سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب : 36436
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم:

وضعیت شهر قم در شأن و جایگاه این شهر نیست

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: به قم اجحاف شده چون زیرساخت‌های این شهر دچار یک دهه عقب‌ماندگی هستند و وضعیت این شهر در شأن ساکنان آن نیست.
وضعیت شهر قم در شأن و جایگاه این شهر نیست
به گزارش قم نیوز، علیرضا قاری‌قرآن در جلسه هم اندیشی با معاونان حمل و نقل، ترافیک و امور زیربنایی مناطق هشتگانه شهرداری قم گفت: حوزه عمران و حوزه خدمات شهری بیشترین نقش اجرایی را در مناطق ایفا می‌کنند بنابراین حوزه طراحی نیز که در هر دوی این حوزه‌ها نقش دارد فاصله‌اش را با آنها کم کند چون ترکیب این سه حوزه به گونه‌ای است که اگر یکی از آنها دچار آسیب شود بقیه نیز آسیب می‌بینند.

وی ادامه داد: این سه حوزه لازم و ملزوم همدیگر هستند و اگر با هم هماهنگ باشند سرعت انجام کارها بیشتر می‌شود.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم افزود: حوزه‌های عمران و طراحی اگر بخواهند نقش خود را در شهرداری به خوبی نشان دهند باید جایگاه موثری در هیئت رئیسه شهرداری داشته باشند.

قاری‌قرآن ابراز کرد: از آنجایی که تنوع مسائل اجرایی بالاست و هر سال برنامه‌های فراوانی نیاز به طراحی و مدیریت دارند، حوزه طراحی نیازمند یک سیاست‌گذاری کلی است.

وی اضافه کرد: مجموعه طراحی باید همه نظرات را دریافت کند و در برنامه‌های خود مورد توجه قرار دهد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با انتقاد از حل مشکلات هنگام اجرا اظهار کرد: ما پروژه‌ها را در قالب شکل‌گیری، اجرا و بهره‌برداری انجام می‌دهیم و سپس رهایشان می‌کنیم در حالی که باید پس از بهره‌برداری از یک پروژه آن را مورد مطالعه و نظرسنجی قرار داد تا با شناسایی مشکلات از تکرار آنها در پروژه‌های بعدی جلوگیری کنیم.

وی حوزه طراحی را کاملاً تخصصی توصیف کرد و گفت: عوامل اجرایی این حوزه باید تحویل‌گیرنده‌های خوبی باشند و نظرات مشاورین را به دقت بررسی کنند نه اینکه هرآنچه مشاور گفت را بپذیرند بلکه باید با تبیین دقیق خواسته‌ها او را خط‌‌ دهی کنند.

قاری‌قرآن افزود: همانگونه که پیمانکار موظف است نظراتش را به کارفرما اطلاع دهد کارفرما نیز باید هر طرحی را پیش از اجرا به شورای مشورتی عرضه کند تا در زمان اجرا همه چیز حساب‌شده پیش برود.

وی با بیان اینکه نقشه‌های پروژه‌ها باید صریح و روشن باشند گفت: بیشتر نقشه‌های عمرانی حالت نمونه سوال امتحانی دارند و مهندس باید وقت زیادی را برای محاسبه و فهم آن بگذارد در حالی که یک نقشه باید کاملا واضح باشد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم تاکید کرد: هر پروژه باید در کمیته‌های فنی مورد بررسی و اشکال‌گیری قرار داده شود تا هنگام اجرا دچار مشکل نشود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcb0abf.rhb0fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما