يکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 4049
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم خواستار شد؛

توجه به تبعیض مثبت نسبت به زنان

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: با توجه به محرومیت‌هایی که زنان در طول سال‌ها پشت سر گذاشتند و از شرایط مساوی برخوردار نبودند در رابطه با امور زنان تبعیض مثبت انجام شود.
توجه به تبعیض مثبت نسبت به زنان
به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری در هشتمین جلسه شورای اداری استان که شنبه شب در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد به ارائه گزارشی از دفتر امور بانوان استانداری پرداخت و اظهار داشت: این دفتر امور سه ماموریت محوله در سطح ملی، ‌استانی و ماموریت‌های ابتکاری دارد.

وی در زمینه ماموریت‌های ملی اداره کل امور بانوان و خانواده گفت: یکی از ماموریت‌ها همکاری‌های بین‌المللی و ارائه گزارش‌ها برای ارائه به محافل بین‌المللی است که استان قم به دلیل ظرفیت‌های علمی و پژوهشی که دارد حضورش در برنامه‌های بین‌المللی بسیار مهم است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم ارائه گزارش به کمیسیون مقام زن در سازمان ملل متحد را از دیگر ماموریت‌ها ذکر کرد و ابراز داشت: هر ساله گزارشی به این کمیسیون ارائه می‌شود که این گزارش مجموعه گزارش‌هایی در بحث زنان است که از سراسر کشور ارائه شده است.

وی افزود: سال قبل موضوع این گزارش، نفی خشونت علیه زنان بود و امسال زنان روستایی است، که به نظر می‌رسد ماموریت استان در این رابطه هم شکل گرفته است و هم قابل ارائه است.

ظهیری خاطرنشان کرد: ماموریت‌های ما در سطح ملی، ماموریت‌هایی است که دفتر امور زنان و خانواده دفتر ریاست جمهوری به ما محول می‌کند که می‌توان به طرح رحمت، ‌طرح مطلع مهر، طرح مهارت‌های زندگی در رابطه با ارتباط سطح آموزشی خانواده‌ها، طرح تعالی زنان، آگاهی بخشی و مشارکت دختران در امور فرهنگی، آموزشی و ورزشی و هنری و... اشاره کرد.

وی تصریح کرد: ماموریت‌های استانی ما، بخشی از ماموریت‌هایی است که به طور کلی همه ادارات چه از ناحیه وزارت‌خانه‌های مرتبط با خود باید عهده‌دار شوند و چه برنامه‌های مشارکتی است که همه ادارات و نهاد‌هایی که نماینده امور بانوان دارند و یا به نحوی در امور بانوان سهیم هستند باید به انجام برسانند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم با بیان اینکه تاثیری‌گذاری زنان در جامعه دو جنبه دارد خاطرنشان کرد: یک بخش بانوان در محیط خانواده در قالب همسر، مادر، دختر و خواهر نقش آفرین هستند.

وی اضافه کرد: بخش دوم کسانی هستند که با ما همکار هستند و در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، هنری، ورزشی و دیگر امور همکاری دارند،‌ اینها کسانی هستند که مجوز حضور در جامعه را دارند و از شرایط تساوی باید برخوردار باشند.

ظهیری همچنین تاکید کرد: ما تقاضا داریم به دلیل محرومیت‌هایی که زنان در طول سال‌ها پشت سر گذاشتند و از شرایط مساوی برخوردار نبودند در رابطه با امور زنان تبعیض مثبت انجام شود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.5a5ct1au3bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما