سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 38607
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله هاشمی شاهرودی:

فقه سکولار فقه منهای ولایت فقیه است/تفکر جدایی ولایت با مرجعیت منافقانه و انحرافی است

قم نيوز : قم نیوز: نائب رئیس خبرگان رهبری گفت: باید در مسائل فقهی و شرعی تحت تاثیر ولایت فقیه بود؛ چرا که فقه منهای ولایت فقیه انحرافی و در خدمت سکولار ها خواهد بود.
فقه سکولار فقه منهای ولایت فقیه است/تفکر جدایی ولایت با مرجعیت منافقانه و انحرافی است
به گزارش قم نیوز، آیت الله  سید محمود هاشمی شاهرودی  شب گذشته در نشست طلاب انقلابی که در دفتر ایشان در قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به وجود روحیه انقلابی ابراز داشت: امروزه شاهد دغدغه های جدی و به جا در حوزه های علمیه و جوامع انسانی هستیم، لذا طلاب انقلابی باید به این مسئله حساس باشند، چرا که حساسیت دینی و انقلابی برای بقاء نظام، لازم و ضروری است.

وی در ادامه افزود: امروزه روحانیون به عنوان سربازان امام زمان(عج) می باشند، بنابراین باید با حفظ روحیه انقلابی با مقوله نفوذ و کسانی که می خواهند با استفاده از کاستی های موجود، سوء استفاده کنند، مقابله کرد؛ دشمنان سعی دارند با نفوذ، روحیه انقلابی و دستاوردهای نظام را کم رنگ کنند، حفظ این روحیه امری ضروری در جهت بقا و حفظ نظام می باشد.

مطالبه حوزه انقلابی باید تشدید شود

آیت الله  هاشمی شاهرودی با بیان اینکه حفظ انقلاب نیاز به کار دارد و دشمن همچنان در حال برنامه ریزی است ابراز داشت: امروز در داخل کشور دشمن در عرصه ها و به شکل های مختلف در حال نفوذ است، روحیه انقلابی باید زنده بماند و ما را هدایت کند تا توطئه های را بشناسیم و برنامه ریزی کنیم، چرا که انقلابی بودن برنامه می خواهد.

وی در ادامه افزود: امام(ره) با تدبر و حکمت این انقلاب را تاسیس رشد و احیا کردند و این حرکت عظیم را در جهان اسلام حرکت دادند.
استاد حوزه  با اشاره به مقوله نفوذ ابراز داشت: دشمن امروز با استفاده از ابزارهای داخلی سعی می کند نفوذ کند و به بدنه نظام و انقلاب ضربه بزند؛ توجه به مسئله نفوذ از تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد .

آیت الله  هاشمی شاهرودی عنوان کرد: رهبری سنگ بنا و عمود این انقلاب هستند و به برکت وجودی رهبری عظیم و فرزانه همچون امام راحل و خلف صالح ایشان آیت الله العظمی خامنه ای است که این نظام در حال رشد و پویایی است.
نائب رئیس خبرگان رهبری با تاکید بر این که حوزها و مسئولین باید منویات مقام معظم رهبری را مورد توجه داشته باشند ابراز داشت: در درون حوزه ها مسئولین باید رهبری را صرف نظام سیاسی ندانند، بلکه رهبر فکر دینی است و مرجع تقلید است، لذا حوزه ها باید در مسائل فقهی و شرعی تحت تاثیر ایشان قرار بگیرند و رشد پیدا کنند، چرا که در اصل، ولایت فقیه مبنای نظام است و اگر این اصل  از نظام اسلامی جدا شود، همچون دولت های دیگر خواهد شد.

  ولایت فقیه مبنای فقاهت است

آیت الله هاشمی شاهرودی در ادامه افزود:  اگر مرجعیت  منهای ولایت باشد این وجه شرعی نخواهد داشت؛ چرا که فقاهت لازمه ولایت است و اگر بنا باشد فقه را از این امر جدا کرد، فقه انحرافی خواهد بود که در این صورت در خدمت استکبار قرار می گیرند.

تفکر جدایی ولایت با مرجعیت منافقانه و انحرافی است

استاد حوزه گفت: متاسفانه در حوزه نغمه های شنیده می شود که ولایت و مرجعیت متفاوت هستند و این تفکر غلط و انحرافی است و این نوعی شکل منافقانه جدای دین از سیاست است و اگر ولایت را جدا کنیم فقه و فقاهت و مرجعیت در خدمت نظام های سکولار خواهد بود.
وی با بیان این که طلبه انقلابی باید فاضل و عالم باشد ابراز داشت: طلبه انقلابی هم باید فاضل و انقلابی باشد؛ از مهمترین عوامل پیروزی امام(ره) این بود که عالم فقیه فیلسوف بوده و همواره به جایگاه علم تاکید بسزایی داشتند.
طلاب باید افشا کننده آثار نفوذی ها باشند

آیت الله هاشمی  شاهرودی ابراز داشت: طلاب باید افشا کننده آثار نفوذی ها باشند و همواره به بیان شاخص ها بپردازند و نمایه های آن را بدست آورند، فرهنگ سازی و نهادینه کنند تا مردم بر اساس این معیارها بتوانند حق و باطل را تشخیص دهند و خطر جدی نفوذ که در جامعه بویژه در حوزه است را درک کنند و مانع آن شوند .
وی در پایان خاطر نشان ساخت: کارها را باید با تدبیر و ابزار های درست که به انقلاب قدرت می بخشد استفاده کرد و همچنین زیر چتر رهبری کار کنیم و از هدایت های ایشان استفاده  و دستاوردها را به برنامه تبدیک کنیم تا در عرصه های مختلف به کار ببریم؛ این حوزه ها می توانند به جهان در علم و فرهنگ خدمت رسانی کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcd590s.yt0jz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما