چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 36456
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم:

تجهیزات امدادی در اختیار شهرداری قرار گیرد

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: شورای مدیریت بحران باید 70 مورد از تجهیزات امدادی که در انبار استانداری قم وجود دارد را در اختیار شهرداری قم قرار دهد.
تجهیزات امدادی در اختیار شهرداری قرار گیرد
به گزارش قم نیوز، سید امیر سامع سه‌شنبه شب در جلسه شورای مدیریت بحران استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری دومین نشست مدیران بحران شهرداری‌های شهرهای معین در قم اظهار کرد: مرکز مدیریت بحران شهرداری قم، اجرای طرح مدرسه آماده در شهر را با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش آغاز کرده است تا بتوانیم در زمان وقوع حادثه مدارس و منازل سطح شهر را با استفاده از داوطلبان مدیریت بحران، کنترل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان و مدیران استانی باید در مورد مدیریت بحران آگاهی‌های مناسبی داشته باشند، تصریح کرد: ایجاد پایگاه چند منظوره‌ مدیریت بحران یکی دیگر از نیازهای اصلی شهرداری قم است که باید در این راستا با مشارکت مسئولان استانی اقدامات لازم انجام شود.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم خاطرنشان کرد: توسعه آموزش در مدارس و مساجد می‌تواند سبب کاهش حوادث شود.

وی افزود: سیلاب بالادست محدود پردیسان نیز یکی از تهدیدات شهر قم است به همین علت باید به ایجاد کانال‌ها و جمع‌آوری آب‌های سطحی در این محدوده بپردازیم.

سامع، مقاوم‌سازی دیوار رودخانه و ممانعت از تخلیه خاک و نخاله در محدوده شهری را از راهکارهای کاهش آسیب‌پذیری شهری در زمان وقوع سیل برشمرد و گفت: امیدواریم با گسترش همکاری‌ها و تامین بودجه‌های استانی برای ایجاد زیرساخت‌ها گام‌های موثری برداشته شود تا بتوانیم خسارت‌ها را کاهش دهیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم یادآور شد: شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم براساس مصوبات باید ۷۰ مورد از تجهیزات امدادی از جمله دستگاه‌های زنده‌یاب که در دو سال اخیر در انبار استانداری قم بدون کاربرد مانده است را در اختیار مرکز مدیریت بحران شهرداری قم قرار دهد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcd9o0s.yt09k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما