کرده که این جوان قصد داشته رئیس جمهور آلمان را در محل اقامتش در برلین هدف قرار دهد.

آمریکا و اسرائیل عامل وحشی گری در خاورمیانه
رسا/ نوام چامسکی ضمن انتقاد شدید از سیاستهای آمریکا درمنطقه گفت: دو کشور وجود دارند که همواره در خاورمیانه وحشی گری می کنند، دست به تجاوز، خشونت و اقدامات غیر قانونی و تروریستی می زنند. هر دوی آن ها هم سلاح اتمی دارند.وی تاکید کرد: این دو کشور آمریکا و اسرائیل هستند. وی تصریح کرد: نظرسنجی های بین المللی انجام شده از سوی مؤسسات آمریکایی، مردم دنیا این کشور را به عنوان بزرگ ترین تهدید برای صلح جهانی می دانند.

عمان در مسیر میانجی‌گری برای حل بحران یمن
ایسنا/ منابع خبری اعلام کردند که عمان مجددا در مسیر میانجی‌گری برای حل بحران یمن قرار گرفته است. اخباری منتشر شده است که یک هواپیمای عمانی که حامل هیاتی از این کشور بود وارد صنعاء شده و این هیات با مسئولان سیاسی وابسته به جنبش انصارالله دیدار کرد.همچنین این هواپیما رهبرانی از جنبش انصارالله را به مسقط انتقال داد.یکی از رهبران جنبش انصارالله در این خصوص در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت که هیاتی از این جنبش برای بررسی مسائل مربوط به یمن به عمان خواهد رفت.

هدف از سفر ولد شیخ به تهران کسب کمک بود
مهر/عضو مجلس نمایندگان یمن با اشاره به سفر نمایند سازمان ملل به ایران گفت:«ولد الشیخ» نماینده سازمان ملل در امور یمن به ایران آمد، که باتوجه به این که ایران یک قدرت منطقه ای تاثیر گذار است یکی از اهداف این سفر درخواست کمک از ایران بود. السامعی تاکید کرد:عربستان از سالهای پیش در تلاش برای تجزیه، فروپاشی و تضعیف یمن است. این طرح در راستای طرح صهیونیستی انگلیسی برای نابودی امت عربی است.

سقوط یک جنگنده سعودی در صنعاء
فارس/ یمنی‌ها امروزدر پاسخ به تجاوزات عربستان به خاک یمن، با ۸۰ موشک سنگین، چند مقر نظامی سعودی را هدف گرفتند. همچنین یک مقام نظامی حوثی (انصارالله) سقوط جنگنده متجاوز عربستان اف‌۱۶توسط ارتش یمن را تایید کرد.

مذاکره ایران و عربستان در حاشیه اوپک
مهر/وزیر نفت با تاکید بر اینکه در اوپک هیچ تصمیمی بدون اجماع کل اعضا به تصویب نهایی نمی رسد، تصریح کرد: بر این اساس با شرایط فعلی بعید به نظر می رسد که سقف تولید اوپک تغییر کند.زنگنه درباره احتمال مذاکره نفتی وزرای نفت ایران و عربستان سعودی در حاشیه نشست پیش روی اوپک در وین گفت: ایران با هیچ کشوری در اوپک قهر نیست و قطعا با تمامی کشورهای عضو سازمان اوپک دیدار و گفتگو خواهیم کرد.

پیش‌بینی زاغه مهمات داعش در ایران
فارس/ فرمانده نیروی زمینی ارتش طی سخنانی به مناسبت سوم خرداد در صحن علنی مجلس اظهار داشت: نیروهای داعش در نزدیکی مرزهای ما هستند. در سال گذشته همین موقع بود که ستاد کل نیروهای مسلح به ما ابلاغ کرد که تروریست‌ها در جلولا و سعدیه هستند و گام بعدی آنها خانقین بود که می‌خواستند به کشور ما بیایند.امیرپوردستان تأکید کرد: این گروهک‌های داعش در استان‌های مرزی ما فضاسازی کرده بودند و زاغه مهمات و نیرو پیش‌بینی و آماده کرده بودند تا در زمان ورودشان با ترور، انفجار، آشوب کنند که توسط سربازان گمنام کشورمان خنثی شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcf1jdm.w6dxxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما