يکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 4040
در جلسه شورای اداری استان عنوان شد:

انتقاد استاندار از تمرکز برنامه‌های فرهنگی در ایام پایانی سال

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از تمرکز برنامه‌های متعدد فرهنگی در ایام پایانی سال انتقاد کرد و خواستار اجرای چنین برنامه‌هایی در طول سال شد.
انتقاد استاندار از تمرکز برنامه‌های فرهنگی در ایام پایانی سال
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور در حاشیه جلسه شورای اداری استان قم که شنبه شب در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد با بیان اینکه در آستانه ایام نوروز قرار داریم، اظهار داشت: در ایام نوروز خیل گسترده و فراوان مسافران به استان قم خواهند آمد، بنابر این استان باید برای پذیرایی از این مسافران نوروزی آماده شود.

وی با تاکید بر اینکه آماده سازی استان به ویژه شهر قم برای ایام نوروز یکی از وظایف مهم مسوولان اجرایی به ویژه شهرداری است، ابراز داشت: نظافت و پاکیزگی و آراستگی شهر، مکان‌های عمومی،‌ معابر، تزئین دیوارها و... از جمله اقداماتی است که باید با سرعت بیشتری انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به استقبال مردم از کاروان راهیان نور اظهار داشت: سال گذشته ۱۲ هزار نفر در قالب کاروان راهیان نور به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و امسال نیز ان‌شاالله ۲۷ هزار نفر اعزام خواهند شد.

استاندار قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور اعزام مدیران استان به سرزمین‌های نور بیان داشت: مدیرانی که علاقمند به این سفر معنوی هستند می‌توانند ثبت نام کنند تا در یک فرصت مناسب از این سفر بهره‌مند شوند.

وی از ساخت اردوگاهی به منظور استقرار زائران قمی در خوزستان خبر داد و گفت: زمین این اردوگاه تحویل شده است که امیدواریم به زودی مقدمات کار فراهم شود.

موسی‌پور اعزام کاروان راهیان نور را یک وظیفه استانی دانست و ابراز داشت: اعزام کاروان راهیان نور یکی از مهم‌ترین و موثرترین کارهای فرهنگی است که از ابعاد مختلفی برخوردار است.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی باید هر چه می‌توانند زمینه را برای اعزام هر چه بیشتر علاقمندان به جبهه‌های حق علیه باطل و استفاده از این فضای معنوی فراهم کنند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های متعدد فرهنگی در ایام پایانی سال گفت: برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه، دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، نمایشگاه کتاب استانی،‌ نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نمایشگاه کتاب یادیار مهربان ویژه مدارس از جمله این برنامه‌هاست.

وی افزود: همچنین در این ایام کنگره‌ها و همایش‌های فراوانی هم پیش‌بینی شده که از آن جمله کنگره حضرت زینب(س) است که توسط سپاه پاسداران اجرا خواهد شد.

موسی‌پور در عین حال از تمرکز برنامه‌های متعدد در ایام پایانی سال انتقاد کرد و با بیان اینکه یک برنامه‌ریزی هماهنگ برای ارائه این برنامه‌ها نیست، اظهار داشت: تمرکز فعالیت‌ها در این مقطع پایانی سال صحیح نیست.

وی با اشاره به برپایی چهار نمایشگاه کتاب طی این مدت ابراز داشت: باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که در هر فصل یک نمایشگاه کتاب داشته باشیم تا این نمایشگاه‌ها هر چه بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار قم از معاونت سیاسی استانداری خواست تا در هماهنگی نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و سایر برنامه‌ها برای دستگاه‌های اجرایی، دولتی و همچنین نهاد‌های مردمی،‌ حوزوی و تشکل‌های عمومی برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند تا استفاده بیشتری از این نوع همایش‌ها و برنامه‌ها انجام گیرد.

موسی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به حمدالله در سال جاری در دو برنامه اصلی دولت یعنی اشتغال‌زایی و مسکن توفیقات خوبی در استان داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: طبق آمار در اشتغال‌زایی ۳۳ هزار شغل در ۱۰ ماه نخست ایجاد شده است که فاصله کمی با تعهد ما در این زمینه دارد که امیدواریم تا پایان سال ۳۵ هزار شغل تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه راستی آزمایی در مورد آمارها صورت می‌گیرد، اظهار داشت: یک کمیته، کار بررسی آمار و راستی آزمایی را بر عهده دارد که تا کنون هفت مورد بررسی صورت گرفته است که با واقعیات تطابق داشته است.

استاندار قم از بانک‌ها و دستگاه‌هایی که تعهد بیشتری نسبت به اشتغال دارند خواست تا در مدت باقی مانده از سال، تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهند.

وی همچنین از واگذاری دو مرحله مسکن مهر تاکنون خبر داد و گفت: تا پایان امسال نیز چهار هزار واحد مسکونی مهر دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود.

موسی‌پور با بیان اینکه کار بزرگی در مسکن مهر صورت گرفته است، اظهار داشت: این کار بزرگ محصول هماهنگی، همکاری، تلاش و کوشش همه مدیران بوده است که وظیفه دارم از این عزیزان تشکر ویژه داشته باشم.

وی همچنین از دستگاه‌های مسوول خواست در خصوص چهار هزار مسکنی که باید تا پایان امسال آماده شود به ویژه در زیرساخت‌های آن همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در فصل بارش قرار داریم، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید آمادگی لازم را داشته باشند و پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcj.xexfuqeyysfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما