يکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 39035
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

آموزش چهره به چهره تفكيك پسماند از مبدا خانوارها در سطح منطقه ۲

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم از آغاز اجراي طرح آموزش چهره به چهره تفكيك پسماند در مبدا در منطقه دو شهر قم خبر داد.
آموزش چهره به چهره تفكيك پسماند از مبدا خانوارها در سطح منطقه ۲
به گزارش قم نیوز، سيد عبدالله مير ابراهيمي با اشاره به اينكه اجراي طرح تفكيك پسماند از مبدا در قم پنج سال سابقه دارد، اظهار داشت: در تمام مناطق شهري به جز مناطق ۲ و ۶ با مراجعه به درب منازل و واحدهاي تجاري، آموزش‌هايي به شهروندان در خصوص تفكيك پسماند از مبدا ارائه شده بود.

وي افزود: با توجه به هماهنگي ها و اقدامات انجام شده، با مراجعه آموزشگراني كه كارشناس بهداشت محيط و محيط زيست هستند، آموزش‌هاي شهروندي به ساكنان منطقه ۲ در ظرف مدت يك ماه ارائه خواهد شد.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم خاطرنشان كرد: آموزش هاي عمومي و نحوه برقراري ارتباط با شهروندان به نيروهاي آموزشگر طي جلساتي ارائه شده است و لوازم و تجهيزات فرهنگي از جمله كتاب و بروشور با موضوعات مديريت پسماند در اختيار آنان قرار گرفته است .

ميرابراهيمي با اشاره به شروع آموزش چهره به چهره در منطقه ۶ پس از ماه مبارك رمضان ابراز داشت: در روزهاي گذشته كارشناسان سازمان مديريت پسماند مسئله آموزش دانش‌اموزان در منطقه دو را با حضور در ۲۸ مدرسه ابتدايي پيگيري كرده‌اند.

وي افزود: در جريان اين آموزش‌ها، كارشناسان به درب منازل يا واحدهاي تجاري مراجعه كرده و نحوه تفكيك زباله خشك و تر، كم حجم‌سازي زباله‌ها و گرفتن رطوبت زباله‌ها را آموزش مي‌دهند و همزمان تقويم‌هايي به شهروندان اهداء خواهد شد كه روز مراجعه خودروي حمل زباله خشك بر آن ذكر شده و مي‌توانند با نصب اين استيكر به درب منزل، اين روز را براي اهل خانه يادآوري كنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjiyet.uqehtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما