يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب : 36377
عضو شورای شهر قم مطرح کرد

برخورد جدی شهرداری قم با تخلفات ساختمانی

قم نيوز : قم نگار: عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شهرداری باید با تخالفات ساختمانی مقابله کند، گفت: موضوع این است که باید با یک هدف روشن و منطقی به این سمت و سو حرکت کنیم.
برخورد جدی شهرداری قم با تخلفات ساختمانی
به گزارش قم نگار، مصطفی سعادت طلب امشب در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به موضوعات هنر اسلامی و پهنه‌های ویلایی در شهر قم اظهارداشت: در اوایل شورای چهارم در شهر قم مباحثی را مطرح کردیم و اموری را در راس کار قرار دادیم که در این راستا گام‌های موثری برداشته شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه معمولا در امور زیربنایی تصمیم گیری مشکل است افزود: در این بخش به کارهای زود بازده پرداخته می‌شود اما باید تصمیماتی گرفته شود که آیندگان از آن بهره ببرند و نتیجه این امور به مردم برسد.

وی با بیان اینکه این امور باید از دوره خدمت خود ما آغاز شود و اگر چه ممکن است به چشم کسی نیاید اما ارزشمند است گفت: یکی از مشکلات در شهر قم فاصله میان حرف و عمل است.

سعادت طلب با بیان اینکه متاسفانه سرمایه در هر دوره در بخشی خاص تجمع می‌کند خاطر نشان کرد: باید بتوانیم مدیریت در سرمایه را داشته باشیم و اقداماتی انجام شود که سرمایه تنها در بخش خاصی محدود نشود.

عضو شورای اسلامی شهر قم بااشاره به بحث طرح تفصیلی شهر قم افزود: کاربری مسکونی و سایر کاربری‌ها دو بخش اصلی در طرح تفصیلی شهر قم است. شهر ما دارای یک میزان خاص جمعیت پذیری است اگر این ظرفیت را ناآگاهانه افزایش دهیم در آینده به مشکل می‌خوریم.

سعادت طلب با بیان اینکه مسئله اصلی ما در قم امروز در بحث مسکن است افزود: بسیاری از سرمایه گذاران از ساختمان سازی سود می‌برند و برای آنها سرمایه‌گذاری در این بخش کاری منطقی است اما اینکه همه سرمایه‌ها محدود به این بخش شود اشتباه است. این آسیبی است که امروز درگیر آن هستیم.

وی با بیان اینکه مسکن در زندگی مردم نقش مهمی ایفا می‌کند تصریح کرد: بحث اینجا است که مسکن به بازار و کالای تجاری تبدیل می‌شود و کسانی که نمی‌خواهند از ساختمان سازی استفاده کنند و به دنبال سود هستند از این موقعیت سو استفاده می‌کنند.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: یک سوم از کاربری‌های مسکن باید به حیاط تعلق بگیرد اما این حیاط‌ها در حال از بین رفتن است. حیاط‌ها امروز در اختیار فضای سبز قرار نمی‌گیرد و این از نتایج تجاری شدن ساختمان سازی‌ها در قم است. ما در شهرمان اگر همه چیز را نرمال و ایده آل داشته باشیم و جمعیت و فضای سبز را تخمین بزنیم یک و نیم برابر فضای سبز متعلق به حیاط‌های ما است اما وقتی زیر این حیاط‌ها را خالی می‌کنیم امکان درخت کاری را از بین می‌بریم و باید با این امور مقابله شود.

سعادت طلب خاطر نشان کرد: در دو سال و نیم اخیر اقداماتی انجام داده‌ایم تا با این موارد مقابله شود و موفق بوده‌ایم. این اقدامات در حال حاضر انجام شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه ما به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که سرمایه گذاران ساختمان سازی ۹۰ درصد موارد به سراغ مسکن می‌روند در حالی که اگر به سمت کاربری‌های غیر مسکونی می‌رفتیم هم بازار ساخت و ساز بهتر می‌شود و هم مردم به حقوق خود بهتر دسترسی پیدا می‌کنند.

سعادت طلب با اشاره به اینکه برخی تصور می‌کنند حرف‌هایی که ما می‌زنیم ایده آل گرایی است گفت: این‌ها حداقل‌ها است و ما اصلا نگاه ایده آل نگر نداشته‌ایم. ما در سالهای قبل قرار گذاشتیم که به مردم بگویم به سمت تخلف نروید و سالانه ۵ درصد از جریمه تخلفات ساختمانی را کم کرده‌ایم تا به صفر رسیدیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شهرداری باید با تخالفات ساختمانی مقابله کند افزود: موضوع این است که باید با یک هدف روشن و منطقی به این سمت و سو حرکت کنیم. در شهر ما فرهنگ معماری و ساخت وساز مهم است. تصور ما این است که شورای چهارم تصمیمات کلیدی زیادی گرفته و برای تحقق حقوق مردم تلاش شده و موفق بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما نگرانی دوستان در شهرداری را درک می‌کنیم افزود: اگر می‌خواهیم کاری صحیح انجام شود هم باید بحث‌های مالی و هم بحث‌های فرهنگی و زیربنایی در ساخت‌وسازها نظر گرفته شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfemdm.w6dveagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما