يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 40051
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

توسعه ۵۸ هكتاري فضاي سبز منطقه هشت قم

قم نيوز : قم نیوز: پيام جواديان مدير عامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم از توسعه ۵۸ هكتاري فضاي سبز اين منطقه در آينده نزديك خبر داد.
توسعه ۵۸ هكتاري فضاي سبز منطقه هشت قم
به گزارش قم نيوز، پيام جواديان با بيان اينكه ۱۷ بوستان در منطقه هشت وجود دارد، اظهار كرد: پنج بوستان در حال احداث و تكميل شدن است و احداث سه بوستان براي امسال آغاز مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: بوستان‌هاي زمرد، نسيم و ۲۲ بهمن در حال احداث و تكميل شدن است، دو بوستان ديگر هنوز نامگذاري نشده است.

 وي با بيان اينكه ۵۸ هكتار زمين امسال در طرح توسعه فضاي قرار دارد، گفت: تا پايان خرداد امسال ۲۵ هكتار زمين آماده‌سازي شده كه از اين ميزان ۲۰ هكتار را كاشته شده و پس از فصل گرما ادامه كاشت درختان صورت مي‌گيرد.

مدير عامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم خاطرنشان كرد: فاصله درختان به گونه‌اي است كه در سال آينده مي‌توانيم اين مساحت را براي بوستان شهري تجهيز و آماده سازي كنيم.

وي عنوان كرد: از انتهاي بوستان علوي تا پرديسان به طور كامل ۲۲ هزار گودال حفر شده كه مشكل آب در اين خصوص وجود داشت، هرچند مي‌توانستيم با تانكر آبياري را انجام دهيم ولي به دليل هزينه بالا تمام ظرفيت به كار گرفته شد تا آبياري قطره‌اي انجام شود.

جواديان با بيان اينكه  توسعه پارك‌هاي شهري در بين محلات و توسعه كمربند فضاي سبز از ديگر برنامه هاي اين سازمان در پرديسان مي باشد، گفت: يكي از نكاتي كه در حال رايزني با اداره‌كل منابع طبيعي هستيم، توسعه فضاي سبز اطراف پرديسان است، اين رينگ سبز از نفوذ سيلاب در جاده كهك جلوگيري خواهد كرد.

وي خاطرنشان كرد: ۶۰ تا ۷۰ هكتار زمين براي بحث توسعه فضاي سبز درنظر گرفته شده كه جلساتي با مدير كل منابع طبيعي برگزار و هم اكنون در حال رايزني و طي مراحل اداري براي تحويل زمين هستيم.

مدير عامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم با بيان اينكه هر نوع توسعه‌اي بايد متناسب با منابع موجود باشد، گفت: نمي‌توان فضاي سبز را توسعه داد و بحث آب را ناديده گرفت، اكنون به دنبال اخذ مجوز دو حلقه چاه در پرديسان هستيم تا بحث توسعه فضاي سبز در پرديسان پيگيري شود.

وي خاطرنشان كرد: سرانه فضاي سبز شهري منطقه هشت ۷.۸ متر مربع به ازاي هر نفر و سرانه تفرجگاهي ۳.۶ متر مربع به ازاي هر شهروند در اين منطقه مي‌باشد.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjvyex.uqeyizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما