?>?> هنر انقلابی محصول بیداری اسلامی است | قم نیوز
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : 36862
معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

هنر انقلابی محصول بیداری اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه بیداری اسلامی خودش را در قالب‌های گوناگون نشان می‌دهد، ترویج هنر انقلابی در کشورهای اسلامی را از نشانه‌های این بیداری دانست.
هنر انقلابی محصول بیداری اسلامی است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق گل‌زاده عصر امروز در نشست خبری اعضای شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره هنر آسمانی گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از آغاز فعالیت همواره بر استفاده از ظرفیت هنر برای تقویت مسئله وحدت و محبت میان مذاهب اسلامی تاکید داشته است.

وی افزود: هنر امری است که پیام را در یک قالب زیبا و با حس و حالی خاص ارائه می‌دهد به همین دلیل مخاطب به آسانی با آن ارتباط برقرار می‌کند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: شعر، داستان، فیلم، نقاشی و همه رشته‌های هنری به مبلغ دین کمک می‌کنند که بتواند به شکل بهتری به تبیین آنچه می‌خواهد بپردازد.

گل‌زاده بیان کرد: در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اداره‌ای برای مقوله هنر در نظر گرفته شده است تا به حمایت از آثاری بپردازد که با تاکید بر مشترکات مذاهب اسلامی به مسئله وحدت کمک کند.

وی وحدت و رحمت را گفتمان اصلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دانست و گفت: رحمت و مهربانی بین مسلمانان امری است که قرآن آن را از ما خواسته به همین دلیل اگر محور این رحمت را مشترکات دینی بین مذاهب بدانیم می‌توانیم از ظرفیت هنر برای ترویج مفاهیم دینی بین همه مسلمانان استفاده کنیم.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز کرد: با توجه به حضور مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جشنواره هنر آسمانی امیدواریم بتوانیم این جشنواره را به شکل بین‌المللی برگزار کنیم و میزبان تولیدات هنری مسلمانان همه کشورها باشیم.

وی ادامه داد: هم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هم عرصه هنر هر دو وجهه بین‌المللی و جهانی دارند بنا بر این پیوند این دو می‌تواند تحولی در زمینه هنر دینی ایجاد کند و با ارائه پیام وحدت به زیباترین شکل، زمینه‌ساز زندگی مسالمت‌آمیز بین پیروان همه مذاهب اسلامی ایجاد کند.

گل‌زاده با بیان اینکه بسیاری از آموزه‌های دینی بین مذاهب اسلامی مشترک هستند ابراز کرد: وجود اشتراکات فراوان میان آموزه‌های دینی مذاهب مختلف اسلامی می‌تواند سبب تولید آثاری شود که مورد توجه همه مسلمانان واقع می‌شوند.

وی هنر را امری محبت‌آفرین دانست و گفت: پیام وحدت، سازگاری کاملی با هنر دارد و با توجه به محبت‌آفرین بودن هنر، می‌توان این پیام را به بهترین شکل در کشورهای اسلامی مطرح کرد.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اهمیت وحدت در زمان کنونی اظهار کرد: اکنون که شاهد بیداری اسلامی در کشورهای مختلف هستیم ضرورت وحدت را بیش از پیش حس می‌کنیم چون قطعا این بیداری ثمره انقلاب اسلامی ایران بود بنا بر این باید از کشور ما پیام محبت و دوستی به پیروان مذاهب مختلف اسلامی فرستاده شود.

وی اضافه کرد: ایران قطب وحدت، فکر متعالی الهی، آزادی دینی و دعوت بشریت به زندگی مسالمت‌آمیز است به همین علت ما شعار «جهان برای همه» را مطرح می‌کنیم و با تسلط عده‌ای معدود بر همه کشورهای دنیا مخالفیم.

گل‌زاده با اشاره به وجود زمینه بیداری اسلامی در بسیاری از کشورها گفت: اکنون بسیاری از کشورها پیام بیداری اسلامی را دریافت کرده‌اند و همچون آتش زیر خاکستر در پی کسب توان برای قیام علیه ستم و استکبار جهانی هستند.

وی نقش هنر در دوران انقلاب را پر رنگ توصیف کرد و گفت: در آن دوران هنر مقوله‌ای خوش‌خدمت به انقلاب محسوب می‌شد چون با ایجاد موج‌آفرینی و عمق‌بخشی به پیام انقلاب سبب ایجاد انس و الفت میان انقلابیون می‌شد و زمینه پیروزی سریع‌تر این نهضت اسلامی را فراهم کرد.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: اکنون نیز در کشورهایی همچون بحرین، مصر، لیبی، تونس و بسیاری از کشورهای دیگر شاهد غوغا کردن هنر دینی به ویژه شعر انقلابی هستیم.

وی با بیان اینکه هنر انقلابی محصول بیداری اسلامی است تاکید کرد: بیداری اسلامی خودش را در قالب‌های گوناگون نشان می‌دهد و فقط به صورت راهپیمایی نیست به همین علت ما ترویج هنر انقلابی در کشورهای اسلامی را نیز از نشانه‌ها این بیداری می‌دانیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcewv8x.jh8ppi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما