يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 33242
در دیدار با مدیران موسسه امام خمینی (ره) مطرح شد

آیت‌الله نوری همدانی: حوزه‌های علمیه با ارائه راه‌حل مشکلات ملت‌های جهان را رفع کنند

قم نيوز : قم نگار: آیت الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه حوزه علمیه و شهر مقدس قم در جهان گفت: امروز دنیا چشم به قم و حوزه علمیه این شهر دوخته که باید در زمینه اقتصاد جهانی ورود پیدا کرده و به دنیا بگوئیم که مشکلات شما این موضوعات است و راه‌حل برای آن‌ها بدهیم.
آیت‌الله نوری همدانی: حوزه‌های علمیه با ارائه راه‌حل مشکلات ملت‌های جهان را رفع کنند
به گزارش قم نگار، آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مدیران موسسه امام خمینی (ره) اظهار داشت: فعالیت علمی و پژوهشی موسسه امام خمینی (ره) بسیار گسترده و عظیم است که شایسته تقدیر است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: طبقه‌بندی محتوای علوم دینی از گذشته مورد توجه اهل بیت (ع) بوده و بزرگان دینی در این زمینه اهتمام داشتند که امروز نیز باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر لزوم توجه به معارف اسلام بیان کرد: معارف کلامی، عبادی، مدنی، فرهنگی، اقتصادی، قضایی و معارف جهادی که هرکدام از این معارف در دین اسلام مورد توجه است و نیازمند تحقیقات و پژوهش است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به فعالیت گسترده گروه‌های تکفیری در مورد تخریب اسلام عنوان کرد: یکی از اقداماتی که گروه‌های تکفیری انجام می‌دهند تخریب چهره اسلام ناب محمدی است که در این راستا اقدامات گسترده و برنامه‌ریزی شده‌ای انجام می‌دهند و باید با آن مقابله شود.

وی با اشاره به لزوم نشر مکتب اهل بیت (ع) در جامعه گفت: شهرهای کشور نیازمند نشر معارف دینی هستند که باید با تربیت مبلغان دینی و اعزام آن‌ها به این مناطق نیازهای آن‌ها را برطرف کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر نشر اندیشه‌های امام راحل در حوزه‌های علمیه افزود: اهتمام لازم صورت بگیرد تا افکار امام خمینی (ره) وارد حوزه علمیه شود و نواقص و کاستی‌هایی که در کتب حوزوی وجود دارد رفع شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به جایگاه حوزه علمیه و شهر مقدس قم در جهان بیان کرد: امروز دنیا چشم به قم و حوزه علمیه این شهر دوخته است که باید در زمینه اقتصاد جهانی ورود پیدا کرده و به دنیا بگوییم که مشکلات شما این موضوعات است و راه‌حل برای آن‌ها بدهیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به سفر خود به کشور آذربایجان عنوان کرد: در سفرهایی که من به کشورهای مختلف داشتم به این نکته مهم رسیدم که مردم این مناطق تشنه معارف اهل بیت (ع) و قرآن کریم هستند که ما باید با نشر معارف اسلامی وفرهنگ ائمه (ع) نیاز آن‌ها را برطرف کنیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdxx0s.yt0so6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما