يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : 5294
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان قم خبر داد:

آغاز برنامه بسیج سلامت نوروزی در قم

قم نيوز : قم نیوز: یدالله غفوری خبر داد: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی طبق برنامه هر ساله برنامه بسیج سلامت نوروزی را از اسفند ماه آغاز کرده است.
آغاز برنامه بسیج سلامت نوروزی در قم
به گزارش قم نیوز، یدالله غفوری امروز اظهار داشت: مرکز بهداشت استان قم با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و افزایش مسافرت به لحاظ ویژگی‌های خاصی که دارد بحث نظارت‌های بهداشتی را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: نظارت‌های بهداشتی بر فرآیند تهیه و توزیع مواد غذایی در استان جایگاه ویژه‌ای دارد، بر این اساس، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی طبق برنامه هر ساله برنامه بسیج سلامت نوروزی را از اسفند ماه آغاز کرده است.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه برنامه بسیج نوروزی از اسفند ماه سال جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد، عنوان داشت: در برنامه بسیج سلامت نوروزی ۹۰ درصد ظرفیت بازرسی بهداشتی محیط به کار گرفته می‌شود.



* شهروندان مشکلات بهداشتی خود را به سامانه ۰۹۶۷۸ گزارش دهند

غفوری تصریح کرد: مرکز بهداشت ۱۱ تیم بازرسی بهداشت محیط را به منظور نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و اماکن بین‌راهی تجهیز می‌کند.

وی با بیان اینکه ساعت بازرسی تیم‌ها از هشت صبح تا ۱۰ شب است، افزود: تمام اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی بازرسی می‌شوند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان قم با اشاره به راه‌اندازی سامانه رسیدگی به شکایت مردمی، گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۰۹۶۷۸ مشکلاتی را که مشاهده می‌کنند، گزارش دهند و بازرسان به محل اعزام می‌شوند و تخلف را بررسی می‌کنند.

غفوری خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی که ظرف مدت ۴۵ روز برگزار می‌شود، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که هر محل سه بار مورد پوشش نظارتی قرار بگیرد.



* با دست‌فروشان دوره‌گرد برخورد می‌شود

وی عنوان داشت: اقداماتی که از سوی تیم‌ها انجام می‌شود، مربوط به بهداشت آب است و اماکن بین‌راهی از حیث وجود آب بطری شده به ویژه وسایل نقلیه بین شهری کنترل می‌شوند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان قم با اشاره به بحث نمونه‌برداری مواد غذایی تصریح کرد: مواد غذایی فاقد مشخصات و فساد غذایی بررسی می‌شود، همچنین برخورد با دستفروشان دوره‌گرد یکی از دیگر اقدامات طرح است که در برنامه بسیج سلامت قرار دارد.

غفوری با بیان اینکه اصل برنامه‌های مرکز بهداشت استان نظارتی است، عنوان داشت: آموزش و اطلاع‌رسانی از مسائل مورد توجه است که در این زمینه اطلاعیه بهداشتی برای تمام واحدهای صنفی در حال توزیع است.

وی گفت: ضوابط بهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط به متصدی ابلاغ می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با فروشنده برخورد می‌شود.



* بازرسی از ۷۰۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در قم

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته از آغاز اجرای این طرح بسیج سلامت نوروزی اذعان داشت: بازرسی از ۷۰۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ارائه دو هزار اخطاریه بهداشتی، ۹۸ مورد نمونه‌برداری از آب و مواد غذایی و ارائه تذکرات و اخطاریه‌های بهداشتی از ابتدای اجرای این طرح از اسفند ماه صورت گرفته است.

غفوری گفت: ۱۱ تیم بازرسی بهداشت محیط روستاهای استان را نیز مورد پوشش خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.9bsurhb5aiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما