دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب : 36081
استاندارقم:

کارگروه رصد مهاجرت در استان قم تشکیل شود

قم نيوز : قم نگار: استاندارقم با اشاره به اینکه مهاجرت بالا در استان قم توازن جمعیتی استان را به هم زده است بر لزوم تشکیل کارگروه رصد مهاجرت در استان قم تاکید کرد.
کارگروه رصد مهاجرت در استان قم تشکیل شود
به گزارش قم نگار، سید مهدی صادقی ظهر در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال که عصر امروز در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزارشد، با اشاره به اینکه جمعیت یکی از مولفه‌های مهم تامین امنیت هر کشور است، اظهار داشت: باید به موضوع افزایش جمعیت توجه ویژه‌ای شود.

استاندار قم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای افزایش فرزندآوری، افزود: استراتژی کشور هم امروز حول محورافزایش جمعیت می‌چرخد و این نیازمند تلاش بیشتری در ثبت احوال استان نیز هست.

وی با تاکید بر اینکه باید ان‌شالله با ایجاد شرایط اقتصادی بهتر درسال‌های آینده امید به زندگی و نرخ موالید سیر رو به رشدی را داشته باشد، خاطرنشان کرد: کار باید به گونه‌ای پیش رود که ثبت این آمار هم در ثبت احوال به طور کامل و دقیق‌تر انجام شود.

صادقی با اشاره به اینکه با ایجاد بستر‌های مناسب برای اشتغال و کار و تولید و توسعه اقتصادی می‌توانیم افزایش آمار موالید و ازدواج را هم شاهد باشیم، تصریح کرد: در این مقطع اموری که در اختیار استان بوده به درستی صورت گرفته و تلاش‌هایی برای بهبود وضع اشتغال و افزایش تولید و صنعت که خود می‌تواند به امر اشتغال کمک کند انجام شده است که می‌تواند منجر به همسرگزینی و میل به زندگی بیشتر در افراد شود.

استاندار قم با اشاره به اینکه فضای کشور درآینده باز‌تر خواهد شد و امید است که شاهد رشد اقتصادی و تحولات بیشتری باشیم، تصریح کرد: برخی از آمار‌های ثبت احوال قابل توجه و نگران کننده است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت آمارهای ثبت شده در ثبت احوال، افزود: این آمار ثبت شده در ثبت احوال می‌تواند برای همه طرح‌های سازمان‌ها و نهاد‌های گوناگون کمک کننده باشد و در همه طرح‌های توسعه استان قابلیت استفاده و کارایی دارد.

صادقی با انتقاد از افزایش آمار مهاجرت به استان قم، خاطرنشان کرد: نرخ مهاجرت در استان قم به گونه‌ای بوده است که توازن ترکیب جمعیتی در استان به هم خورده است، این امر می‌طلبد که کارگروه رصد مهاجرت تشکیل شود.

استاندار قم افزود: سازمان‌هایی که می‌توانند به امر رصد مهاجرت در استان قم کمک کنند مانند آموزش و پرورش، پست، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاونت اجتماعی استانداری باید در این کارگروه بسیج شوند و کار کار‌شناسی در رابطه با مطالعه مهاجرت در استان قم انجام دهند.

صادقی با اشاره به اینکه باید ساختمان‌های ثبت احوال با ایمنی بیشتری همراه باشند، افزود: در ساختمان‌های ثبت احوال برنامه ریزی جدی باید انجام گیرد که با ایمنی بیشتری به شرایط کاری خود ادامه دهند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchzvnx.23n-6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما