شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : 38363
منبع : خبرگزاری فارس
در دیدار با رئیس قوه قضائیه مطرح شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده در قوه قضائیه اصلاح شود

قم نيوز : آیت الله مکارم شیرازی گفت: وکلا در برخی از پرونده‌ها به جزییاتی بیهوده حساس می‌شوند که این امر سبب طولانی شدن روند پرونده‌ها می‌شود و در برخی از موارد حقوق‌های سنگینی را از مردم دریافت می‌کنند که به این دریافتی‌ها نظارتی نمی‌شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی: طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده در قوه قضائیه اصلاح شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد،‌ اظهار کرد: اکنون کشور عراق در شرایط خاصی قرار دارد به همین علت اداره این کشور نیازمند وحدت است.

وی با تأکید بر اینکه قوه قضاییه رسالت‌های مهمی را بر عهده دارد،‌ اضافه کرد: طلاب در صورت داشتن آمادگی لازم باید نسبت به خدمت‌رسانی در قوه قضاییه هدایت شوند.

این مرجع تقلید طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها را یکی از مشکلات قوه قضاییه برشمرد و گفت: برخی به علت طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها از حق خود منصرف می‌شوند.

وی از نبود نظارت‌های مطلوب بر علمکرد وکلای دادگستری گلایه کرد و ادامه داد: این افراد در برخی از پرونده‌ها به جزییاتی بیهوده حساس می‌شوند که این امر سبب طولانی شدن روند پرونده‌ها می‌شود و در برخی از موارد حقوق‌های سنگینی را از مردم دریافت می‌کنند که به این دریافتی‌ها نظارتی نمی‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه برای رسیدگی به پرونده‌های مردم در زمان کوتاه‌تر باید برخی از تشریفات حذف شود، یادآور شد: مردم نباید نسبت به این دستگاه ناامید شوند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضاییه باید با فرهنگ‌سازی مردم را توجیه کند تا برای رفع هر مشکل جزیی به قوه قضاییه شکایت نکنند بلکه برخی از مشکلات را خودشان با مشورت ریش‌سفیدان رفع کنند، در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های صدا و سیما نیز استفاده کرد.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcc11q1.2bq4e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما