دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : 34336
معاون توسعه ورزش استان قم خبر داد

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با آسیب‌های دوپینگ در قم

قم نيوز : قم نگار: معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم از برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با عوارض دوپینگ در قم خبر داد.
برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با آسیب‌های دوپینگ در قم
به گزارش قم نگار، روح‌الله رمضانی اظهار کرد: این اداره کل تمامی دوره‌های آموزشی را با همکاری هیئت‌های ورزشی برگزار می‌کند و دوره‌ آموزشی آشنایی با دوپینگ نیز به همت هیئت ورزش‌های رزمی استان قم برگزار شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با این معاونت و همچنین طبق برنامه‌ریزی انجام شده در هیئت ورزش‌های رزمی استان قم، کارگاه آشنایی با دوپینگ امروز به میزبانی سالن همایش‌های بین‌المللی شهرداری واقع در خیابان امام موسی‌صدر برگزار شد.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه فرصت برای حضور در این کارگاه آموزشی برای تمامی عزیزان دست‌اندرکار در ورزش مهیا شده، بیان کرد: این کارگاه در هر دو بخش آقایان و بانوان به صورت رایگان برنامه‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه در پایان این دوره گواهی‌نامه آن نیز به تمام شرکت کنندگان اهدا خواهد شد، عنوان کرد: مدرس این دوره آموزشی استاد حاج‌رسولی بود و کسانی که در این دوره اموزشی شرکت کنند دانش و تجارب بسیار خوبی از مشکلات و معضلات دوپینگ و راهکارهای مقابله با آن کسب کردند.

رمضانی تصریح کرد: عزم ما همواره بر این بوده که با توزیع و استفاده از مواد نیروزا که مردم جامعه آن را با اصطلاح دوپینگ می‌شناسند، به شدت و با جدیت برخورد کنیم و مانع از این شویم که محیط سالم و پاک ورزش با استفاده از داروهای نیروزا ناسالم شود.

وی یادآور شد: متاسفانه دوپینگ یا همان استفاده از مواد نیروزا امروزه به یکی از بزرگترین چالش‌های ورزش به ویژه ورزش قهرمانی تبدیل شده و ما همچنان هم شاهد تخلف بسیاری از ورزشکاران تیم‌های حرفه‌ای و رشته‌های مطرح هستیم که دوپینگ می‌کنند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: دغدغه دیگر ما از عوارض ناشی از استفاده از مواد نیروزا آشنا نبودن نسل جوان و بسیاری از ورزشکاران نوپا با مشکلاتی است که در آینده از اثرات این مواد دچار آن می‌شوند و متاسفانه در زندگی شخصی آنها تاثیر منفی می‌گذارد.

وی تاکید کرد: با اینکه طعم قهرمانی شیرین و خاطره‌انگیز است اما بارها به ورزشکاران عزیز یادآوری کرده‌ایم که دنیای قهرمانی با وجود شیرین‌بودن آن در صورت استفاده از مواد نیروزا بسیار زودگذر و فانی است زیرا با مثبت اعلام شده نتیجه یک آزمایش، یک ورزشکار تمام افتخارات و اعتبار خود را از دست می‌دهد.

رمضانی در پایان اظهار کرد: خوشبختانه کمیته جهانی ضد دوپینگ محرومیت‌های ناشی از استفاده مواد نیروزا را به چهار سال افزایش داده و این مهم می‌تواند یک عامل اثرگذار در کمتر شدن دوپینگ شود و ان‌شاءالله خیلی زود این چالش و مشکل بزرگ از ورزش ریشه‌کن شود و همواره ورزشکاران ما با روحیه پهلوانی به دنبال موفقیت در ورزش قهرمانی باشند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciqpap.t1a5p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما