پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 39159
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله آملی لاریجانی:

اندیشه های امام(ره) مورد تتبع و واکاوی قرار گیرد

قم نيوز : قم نیوز: قوه قضاییه بر ضرورت تتبع، بررسی و واکاوی اندیشه سیاسی- دینی حضرت امام خمینی(ره) از سوی اندیشمندان و محققان و ارائه این اندیشه به جهان امروز تاکید کرد.
اندیشه های امام(ره) مورد تتبع و واکاوی قرار گیرد
به گزارش قم نیوز، آیت اله آملی لاریجانی، امروز در جلسه مسئولان عالی قضایی که در دادگستری تهران برگزار شد، با تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام 15 خرداد گفت: افکار بلند و ماندگار حضرت امام(ره) نیاز به تحقیق، تتبع و واکاوی دارد. از جمله این اندیشه‌ های بلند، نظریه «مردم سالاری دینی» در ساحت فلسفه سیاسی است و هم اینک می‌تواند به عنوان الگویی قابل عرضه به جهانیان مطرح شود.

رئیس قوه قضائیه، الگوی مدیریتی، رهبری و فلسفه سیاسی حضرت امام(ره) در قالب مردم سالاری دینی را دارویی موثر برای درمان بسیاری از مشکلات جهان امروز توصیف کرد و افزود: جهان امروز آرام آرام در حال رجوع دوباره به معنویت و ارزشهای دینی است و این اندیشه در سطح جهان درحال گسترش است.

وی، پیام تاریخی حضرت امام (ره) به گورباچف را نمونه ای بی بدیل از ماندگاری اندیشه های پویای ایشان برشمرد و تأکید کرد: افراد صاحب نظر و پژوهشگران می بایست اندیشه های ماندگار حضرت امام(ره) را بررسی و این آموزه های دینی و الهی را به جهان امروز که تشنه ارزشهای اخلاقی و دینی و آموزه‌ های عمیق عرفانی است عرضه کند.

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک آغاز بکار مجلس جدید و همچنین تبریک به رئیس مجلس شورای اسلامی به خاطر کسب آرای بالای نمایندگان ملت و نیز تبریک به رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری و آرزوی توفیق برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از آمادگی قوه قضاییه در همکاری با مجلس خبر داد و گفت: به رغم وجود برخی تلاش ها در جهت ایجاد فضاسازی های خاص در قبال انتخاب ریاست مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، فضای انتخابات ریاست خبرگان و مجلس بخوبی و با آرامش پیش رفت.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: احساس می شد که برخی ها با فضا سازی رسانه ای و اعمال فشار سعی داشتند آرای مردم (آرای نمایندگان) را تصاحب کنند، اما فضای عمومی مجلس شورای اسلامی به سمت خنثی سازی این تلاشها رفت.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد: مجلس دهم با همدلی و آرامش در مسیر ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری حرکت کند و در کنار تمام وظایف خود «رسیدگی به مسائل اقتصادی و معیشت مردم» و نیز وضعیت فرهنگی کشور را در اولویت خود قرار دهد .

آیت الله لاریجانی تصریح کرد: قوه قضاییه نیز به سهم خود به برآورده شدن اهداف مجلس شورای اسلامی و همکاری و همدلی میان قوای سه گانه کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgyq9w.ak9yn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما