شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : 38171
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی:

ملت ایران مردمی نجیب و گوش به امر رهبر هستند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: باید خدا را شاکر باشیم که ملت ایران ملتی نجیب و مردمی گوش به فرمان رهبری هستند.
ملت ایران مردمی نجیب و گوش به امر رهبر هستند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان و مدیران یگان‌های ویژه پاسداران از سراسر کشور و مدیران پلیس‌های فرودگاه و راه‌آهن اظهار کرد: خداوند پیامبران را مبعوث کرده تا به هدایت بندگان بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: عقل دستگاه گیرنده است، برخی از امور را عقل درک نمی‌کند، بنابراین باید افرادی باشند که بشر را هدایت و راهنمایی کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسان‌ها از درک فلسفه برخی امور ناتوان هستند، گفت: بر همین اساس دستوراتی نیز در اسلام وجود دارد که نمی‌توانیم فلسفه و حکمت آن را درک کنیم، ولی خداوند بر اساس حکمتی آنها را قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: هر امری مانند نماز، روزه و... که خداوند دستور داده بر اساس حکمت است و مقدمه‌ای برای سعادت و خوشبختی انسان محسوب می‌شود، باید در نظر داشت خداوند نیازی به این امور ندارد.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: پیامبر زمانی که مردم را به امری دعوت می‌کند، باید خودش به آن امور عمل کند، سپس مژده و بشارت دهد و از انجام امور ناپسند نهی دارد تا مردم نیز بتوانند در آن قضیه پیرو او باشند.

وی با بیان اینکه زمانی که رهبر مطلبی را بیان می‌کنند، باید گوش دهیم و سپس پیاده و اجرا کنیم، گفت: افراد باید علما و مراجع را احترام بگذارند و یاری کنند، باید خدا را شاکر باشیم که ملت ایران به امر ولی فقیه عمل کرده و ملتی گوش به فرمان هستند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد:‌ امروز این حکومت به برکت شنوایی و اطاعت ملت از فرمان‌های رهبر معظم انقلاب به دست ما رسیده و ملت ایران همواره نجیب و گوش به فرمان رهبری هستند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjvvet.uqeoazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما