دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : 3697
مدیركل آموزش و پرورش:

40 باب مدرسه در پردیسان درحال ساخت می باشد

قم نيوز : قم نیوز: مدیركل آموزش و پرورش استان قم، از در دست احداث بودن 40 باب مدرسه در منطقه پردیسان این شهر خبر داد.
40 باب مدرسه در پردیسان درحال ساخت می باشد
به گزارش قم نیوز، محمد حسین امین جعفری روز دوشنبه در دیدار اعضای شورای آموزش و پرورش استان قم با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: بیش از ۱۵ باب از این مدارس درحال ساخت از مصوبات سفر پرخیر و بركت سال گذشته رهبر معظم انقلاب به قم می باشد كه توسط بخش دولتی و دو باب از آن با كمك خیرین احداث می شود.

وی، با اشاره به اینكه عملیات اجرایی احداث ۴۰ باب مدرسه در پردیسان از آبانماه امسال آغاز شده است افزود: بخشی از این مدارس در مهرماه سال ۹۱ و بخشی دیگر در مهرماه سال ۹۲ به بهره برداری می رسد.

امین جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبات شورای آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان كرد: ۲۲۲ مصوبه در این شورا مصوب شده كه شامل ۳۷ مصوبه مربوط به شورای استان، ۵۸ مصوبه مربوط به شورای شهرستان قم، ۴۳ مصوبه مربوط به شورای بخش كهك، ۴۴ مصوبه مربوط به شورای بخش جعفرآباد و ۴۰ مصوبه نیز به شورای بخش خلجستان اختصاص دارد.

وی عنوان كرد: تاكنون بیش از ۹۰ درصد از این مصوبات محقق شده و مابقی نیز بزودی اجرایی خواهد شد.

امین جعفری، همچنین با اشاره به اجرای طرح "یاد مهربان" در مدارس استان قم گفت: در این طرح، كتاب بصورت رایگان در اختیار مدارس قرار می گیرد كه سال گذشته دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال كتاب خریداری شد و در اختیار مدارس قرار گرفت.

به گفته وی، امسال شش میلیارد ریال كتاب خریداری و در اختیار مدارس استان قم قرار می گیرد.

مدیركل آموزش و پرورش استان قم در ادامه، با اشاره به عملكرد این اداره در بحث كیفیت بخشی افزود: آموزش و پرورش استان با برنامه ریزی موفق شد از افت تحصیلی پایه اول دبیرستان جلوگیری كند، همچنین این اداره كل توانست در سال ۸۹ رتبه ممتاز كشوری را بخود اختصاص دهد.

امین جعفری ادامه داد: گرایش دانش آموزان به رشته های تحصیلی فنی و حرفه ای، یكی از راهبردهای شورای آموزش و پروش استان قم است كه طبق تحقیقات بعمل آمده، بیش از ۷۰ درصد فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه ای جذب بازار كار شده اند.

وی، همچنین عنوان كرد: كسب رتبه نخست علمی كنكور امسال توسط استان قم، یكی از موفقیت های چشمگیر دانش آموزان این استان بشمار می آید كه این دانش آموزان توانستند این رتبه را كه بیش از ۱۷ سال در اختیار دانش آموزان استان یزد بود را بخود اختصاص دهند.

در این دیدار علاوه بر اعضای شورای آموزش و پرورش استان قم، "مجید قدمی" رییس پژوهشگاه تعلیم و تربیت وزارت آموزش و پرورش و برخی از مدیران استانی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.y9wrak93upr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما