شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 38347
منبع : پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی قم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

افزایش میزان زایمان طبیعی و کاهش سزارین در قم/تلاش دانشگاه علوم پزشکی قم برای افزایش جمعیت

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان زایمان مادران باردار بصورت طبیعی افزایش و میزان عمل های سزارین در استان قم کاهش یافته است.
افزایش میزان زایمان طبیعی و کاهش سزارین در قم/تلاش دانشگاه علوم پزشکی قم برای افزایش جمعیت
به گزارش قم نیوز، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما طی سخنانی ابراز داشت: طرح تحول نظام سلامت برکات بسیاری برای کشور داشته است که یکی از آنها در حوزه زنان و مادران باردار بوده است.

وی ابراز داشت: در شهر مقدس قم با همت والای مجموعه متعهد کادر درمانی و متخصصین زنان در زمینه اجرای طرح تحول نظام سلامت در این بخش همانند دیگر بخش ها توانسته ایم به نتایج مطلوبی برسیم که از تلاش ها و خدمات صورت گرفته و زحمات همه تلاشگران عرصه سلامت، به ویژه ماماهای گرامی تقدیر و تشکر می کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به موضوع سیاست افزایش جمعیت در کشور گفت: در راستای اجرای این سیاست که بارها توسط مقام معظم رهبری بیان شده است، قم در راس استان هایی بوده است که توانسته با اقدامات فرهنگي و آموزشی، ممانعت مطلوبی از تبليغ يا استفاده از روشهاي پيشگيري از بارداري به عمل آورد و همچنین با بهبود شرايط رفاهي زايمان از جمله رايگان نمودن زايمان طبيعي میزان موالید را طی دو سال اجرای طرح تحول نظام سلامت در سطح استان افزایش داده است.

دکتر ایرانی خواه گفت: یکی از شاخص های موفقیت درمانی در موضوع مادران باردار، شاخص سلامت مادر باردار است که با لطف خداوند بعد از 15 سال طی سال گذشته قم موفق شد میزان مرگ و میر مادران باردار را به صفر برساند.

وی گفت: یکی از شاخص های دیگر موضوع افزایش زایمان طبیعی است که در این زمینه نیز استان قم توانسته در افزایش زایمان طبیعی و کاهش میزان عمل های سزارین تلاش کند و این موفقیت نتیجه کار متعهدانه ماماها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بیشتر بر اهمیت جایگاه ماماها در چرخه سلامت کشور افزود: همواره موضوع ارتقای مسائل آموزشی و فرهنگ سازی در این حوزه مورد تاکید ما بوده که در این راستا توانسته ایم رتبه نخست را در سراسر کشور کسب کنیم.

دکتر ایرانی خواه ابراز داشت: باید با یک نگاه والاتر به این موضوع باید بکوشیم تعاملات میان ماما و متخصصان را افزایش داده و با یک کار تیمی و هماهنگ به اهداف مورد نظر دست یابیم که اگر ارتباطات بین این دو گروه بیشتر باشد، قطعا نتایج و موفقیت های بهتری را شاهد خواهیم بود.

وي به ضرورت تعاملات و ارتباطات بيشتر علمي و مشاوره اي ميان متخصصين محترم زنان و ديگر رشته هاي تخصصي مثل جراحي ، كودكان ، داخلي و راديولوژي بمنظور ارتقاء كيفي و سرعت ارايه خدمات سلامتي به مردم عزيز تاكيد كرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcefx8x.jh8vei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما