سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 36883
معاون اول رئیس جمهور:

درآمد نفتی دولت امسال به 25 میلیارد دلار کاهش یافته است

قم نيوز : قم نیوز: معاون اول رئیس جمهور گفت: در سال 90 درآمد نفتی دولت نزدیک به 118 میلیارد دلار بوده در صورتی که امسال رقم درآمد دولت در این بخش به 25 میلیارد دلار کاهش یافته است.
درآمد نفتی دولت امسال به 25 میلیارد دلار کاهش یافته است
به گزارش قم نیوز، اسحاق جهانگیری صبح امروز در آیین افتتاحیه و آغاز بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شماره سه شهر قم با بیان اینکه ایران کشور خشکی است اظهار کرد: باید طرح آب‌رسانی به روستاها به صورت جدی توسط مسئولان پیگیری شود تا بتوانیم مشکلات مردم را در این حوزه برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: وزارت نیرو طرح‌های مناسبی را برای انتقال آب شرب به استان‌های مختلف کشور در دستور کار خود قرار داده است که امیدواریم با این اقدامات در نقاط مرکزی و محروم ایران اسلامی به نتایج مناسبی برسیم.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با تدابیر امام خمینی (ره) به پیروزی رسیده است، اظهار کرد: شهر قم پایگاه فرهنگی انقلاب بوده و خدمت به قم در کارنامه مسئولان ماندگار می‌شود به همین علت برنامه‌های قم باید به صورت جدی پیگیری شود تا قم به جایگاه‌های عمرانی و اقتصادی مطلوبی برسد.

وی از توسعه فاضلاب شهر قم یاد کرد و گفت: وزارت نیرو مجموعه سرزنده و پویایی است که کارهای اساسی در حوزه آبرسانی را در دستور کار خود قرار داده است و به برکت این فعالیت‌ها ایران اسلامی توانسته در میان کشورهای مختلف به جایگاه مناسبی برسد.

جهانگیری با اشاره به اینکه از پساب‌های فاضلاب می‌توان برای ارائه خدمات مختلف در حوزه فضای سبز و کشاورزی استفاده کرد، افزود: دو طرح آبرسانی اکنون در کشور در حال پیگیری است که می‌توان با اتمام آنها مشکلات قابل توجهی را برطرف کنیم، طی دوران خدمتگزاری دولت یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان آبرسانی سیار به بیش از ۶ هزار روستا بوده است.

وی یادآور شد: در سال ۹۰ درآمد نفتی دولت نزدیک به ۱۱۸ میلیارد دلار بوده در صورتی که امسال رقم درآمد دولت در این بخش به ۲۵ میلیارد دلار کاهش یافته است.

جهانگیری با بیان اینکه آبرسانی به برخی از شهرهای مهم کشور در اولویت برنامه‌های دولت قرار گرفته است، عنوان کرد: سوءمدیریت در مشکلات کشور می‌تواند منابع را نابود کرده و حسن مدیریت نداشته‌های کشور را به منابع تبدیل کند. ‌

وی با تاکید بر اینکه نظام بانکی باید در عرصه‌های مختلف اقتصادی مشارکت داشته و واحدهای تولیدی فعال شود گفت: امیدواریم با این راهکارها بخشی از مشکلات اقتصادی کشور برطرف شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchx6nx.23n-6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما