دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : 37186
آیت‌الله علوی گرگانی تأکید کرد

لزوم افزایش تعامل بین مراجع تقلید و مؤسسات خیریه

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع عظام تقلید گفت: بسیاری از خانواده‌های نیازمند با مراجع در ارتباط هستند و از طرفی برخی افراد خیر وجود دارند که مراجع تقلید در جریان فعالیت آنها هستند، بنابراین تعامل بین مراجع و موسسات خیریه می‌تواند مفید باشد.
لزوم افزایش تعامل بین مراجع تقلید و مؤسسات خیریه
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای مجمع هماهنگی سازمان‌ها، موسسات و مراکز امور خیریه استان قم با اشاره به آیه‌ای در سوره روم اظهار کرد: خداوند دسته و گروهی را مژده رستگاری می‌دهد که متصدیان آن امور ارزش هر کاری را بر اساس وجه‌الله قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: امور خیریه شما نیز جنبه مادی و دنیوی در آن وجود ندارد، کسی قصد ندارد، برای خودش از این مجموعه خیریه کاری کند و مالی به دست آورد، بلکه کارهای خیریه برای خدمت به نیازمندان و مستمندان است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خوشا به حال فرد یا گروهی که در مسیر خیر قرار گرفته است، گفت: امیر مومنان(ع) در سخنی فرمودند، «بهتر از عمل خیر کسی است که آن خیر را انجام می‌دهد و از علم بالاتر کسی بوده که حامل علم است.»

وی یادآور شد: متصدیان امور خیریه نیز در حوزه این حدیث قرار می‌گیرند، زیرا فعالیت آنها کار خیر و کارگشای مردم است و خداوند فرموده که این افراد رستگار هستند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه هماهنگی بین گروه‌های مختلف نعمت است، گفت: تشکیلات و سازمان‌ها باید با یکدیگر هماهنگ باشند و این طور نباشد که در یک موضوع چندین گروه فعال باشند و این هماهنگی خلأها را پر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امور خیریه را باید هماهنگ کنیم، اگر خانواده‌ای در همه بخش‌ها محروم است، باید بیشتر به آن رسیدگی کرد، اگر فردی زیاد تامین می‌شود، باید حذف شود، در اینگونه موارد امور خیریه هدر نمی‌رود و به جا مصرف می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت همکاری و تعامل مراجع و موسسات گفت: بسیاری از خانواده‌های آبرومند و نیازمند هستند که با مراجع در ارتباط هستند و از طرفی برخی افراد خیر وجود دارند که مراجع تقلید در جریان فعالیت آنها هستند، بنابراین تعامل بین مراجع و موسسات خیریه می‌تواند مفید باشد.

وی یادآور شد: موسسات خیریه باید تقویت شوند، به همین منظور باید جلساتی با مراکز و نهادهای مختلف برگزار شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcepz8x.jh8fvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما