يکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : 3637
رییس مجلس شورای اسلامی:

حکام عرب حاضر به برداشتن گام عملی برای نجات فلسطین نیستند

قم نيوز : قم نیوز: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی زمانی که اجلاس‌های بین‌المللی در مورد مسئله فلسطین برگزار می‌شود برخی از حکام عرب با وجود نطق‌های مفصل حاضر به برداشتن حتی یک گام عملی برای نجات این کشور نیستند.
حکام عرب حاضر به برداشتن گام عملی برای نجات فلسطین نیستند
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی در همایش نهضت حسینی، بیداری اسلامی و بصیرت جوانان که در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفا قم برگزار شد، اظهار کرد: اربعین و دوره‌های چهل‌ روزه در سنت اسلامی دارای جایگاه والایی بوده و توجه به آن از مقولات تربیت‌ساز فکری و نظری است.

وی افزود: برخی اوقات انسان با موضوعاتی روبه‌رو می‌شود که به عادت او تبدیل شده و در نهایت موجب تربیت او می‌شوند که یکی از این مسائل دوره‌های چهل ‌روزه‌ای است که در روایات بر آن تاکید شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شیعیان از روز عاشورا به مدت چهل روز به فکر پاسداشت ارزش‌های اسلامی و قیام امام حسین(ع) هستند، گفت: شرکت در مجالس عزاداری امام حسین(ع) در طول این چهل روز موجب می‌شود که محبت اباعبدالله(ع) در دل‌ها استوار گردد.

وی ابراز کرد: شیعیان در اربعین حسینی با قیام امام حسین(ع) و ارزش‌های مورد نظر او انس داشته و با ایشان محشور هستند و این از افتخاراتی است که مورد تاکید معصومین(ع) نیز قرار دارد.

لاریجانی با اشاره به کامل بودن قیام حسینی افزود: کسانی که در این مکتب پرورش می‌یابند مجموعه‌ای از مراحل کمال را طی کرده و مروت و جوانمردی را به طور کامل آموزش می‌بینند ضمن اینکه جهاد در این مکتب معنا یافته و بیعت با ولی حق کاملا آشکار است.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدرسه امام حسین(ع) تمام تعاریف و تعابیر مثبت را دارا بوده و این مسئله در فرازهای دعای عرفه اباعبدالله(ع) نیز دیده می‌شود که مانند اقیانوسی از معارف اسلامی و دینی است.

وی با اشاره به سیر وقایع حرکت امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا گفت: در طول این مسیر امام حسین(ع) در جایگاه‌های مختلف معارفی را بیان می‌کند که هر کس دارای انحراف و غفلت است می‌تواند بیدار شود و حتی در میدان رزم نیز موجبات آگاهی دیگران را فراهم می‌سازد.

لاریجانی با تاکید بر عنصر نماز به عنوان عامل اصلی نجات انسان‌ها اظهار کرد: اباعبدالله(ع) حتی در میدان جنگ نیز مسئله نماز را مورد تاکید قرار داده و این فریضه الهی را ترک نکرده است.

رییس مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران را یکی از نمونه‌های الگوگیری صحیح از قیام امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: این امام بزرگوار می‌توانست با تایید حکومت جور به خوبی و خوشی زندگی کند اما خود می‌فرماید "من مرگ را جز خوشبختی ندانسته و زندگی با ستمکاران و ظالمان را جزئی از امور بلاخیز و مایه شرم خود می‌دانم" بنابراین این امر، بخش نخست انقلاب حسینی را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: به تعبیر شهید مطهری، بخش دوم قیام امام حسین(ع) شامل پذیرش مقام ولایت و رهبری مردم در صورت درخواست آنان است زیرا او حق ندارد که در صورت درخواست مردم این امر را نپذیرد بنابراین باید با همکاری مردم به گسترش عدالت و ارزش‌های اسلامی اقدام کند.

لاریجانی با بیان اینکه تربیت مردم در مسیر صحیح اسلامی و جاری ساختن احکام الهی در جامعه بخش سوم قیام حسینی را تشکیل می‌دهد، گفت: با وجود رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) و گذشت ۳۲ سال از انقلاب اسلامی هنوز نمی‌توان ادعا کرد که احکام اسلامی به طور کامل در جامعه ایران جاری است زیرا حکومت الهی شامل مباحث اخلاقی، اجتماعی، خانوادگی و مواردی از این دست است.

نماینده رمدم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ماهیت قیام امام حسین(ع)،‌ تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بوده و این بخشی از حقیقت حرکت اباعبدالله(ع) است بنابراین قیام حسینی دارای تمام ابعاد به صورت کامل است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی برخی کشورها گفت: در حالی که به ظاهر سلاطین قدرتمندی بر این مناطق حکومت می‌کنند اما مواضع آنها به وسیله یک تماس با اربابانشان تغییر می‌کند و این مرگ حقیقی است.

لاریجانی با بیان اینکه دولت‌های قدرتمند پس از جنگ جهانی دوم کشورهای اسلامی را میان خود تقسیم و موجب ذلت آنها شدند، افزود: دلیل این امر توجه نکردن ملت‌ها و دولت‌های مسلمان به قیام حسینی بود و در شرایط کنونی نیز به مسئله بیدارسازی امام حسین(ع) بی‌اعتنا هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی به سخنان گزاف ابن‌تیمیه اشاره کرد و ادامه داد: او و برخی دیگر از علمای اهل تسنن قیام امام حسین(ع) را خروج علیه خلیفه اسلام می‌دانند و این وجه فرهنگی ذلت ملت‌های مسلمان است که بدون توجه به قیام امام حسین(ع) زیر سلطه قدرت‌های جهانی قرار گرفتند.

وی حکام وابسته را عامل دیگری برای خفگی سیاسی ملت‌های مسلمان دانست و افزود: بسیاری از کشورهای مسلمان دارای سلاطینی بودند که خود را سکولار دانسته و سیاست‌های ضد دینی را در کشور خود اجرا کردند و نمونه این امر الگوگیری رضاخان از وضعیت لائیک ترکیه است به طوری که پس از بازگشت از این کشور، قانون کشف حجاب را در ایران اجرا کرد.

لاریجانی با اشاره به مسئله فلسطین اظهار کرد: در شرایط کنونی زمانی که اجلاس‌های بین‌المللی در مورد این امر برگزار می‌شود برخی از حکام عرب با وجود نطق‌های مفصل حاضر به برداشتن حتی یک گام عملی برای نجات فلسطین نیستند.

رییس مجلس شورای اسلامی حکام عرب را دلالان و پادو غرب دانست و تصریح کرد: در دهه‌های اخیر، انقلاب ایران با الگوگیری از قیام حسینی و با رهبری برجسته امام خمینی(ره) به عنوان یک مرجع دینی و متبحر در فنون مختلف اسلامی به پیروزی رسید.

وی گفت: رهبر کبیر انقلاب پس از قیام ۱۹ دی این حرکت صحیح را سامان‌دهی و هدایت کرده و با تکیه بر نسل جوان به عنوان قشری که بر عقیده خود پایبند هستند، انقلاب اسلامی را پایدار و به پیروزی رساند.

لاریجانی با اشاره به برگزاری اربعین شهدای هر شهر در سایر مناطق کشور در زمان انقلاب افزود: پیوستن گروه‌های مختلف مردم موجب غنای انقلاب شده و سرانجام دیکتاتور پهلوی را از کشور بیرون راند اما باید به این نکته توجه داشته که کالبد شکافی انقلاب ایران،‌ نقاط قوت آن را مشخص می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: زمانی که بلوک شرق به دنبال مقابله با نظام سرمایه‌داری بود در عین حال به شاه ایران کمک می‌کرد و بسیاری از حکام عربی مانند نظام بعثی صدام با وجود اختلاف‌نظرهایی که با شاه داشتند اما در اواخر عمر حکومت پهلوی به حمایت از او پرداخته و ملت ایران را تنها گذاشتند.

وی با بیان اینکه ملت و رهبر ایران در آن دوران بدون کمک هیچ دولت یا ملت دیگری به پیروزی رسیدند، گفت: این مسئله در زمان جنگ تحمیلی نیز وجود داشته و غرب و شرق پشت سر عراق برای مقابله با جمهوری اسلامی قرار گرفتند به طوری که حتی نقل‌ و انتقالات نیروهای مسلح ایرانی را به وسیله ابزارهای جاسوسی خود در اختیار ارتش بعث قرار می‌دادند.

لاریجانی با اشاره به اجاره دادن هواپیماهای پیشرفته اروپایی توسط فرانسه به صدام ابراز کرد: در خاطرات مسئولین عراقی آمده است که فرانسه حتی حاضر بود در شرایطی بمب اتمی نیز در اختیار صدام قرار دهد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.enek49ni05k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما