چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب : 36484
حجت‌الاسلام حکیم‌الهی:

عملیات نظامی و فیزیکی ‌جریان‌های تکفیری را تضعیف نمی‌کند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دبیرخانه همایش بین‌المللی «خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز؛ مسئولیت علمای جهان اسلام»، گفت: عملیات نظامی و فیزیکی ‌جریان‌های تکفیری را تضعیف نمی‌کند.
عملیات نظامی و فیزیکی ‌جریان‌های تکفیری را تضعیف نمی‌کند
به گزارش قم نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی با بیان اینکه یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در مقابله با جریان‌های تکفیری معاونت پژوهش دبیرخانه این کنگره است، اظهار کرد: این معاونت تاکنون آثار ارزشمندی را به جامعه علمی اسلام ارائه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری پنج نشست علمی در خارج، ۱۳ نشست علمی در داخل ایران، دریافت و هدایت تولید ۸۳۰ مقاله و چاپ و انتشار مقالات برتر در ۱۰ مجله، چاپ ۴۰ عنوان کتاب به زبان‌های فارسی، عربی، اردو و انگلیسی، انتشار شماره نخست دوفصلنامه امت‌واحده به زبان عربی و فارسی، انتشار کتاب وقایع‌نگار برای مروری بر وقایع همایش سال گذشته و انتشار مجله پایش خبری جریان‌های افراطی و تکفیری از اقدامات انجام شده در این دبیرخانه است.

رئیس دبیرخانه همایش بین‌المللی «خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز؛ مسئولیت علمای جهان اسلام»، برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوع تکفیرشناسی و برگزاری نشست‌های مباحثه‌ای را بخش دیگری از اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: با همکاری مرکز کامپیوتری «نور» نرم‌افزار آثار دبیرخانه این همایش تولید شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

وی بر شناسایی نیازهای مقابله با جریان‌های تکفیری تاکید کرد و ادامه داد: جریان‌های تکفیری در هر دوره‌ای بروز می‌یابد به همین علت باید متناسب با شیوه بروز خودشان، شبهات جدیدی که مطرح می‌کنند را پاسخ دهیم.

حکیم‌الهی یادآور شد: اکنون گروه‌های تکفیری با استفاده از فضاهای سایبری به دنبال جوانان بسیاری است و باید استفاده از راهکارهای جدید برای اطلاع‌رسانی درست به جوانان در دستور کار گیرد.

وی با بیان اینکه عملیات نظامی و فیزیکی نمی‌تواند جریان‌های تکفیری را تضعیف کند مطرح کرد: تکفیر در اعتقادات افراد نفوذ دارد به همین علت برای مقابله با این جریان‌ها باید با استفاده آموزه‌های دینی اعتقادات مردم را حفظ کنیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdceee8x.jh8pvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما