پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 32805
منبع : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم
برای حمایت از هنرمندان؛

واردات صنایع دستی خارجی به کشور باید قطع شود

قم نيوز : قم نگار: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: باید درهای واردات صنایع دستی خارجی به کشورمان بسته شود تا شاهد رشد اقتصادی باشیم.
واردات صنایع دستی خارجی به کشور باید قطع شود
به گزارش قم نگار، بهمن نامور مطلق با اشاره به اینکه با ارائه ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از هنرمندان حمایت خواهد شد، گفت: از این مبلغ سه و نیم میلیارد تومان به استان قم اختصاص یافت.

وی افزود: این تسهیلات با سود بسیار کم در اختیار هنرمندان صنایع دستی استان‌ها قرار داده می‌شود در صورتی ‌که جذب شود از هنرمندان حمایت خواهیم داشت.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه ۳۶۵ هزار هنرمند در سامانه صنایع دستی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: تعدادی هم در انتظار ثبت‌نام هستند در صورتی‌ که مسئله بیمه هنرمندان حل شود ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

نامور مطلق افزود: حدود ۳۰۰ هزار هنرمند فعال و ۳۰۰ هزار هنرمند نیمه فعال در سراسر کشور داریم که در کل هنرمندان صنایع دستی در کشور بالغ بر یک میلیون نفر هستند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: این تعداد هنرمند در ۳۵۰ رشته مختلف مشغول به فعالیت هستند.

بیش از ۷۰ هزار هنرمند صنایع دستی در کشور بیمه هستند
وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار هنرمند صنایع دستی در کشور بیمه هستند، گفت: ۳۵ هزار نفر نیز برای بیمه ثبت‌نام کرده‌اند که در حال بررسی وضعیت آن‌ها هستیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با رشد ۲۰ درصدی صادرات صنایع دستی خبر داد و گفت: امسال در ۶ ماهه این تعداد افزایش صادرات داشتیم ضمن اینکه در سال گذشته ۴۰ درصد افزایش صادرات داشته‌ایم.

وی افزود: صنایع دستی صادرات محور است ولی طی ده سال اخیر بازارهایمان را از دست داده بودیم که با اقداماتی که صورت گرفته است توانستیم فعالیت‌های جهش داری در این عرصه انجام دهیم که تا کنون شاهد رشد صادرات بوده‌ایم.

نامور مطلق ادامه داد: در این زمینه نیازمند تعامل وزارت امور خارجه و گمرک هستیم تا بتوانیم با سهولت و حمایت بیشتر تجار صنایع دستی را که به خاطر تحریم‌ها و سیاست‌های غلط از بازارها به دور بودند را وارد بازارهای جهانی کنیم.

وی از ورود صنایع دستی به کشور انتقاد کرد و گفت: باید درهای واردات صنایع دستی خارجی به کشورمان بسته شود چرا که کشورمان در صنایع دستی با تنوع محصولات غنی است لذا نه تنها جلوگیری از ورود صنایع دستی به کشور صدمه‌ای وارد نمی‌کند بلکه موجب ارتقای صنایع دستی با کیفیت و رشد اقتصادی کشور می‌شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: شاهد ورود صنایع دستی کشورهای چین، هند و ترکیه ارزان قیمت و بی‌کیفیت به کشورمان هستیم که باید تدابیری برای آن اندیشیده شود.

صنایع دستی قم تقویت شود می‌تواند برای منافع ملی کشور مؤثر باشد
وی با اشاره به تجاری سازی صنایع دستی استان قم گفت: این استان می‌تواند از ظرفیت زائران خارجی و ایرانی برای بازار و معرفی صنایع دستی اقدام کند لذا در صورتی که صنایع دستی قم تقویت شود می‌تواند برای منافع ملی کشور مؤثر باشد.

نامور مطلق افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با تعامل نهادهای مربوطه در این استان می‌تواند برای تجاری سازی صنایع دستی و سوغات زیارتی قم برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره به حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های صنایع دستی گفت: در نمایشگاه‌های سراسری از همه استان‌ها درخواست حضور می‌شود که بر اساس تعداد هنرمندان هر استان تعداد غرفه‌ها به صورت عادلانه صورت می‌گیرد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: این سازمان با ارائه تسهیلات و برپایی نمایشگاه‌ها از هنرمندان صنایع دستی در کشور حمایت می‌کند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchm6nx.23nivdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما