دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 40241
منبع : خبرگزاری فارس
کارشناس اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم:

15 مدرسه آموزش از راه دور در استان قم فعال است/ نظارت کامل بر مدارس آموزش از راه دور وجود دارد

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس آموزش از راه دور اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از فعالیت 15 مدرسه آموزش از راه دور در استان قم خبر داد.
15 مدرسه آموزش از راه دور در استان قم فعال است/ نظارت کامل بر مدارس آموزش از راه دور وجود دارد
به گزارش قم نیوز، علی فرهادی‌نیا با بیان اینکه آموزش از راه دور در واقع روش تحصیلی است، اظهار کرد: این مدارس فرصتی برای افراد بازمانده از تحصیل ایجاد می‌کند، که شامل زنان خانه‌دار، دختران بازمانده از تحصیل یا افراد ساکن مناطق محروم هستند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش از راه دور فرصتی برای ساکنان مناطق محروم فراهم می‌کند که ممکن است مدرسه‌ای برای آنها وجود نداشته باشد یا از وجود مدرسه‌ نزدیک محل سکونت خود محروم هستند به همین منظور می‌توانند از طریق مدارس آموزش از راه دور تحصیل کنند.

کارشناس آموزش از راه دور اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه این مدارس از مهاجرت روستاییان برای ادامه تحصیل فرزندانشان پیشگیری می‌کند، گفت: برخی اوقات روستاییان برای تحصیل فرزندان خود مجبور می‌شوند، مهاجرت کنند ولی آموزش از راه دور این فرصت را ایجاد می‌کند که در روستا به ادامه تحصیل بپردازند.

 وی خاطرنشان کرد: الزامی برای حضور دانش آموز در کلاس این مدارس وجود ندارد، دانش‌آموز می‌تواند در کلاس حضور پیدا نکند و تنها در آزمون شرکت کند که این امر برای افراد شاغل بسیار مفید است.

فرهادی‌نیا عنوان کرد: آموزش از راه دور این امکان را فراهم می‌کند که افراد بازمانده از تحصیل که شرایط تحصیل در دوره‌های روزانه را از دست داده‌اند، بتوانند به ادامه تحصیل بپردازند، برخی اوقات فردی به دلیل بیماری نمی‌تواند در مدرسه حضور پیدا کند، بنابراین می‌تواند در مدارس آموزش از راه دور ثبت‌نام کند.

کارشناس آموزش از راه دور اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه آموزش از راه دور شامل مقاطع متوسطه اول و متوسطه دوم است، گفت: مقطع ابتدایی در مدارس آموزش از راه دور وجود ندارد، افراد برای تحصیل در مقطع متوسطه اول باید دارای سن 15 سال به بالا و برای تحصیل در مقطع متوسطه دوم دارای سن 18 سال به بالا باشند.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان اگر کمتر از این سن داشته باشند، لازم التعلیم محسوب می‌شوند و باید در مدارس روزانه ادامه تحصیل بدهند، مگر اینکه شرایط خاصی داشته باشند که این شرایط خاص با بررسی کارشناسی مشخص می‌شود.

فرهادی‌نیا با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان در سه ترم مهر، دی و ترم تابستان انجام می‌شود، گفت: 15 مدرسه آموزش از راه دور در استان وجود دارد که خدمات لازم را به افراد بازمانده از تحصیل ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه نظارت کامل بر مدارس آموزش از راه دور وجود دارد، گفت: تیم نظارتی متشکل از کارشناسان امر وجود دارد که به مدارس مراجعه می‌کنند و با نظارت تخصصی به صورت دقیق علمکرد آنها را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdca6uny.49nwy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

محمدرضا
سلام اگه نام و آدرس مدارس رو توی صفحتون بزارید خیلی خوب میشه