سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب : 34385
جانشین پلیس راهور شهرستان قم:

بلوار الغدیر جوابگوی حجم ترددها نیست/ لزوم تسریع در ایمن سازی مسیر

قم نيوز : قم نگار: جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم با اشاره به حجم بالای تردد وسایل نقلیه در بلوار الغدیر، بر لزوم ایمن سازی این بلوار در سریع ترین زمان ممکن تاکید کرد.
بلوار الغدیر جوابگوی حجم ترددها نیست/ لزوم تسریع در ایمن سازی مسیر
به گزارش قم نگار، سرگرد حمید عرب لاریمی اظهار داشت : با اشاره به لزوم اصلاح هندسی بلوار الغدیر، افزود: این بلوار دارای سه باند سرعت می باشد و باند اضطراری برای شرایط خاص تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه اگر خودرویی دچار نقص فنی شود، شانه ای که راننده بتواند خودرو را متوقف و اقدام به تعمیر کند، وجود ندارد، تاکید کرد: این بلوار نیازمند یک باند اضطراری است تا باند توقف اضطراری خودروها از باند سرعت جدا شود.

وی با اشاره به دوربین های نصب شده دربلوار الغدیر، یادآور شد: نصب این دوربین ها در یک باند از بلوار الغدیر باعث کاهش حوادث رانندگی شده است و به زودی در باند دیگر آن نیز نصب می شود.

عرب افزود: زمانی که خودروها وارد محدوده کنترل سرعت می شود یک عکس و زمان خروج خودروها از این محدوده نیز یک عکس توسط این دوربین ها تهیه می شود که میانگین سرعت آنان بر اساس میزان زمانی که این مسافت را طی کرده، سنجیده می شود.

وی اضافه کرد: این نوع از دوربین ها جهت جلوگیری از تخلف راننده هایی است که به محض عبور از محدوده کنترل با دوربین، پا را روی پدال گاز می گذارند و سرعت خودرو را افزایش می دهند، تعبیه شده است.

وی یادآور شد: ماموران راهنمایی و رانندگی نیز ساعت هایی از روز نسبت به اعمال قانون و برخورد با رانندگان متخلف در این بلوار اقدام می کنند.

جانشین پلیس راهور شهرستان قم با بیان اینکه متاسفانه در روزهای اخیر شاهد تصادف های ناگواری در بلوار الغدیر بودیم، تصریح کرد: سرعت بالای خودروها در بلوار الغدیر به دلیل نبود باند اضطراری و دوربین های پیشرفته کنترل سرعت، باعث تصادف های بسیاری می شود.

وی با اشاره به حادثه واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت و فوت راکب آن در بلوار الغدیر، افزود: در این حادثه که ساعت ۷:۳۸ دقیقه امروز رخ داد، موتورسوار از سمت شهرک پردیسان به سمت میدان ارتش در حرکت بود که قبل از ورودی شهرک مهدیه به دلایل نامعلومی واژگون می شود.

وی اضافه کرد: ممکن است این واژگونی به دلیل برخورد وسیله نقلیه با موتورسیکلت بوده باشد، ولی تاکنون آثاری مبنی بر چنین برخوردی یافت نشده است.

عرب علت اصلی فوت راکب موتورسیکلت را وارد شدن ضربه شدید به سر و نداشتن کلاه ایمنی عنوان و بیان کرد: عدم استفاده از کلاه ایمنی نخستین دلیل فوت راکبان موتورسیکلت در حوادث اخیر قم بوده است.

وی با اشاره به فصل سرما و شرایط جوی متغیر استان، خطاب به راکبان موتورسیکلت تاکید کرد: علاوه بر استفاده از کلاه ایمنی، در هنگام تغییر مسیر حتما رعایت حق تقدم را داشته باشند.

بلوار الغدیر حدفاصل پردیسان تا میدان ارتش شامل شهرک پردیسان، شهرک مهدیه، شهرک قدس و صفاشهر است که روزانه حجم بالایی از وسایل نقلیه گاهی با سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت در این بلوار تردد می کنند که لزوم احداث بلوار جدید را در این نقطه از شهر قم ضروری کرده است.

سرپرست سازمان ترافیک شهرداری قم نیز چندی پیش در گفت و گو با ایرنا، از تردد روزانه نزدیک به ۲۵ هزار خودرو در مسیر بلوار الغدیر خبر داده بود.

همچنین این بلوار مهمترین و تنها مبدا ورودی و خروجی شهرک پردیسان است که بالغ بر ۱۰۰ هزار تن جمعیت دارد.

انجام تمهیدات ترافیکی و اصلاح شکل هندسی معابر بلوار الغدیر از جمله نکاتی است که مسئولان امر باید جهت جلوگیری از حادثه های احتمالی در این بلوار مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccp1q1.2bq048laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما