جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 33190
حجت الاسلام فاطمی نسب مطرح کرد؛

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی؛ گامی در راستای تربیت سرباز برای امام زمان

قم نيوز : قم نگار: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تأثیرگذاری عمیق مجمع بین‌المللی شیرخوارگان حسینی، گفت: عاشورا بهترین مکتب و الگو برای تربیت سربازان امام زمان(عج) که همین کودکان هستند بوده و اگر کودکی با این فرهنگ آمیخته شود هرگز در میدان های سخت ولایت را رها نخواهد کرد.
همایش جهانی شیرخوارگان حسینی؛ گامی در راستای تربیت سرباز برای امام زمان
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام فاطمی نسب پیش از ظهر امروز در آستان حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی نوعی روضه خوانی نمادین بر مظلومیت اباعبدالله حسین(ع) است که جهانیان را متوجه اصل واقعه کربلا و قیام امام حسین(ع) می کند، اظهار داشت: امروز به برکت این مراسم ملت‌های جهانی با فلسفه قیام امام حسین(ع) آشنا شده اند.

وی افزود: حضور مادران در این اجتماع دو پیام دارد که لبیک گویی به ندای هل من ناصر امام حسین(ع) یکی از پیام‌های حضور گسترده در این اجتماع است.

استاد حوزه علمیه قم تربیت فرزندان حسینی و محب اهل بیت(ع) و ولایت را از دیگر برکات این اجتماع عنوان کرد: گفت: امروزه در تمامی دنیا متوجه ابعاد تربیتی و اثرات آن بر آینده بشریت شده‌اند به همین دلیل حضور نوزادان در چنین مراسم هایی اعتقاد و باورهای آن‌ها را نسبت به فرهنگ حسینی گسترش می دهد.

حجت الاسلام فاطمی نسب با اشاره به اینکه تمام کسانی که در صحرای کربلا حضور داشتند شامی و مسلمان بودند، تصریح کرد: اگر ریشه‌های حضور این سپاهیان را در کربلا بررسی کنیم متوجه می‌شویم که معاویه از همان ابتدا به وسیله تربیت، کینه حضرت علی(ع) و خاندان ایشان را در دل این افراد کاشته بود و با دادن هدیه و مخفی کردن دوباره این هدیه خود را انسانی پاک و نعوذ بالله حضرت علی(ع) را دزد جلوه داده بود و این افراد که کینه حضرت را داشتند در کربلا مقابل امام حسین(ع) قرار گرفتند و فجیع ترین جنایت ها را در حق اهل بیت(ع) مرتکب شدند.

وی با تأکید بر اینکه مادران باید بر مبنای تربیت بذر مَحبت به اهل بیت(ع) و ولایتمداری را در قلب فرزندانشان بارور کنند، اظهار کرد: کودکی که با فرهنگ ایثار و مَحبت به اهل بیت(ع) بزرگ شود به محض شنیدن ندای لبیک خواهی امام و ولی خدا، ندای ایشان را لبیک گفته و در میدان نبرد حاضر خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مادر شهید علم الهدی پس از اینکه تنها فرزندشان در میدان نبرد شهید شد نزد امام خمینی(ره) رفتند و گفتند که آقا اگر اجازه بدهید خودم به میدان جنگ بروم، ادامه داد: مادری که این‌گونه باشد خواهد توانست فرزندان و سربازان صالح و شایسته ای برای ولایت و رهبری تربیت کند.

حجت الاسلام فاطمی نسب افزود: در روز عاشورا امام حسین(ع) برای اینکه با سپاهیان کفر اتمام حجت کند فرزندش علی اصغر(ع) را با خود به میدان برد تاحقانیت قیام خود را اثبات کنند که با این کار در سپاه یزید تزلزل ایجاد شد و عده‌ای برگشتند.

وی اظهار کرد: اما حرمله کودک کش با تیری سه شعبه پاسخ مظلومانه امام حسین(ع) را داد و حضرت علی اصغر (ع) را به شهادت رساند و امام حسین(ع) هم برای اینکه سپاه یزید در قیامت بهانه‌ای نداشته باشند خون حضرت اصغر(ع) را به آسمان پرتاب کرد و فرشتگان عرش خون این طفل را به آسمان برده و با آن عزاداری کردند و در روز قیامت این خون به عنوان سند مظلومیت امام حسین(ع) در برابر چشم جهانیان ارائه خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: عاشورا بهترین مکتب و الگو برای تربیت سربازان امام زمان (عج) که همین کودکان هستند بوده و اگر کودکی با این فرهنگ آمیخته شود هرگز در میدان های سخت ولایت را رها نخواهد کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfxydm.w6dm1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما