يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 38019
منبع : خبرگزاری فارس
از مجموعه آثار آیت‌الله مصباح یزدی

جلد سوم کتاب شرح الهیات شفاء منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از انتشار جلد سوم کتاب شرح الهیات شفاء از مجموعه آثار آیت‌الله مصباح یزدی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
جلد سوم کتاب شرح الهیات شفاء منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی با اشاره به جلد سوم کتاب شرح الهیات شفاء از مجموعه آثار علامه مصباح یزدی اظهار کرد: بنا داریم این کتاب را برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب به چاپ برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: این اثر در واقع با موضوع فلسفه و منطق از زیرمجموعه فلسفه اسلامی بوده که در فصول مختلف تالیف شده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه جلد اول و دوم این کتاب شامل 6 فصل بود، گفت: از جلد سوم فصل هفتم آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متقدم، متاخر و حدوث، قوه و فعل، قدرت و عجز، اثبات ماده برای هر پدیده، تام و ناقص از جمله مباحث مطرح شده در کتاب است.

روحانی با بیان اینکه شیخ الرئیس ابوعلی سینا یکی از بزرگترین متفکران و فیلسوفان عالم است، گفت: ابوعلی سینا بر تمام علوم زمان خود احاطه داشته است، کتاب الهیات شفا اثر ایشان است که شامل مباحث امور عامه، خداشناسی، مباحثی درباره معاد، نبوت و... است.

وی ادامه داد: کتاب شفاء نخستین کتاب مفصل فلسفی است که در فرهنگ اسلامی تالیف شده و در آن فلسفه ارسطو با آرای مفسران اسکندرانی و با فلسفه نوافلاطونی به طور منطقی تطبیق پیدا شده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی یادآور شد: در یک نگاه کلی به کتاب شفاء این کتاب حاوی مفصل‌ترین، پخته‌ترین، کامل‌ترین و مهم‌ترین بیان فلسفه مشائی در عالم اسلام است.

وی با بیان اینکه این ویژگی‌ها سبب شده کتاب الهیات شفاء کتاب درسی حوزه‌های علوم اسلامی شود، گفت: بر این کتاب شروح و تعلیقات زیادی نگاشته شده و یکی از مهم‌ترین شرح‌ها و تعلیقات بر این کتاب حاصل تقریرات درس الهیات شفاء آیت‌الله مصباح است.

جلد سوم کتاب شرح الهیات شفاء در 656 صفحه تالیف شده، با شمارگان هزار نسخه و قیمت 32 هزار تومان به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaowne.49na615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما