جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : 38498
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

برنامه ريزي ويژه براي خدمات رساني ويژه در ايام نيمه شعبان

قم نيوز : قم نیوز: عباس جعفري مديرعامل سازمان آتشنشاني و خدمات ايمني شهرداري قم گفت: برنامه‌هاي ويژه اي براي تأمين ايمني شهر در ايام نيمه شعبان تدارك ديده شده است.
برنامه ريزي ويژه براي خدمات رساني ويژه در ايام نيمه شعبان
به گزارش قم نیوز، عباس جعفري در نخستين نشست هم انديشي روساي كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر و معاونين خدمات شهري شهرداري كلانشهرهاي مذهبي كشور( مشهد، قم و شيراز) با بيان اينكه ساختار شهر قم قديمي و عمدتاً داراي بافت قديمي است، اظهار كرد: شهر قم در زمان طاغوت مورد غضب بوده است اما در سال‌هاي پس از انقلاب نيز اقدامات آنچنان كه بايد در اين شهر صورت نگرفته است.

وي اقدامات سازمان آتشنشاني را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به بافت قديمي شهر قم، توجه به زيرساخت‌ها كمتر بوده و قم در بسياري از زمينه‌هاي خدماتي و زيرساختي ضعيف است.

مديرعامل سازمان آتشنشاني و خدمات ايمني شهرداري قم ادامه داد: شهرهاي شيراز و مشهد توسعه خوبي در خدمات و زيرساخت‌ها داشتند ولي در قم اين مهم اتفاق نيفتاده است.

وي با اشاره به حضور زائران زيادي از اقصي نقاط كشور و جهان در شهر قم تصريح كرد: روند خدمات رساني به توجه به زيرساخت‌هاي كم شهر قم خصوصاً در ايام خاصي همچون نوروز و نيمه شعبان دچار مشكل مي‌شود.

جعفري با اشاره به ساختار جغرافيايي شهر قم، خاطرنشان كرد: يكي از مشكلات ما در زمان بارندگي است كه در بارندگي‌هاي شديد شهروندان دچار مشكلات شديدي مي‌شوند.

وي موقعيت شهر قم در مركز كشور و شاهراه ارتباطي بيش از ۱۷ استان كشور را متذكر شد و افزود: تصادفات نيز به اين دليل مشكلاتي را در شهر قم ايجاد كرده است.

مديرعامل سازمان آتشنشاني و خدمات ايمني شهرداري قم وجود شهرك‌هاي صنعتي متعدد در اطراف شهر قم را يادآور شد و افزود: اين مسائل حجم نيازهاي خدماتي شهر را بسيار زياد كرده كه نيازمند توسعه ظرفيت‌هاي سازمان در شهر قم است.

وي با اشاره به اقدامات آموزشي سازمان آتشنشاني گفت: آموزش خادمين حرم مطهر و جمكران، آموزش پرسنل ادارات، آموزش معلمان و برگزاري دوره‌هاي آموزش آتشنشان داوطلب در شهر جزو برنامه‌هاي آموزشي اين سازمان بوده است.

جعفري ايام خاص و مناسبت‌هاي ويژه شهر قم را مورد توجه قرار داد و افزود: در اين ايام با توجه به حضور خيل عظيم زوار در شهر قم چتر خدمات ايمني سازمان در شهر گسترش يافته و برنامه ريزي ويژه خدمات رساني صورت مي‌گيرد.

وي برنامه ريزي براي تأمين ايمني مردم در ايام نيمه شعبان را يادآور شد و گفت: محدوده مسجد مقدس جمكران به چند منطقه عملياتي تقسيم شده تا بتوان خدمات ويژه اي به مردم در اين ايام ارائه كرد.

مديرعامل سازمان آتشنشاني و خدمات ايمني شهرداري قم افزود: همچنين نيروهاي آتشنشاني در پاركينگ‌هاي محدوده مسجد مقدس جمكران براي تأمين ايمني حضور پيدا مي‌كنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbwabf.rhbw9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما