چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 39965
منبع : پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی قم
توسط مرکز بهداشت استان قم صورت می‌گیرد

تشدید نظارت‌های بهداشتی در ایام تعطیلات عید سعید فطر

قم نيوز : قم نیوز: همزمان با عید سعید فطر، نظارت‌های بهداشتی توسط مرکز بهداشت استان قم تشدید می‌شود.
تشدید نظارت‌های بهداشتی در ایام تعطیلات عید سعید فطر
به گزارش قم نیوز، همزمان با پایان ماه مبارک رمضان و ایام تعطیلات عید سعید فطر و حضور مسافران و زائران در شهر مقدس قم، از صبح روز 16 لغایت 18 تیرماه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با استقرار تیم‌های نظارتی بهداشت محیط در سطح شهر و به ویژه در هسته مرکزی شهر، حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران اقدام به تشدید نظارت‌ها و کنترل‌های بهداشتی خواهد کرد.

در همین راستا و براساس دستورالعمل ابلاغی دفتر سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اقدامات گسترده از جمله بازرسی هدفمند از مراکز و اماکن حساس، سامانه‌های تامین آب آشامیدنی و استخرهای شنا و نظارت بر دفع بهداشتی فاضلاب و تشدید کنترل کیفی آب شرب، نمونه‌برداری هدفمند از مواد غذایی سنتی و صنعتی، کنترل بهداشت و ایمنی مواد غذایی در هنگام عرضه به منظور پیشگیری از بروز طغیان بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا و... انجام خواهد شد.

همچنین در این ایام، در صورت گزارش موارد طغیان‌های ناشی از آب و غذا و یا موارد تهدید علیه بهداشت عمومی بلافاصله طبق دستورالعمل مربوطه اقدام شده و پیگیری جدی به عمل خواهد آمد.

در صورت ارجاع موارد شکایات سامانه 190، بازرسان موظفند بدون در نظر گرفتن منطقه زیرپوشش اقدام کرده و فورا گزارش کنند. همچنین بازرسان دارای کارت بازرسی بوده و ملزوماتی از جمله صورت‌جلسات توقیف، فرم نمونه برداری مواد غذایی و آب، برگه‌های جریمه کارت بهداشت، کیت کلرسنج و یدسنج، دستگاه پلمب و... به همراه خواهند داشت.

آزمایشگاه آب و فاضلاب نیز در این روزها برای انجام آزمایشات لازم فعال خواهد بود و همشهریان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی با سامانه 190 تماس گرفته تا در اسرع وقت توسط کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbs9bf.rhb90piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما