يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : 35466
رئیس انجمن سینمای جوان قم خبر داد

ارسال ۴۰ فیلم به دبیرخانه جشنواره "فیلم، عکس و فیلمنامه" استان قم

قم نيوز : قم نگار: رئیس انجمن سینمای جوان قم با اشاره به اینکه ۴۰ فیلم تا امروز به جشنواره فیلم، عکس و فیلمنامه استان قم ارسال شده است از برگزاری این جشنواره در بهمن ماه امسال خبر داد.
ارسال ۴۰ فیلم به دبیرخانه جشنواره "فیلم، عکس و فیلمنامه" استان قم
به گزارش قم نگار، رضا ابوذر در نشست خبری جشنواره "فیلم، عکس و فیلمنامه" که ظهر امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه جشنواره "فیلم، عکس و فیلمنامه" استان قم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و انجمن سینمای جوان استان قم پنجم تا هشتم بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوان قم با بیان اینکه پنجم تا هفتم بهمن ماه اکران فیلم‌ها در تلار شهید آوینی برگزار می‌شود، افزود: با توجه به اینکه باید بر اساس تعداد اکران فیلم‌ها زمان بندی صورت بگیرد ساعت اکران فیلم‌ها چند روز قبل از جشنواره اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه تا امروز ۴۰ فیلم، ۲۰ فیلمنامه و ۵۰ قطعه عکس به دبیرخانه ارسال شده است، خاطرنشان کرد: ۱۰ دی ماه آخرین مهلت ارسال آثار است و بین ۱۵ تا ۲۰ دی ماه داوری آثار صورت می‌گیرد.

ابوذر با بیان اینکه در بخش فیلم داوری به دو صورت انجام می‌شود، تصریح کرد: در دو بخش فیلم اولی‌ها و فیلمسازان با تجربه فیلم‌ها داوری می‌شوند، فیلم‌های اول در خود استان قم داوری می‌شوند و فیلم‌های کارگردانان با تجربه در تهران و توسط انجمن سینمای جوان مرکز مورد داوری قرار می‌گیرد.

رئیس انجمن سینمای جوان قم عنوان کرد: سه داور برجسته عرصه فیلم کوتاه و فیلم بلند در این جشنواره داوری می‌کنند، و کار داوری در بخش عکس را نیز دو نفر از داوران قم و یک داور در تهران برعهده دارند و فیلمنامه هم توسط دو داور در قم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه همزمان با این جشنواره در مدرسه اسلامی هنر، سازمان بسیج هنرمندان و سینما ونوس کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این جشنواره به دنبال این هستیم که علاوه بر کار هنری که برگزار می‌شود بحث‌های آموزشی را دنبال کنیم و از آنجایی که این جشنوراه به فجر کوچک معروف است همه هنرمندان تلاش می‌کنند این جشنواره با شور و نشاط بسیاری برگزار شود.

ابوذربا بیان اینکه اکران فیلم‌ها در این جشنواره در اولویت قرار می‌گیرند چرا که فیلم‌های کوتاه جایی برای بروز خود ندارد، افزود: فیلم‌های دریافت شده که مورد تائید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد بدون گزینش اکران می‌شود تا فیلم سازان بتوانند از ایرادات فیلم‌ها خود آگاه شده و آن را در جشنواره های دیگر اصلاح کنند.

رئیس انجمن سینمای جوان قم با اشاره به اینکه جلسات نقد و بررسی فیلم هم در حاشیه اکران فیلم‌ها برگزار می‌شود، افزود: دو کارگاه تخصصی فیلمنامه و کارگردانی هم در کنار این مراسم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه شرایط ارسال آثار در بخش فیلنامه به این صورت است که هرفیلمنامه نویس می‌توان دو اثر ۱۵ دقیقه‌ای رابه دبیرخانه ارسال کنند، خاطرنشان کرد: یک صفحه a۴ خلاصه داستان هم باید همراه با فیلمنامه ارسال شود.

ابوذر با اشاره به اینکه هر اثر باید ۳ نسخه کپی شده و به دبیرخانه ارسال شود، تصریح کرد: فیلمنامه ها نباید تولید شده یا در جشنواره قبلی شرکت کرده باشند.

وی خاطرنشان کرد: موضوعات جشنواره آزاد است اما موضوعاتی که همگام با ارزش‌های دینی و دفاع مقدس باشد و یا در آن امید و آینده روشن وجود داشته و به دور از سیاه نمایی باشد در اولویت قرار می‌گیرند.

رئیس انجمن سینمای جوان قم با بیان اینکه در بخش فیلم نیز هر فیلم ساز می‌تواند سه فیلم در هر چهار بخش داستانی، مستند، پویانمایی و تجربه گرا در هر بخش ارسال کنند، تصریح کرد: زمان این فیلم‌ها باید حداکثر ۳۰ دقیقه و بر روی دی وی دی با کیفیت بالا باشد.

وی با بیان در بخش عکس نیز هر عکاسی می‌تواند ۷ عکس سیاه سفید و رنگی به دبیرخانه ارسال کند، بیان کرد: عکس‌ها نباید در جشنواره قبلی شرکت کرده باشد و نام عکاس، تعداد اثر و شماره تلفن به همراه عکس‌ها ارسال شود.

ابوذر با بیان اینکه جوایز بخش استعداد جوان، عکس خلاق و تکنولوژی عکاسی به این جشنواره افزوده شده است، بیان کرد: در این جشنواره در قالب تندیس، دیپلم افتخار و لوح تقدیر از شرکت کنندگان تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcd9o0s.yt0k96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما