دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : 3516
آیت الله مكارم شیرازی:

مباحث اخلاقی هیچگاه این گونه مورد حمله نبوده است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید در قم گفت: در هیچ زمانی مباحث اخلاقی این گونه مورد حمله نبوده و از سوی دشمنان برای ترویج مفاسد در جامعه تلاش نمی شده است.
مباحث اخلاقی هیچگاه این گونه مورد حمله نبوده است
به گزارش قم نیوز، این مرجع تقلید روز دوشنبه در دیدار با مسوولان و اساتید بنیاد علمی و فرهنگی 'هاد' افزود: الان هر فردی با داشتن یك دستگاه ماهواره می تواند براحتی تمام برنامه های مفسده انگیز از سراسر جهان را دریافت كند،یا همین گوشی های همراه كه در دست بچه ها قرار دارد می تواند عامل بسیاری از مفاسد در جامعه باشد.

آیت الله مكارم شیرازی تصریح كرد: در هیچ زمانی همچون زمان حاضر، مباحث اخلاقی اینگونه مورد هجوم واقع نبوده، بطوریكه نه تنها اخلاق اسلامی بلكه اخلاقی كه در حدود انسانی نیز مطرح است، مورد این هجمه شدید قرار گرفته است.

وی تاكید كرد: خلاء موجود در مسایل اخلاقی باعث می شود عرفان های كاذب به میدان آمده و به نوعی این خلا را پر كند و به علما نیز بگویند كه شما مشغول شریعت باشید و مسایل اخلاقی و عرفانی را به ما واگذار كنید، در این وضعیت حوزه باید بتواند چنین خلایی را مرتفع سازد.

این مرجع تقلید با اشاره به ضرورت بهادادن بیشتر حوزه به مسایل اخلاقی افزود: زمانی ما به مسایل تفسیری می پرداختیم،چندسالی هم هست كه شرح نهج البلاغه داریم و در تلاشیم كه برنامه شرح بخشی از صحیفه سجادیه را با هدف تشریح عرفان اسلامی در دستور كار قرار دهیم.

وی همچنین خطاب به مسوولان و اساتید موسسه دارالهدی بیان كرد:بی شك كار شما در این موسسه بسیار لازم و ارزشمند است، اما باید توجه داشته باشید كه اخلاق دارای شاخه هایی همچون اخلاق سیاسی و اجتماعی، اخلاق در خانواده و اخلاق در كسب و كار و بازار است كه باید به همه این شاخه ها پرداخت و حق آنها را ادا كرد.

آیت الله مكارم شیرازی اظهار داشت: الان اخلاق در این شاخه ها در جامعه دچار تزلزل شده، لذا ضروری است كه حوزویان بویژه موسسه شما بصورت مستقل در این عرصه به فعالیت پرداخته و تحقیقات و پژوهشهای لازم را انجام دهید.

وی با تاكید بر لزوم توجه به اقتضائات سنی اقشار مختلف مردم در عرصه ترویج مسایل اخلاقی، گفت:اینكه بدانیم مثلا در رابطه با دانش آموزان و دانشجویان و دیگر اقشار چكار كنیم و چطور برنامه ریزی داشته باشیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این مرجع همچنین با اشاره به لزوم اهمیت دادن به مباحث اخلاقی در حوزه و نظام روحانیت، یادآور شد: ساماندهی برنامه های اخلاقی در حوزه و نظم یافتن آنها از دیگر ضروریات در این باره است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.q9wrak9n3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما