پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 40699
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

ماندگاري زائر در قم بايد به بالاي ۲۴ ساعت برسد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: تمام تلاش مديريت شهري بر اين است كه ميزان ماندگاري زائر در قم به بالاي ۲۴ ساعت برسد و اين امر جز با ارتقاء زيرساخت‌هاي بخش‌هاي مختلف ميسر نيست.
ماندگاري زائر در قم بايد به بالاي ۲۴ ساعت برسد
به گزارش قم نيوز، دكتر سقائيان نژاد صبح امروز در برنامه صبح بخير ايران كه در خانه تاريخي يزدان پناه قم برگزار شد، ضمن تبريك ميلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه كرامت، به جايگاه و ظرفيت‌هاي بارگاه حضرت معصومه(س) اشاره كرد و گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) گوهري هستند كه در قم دفن شدند و بسياري، از ظرفيت اين حضرت آگاه نيستند و ايشان مي‌توانند تمام شيعيان جهان را شفاعت كنند.

وي با اشاره به جايگاه قم به عنوان پايتخت جهان تشيع و خاستگاه انقلاب اسلامي، تصريح كرد: حوزه‌هاي علميه در قم، انتشار معارف اسلامي به سرتاسر جهان را بر عهده دارند و بيش از ۱۲۳ كشور در قم نماينده دارند و معارف اسلامي را آموزش مي‌بينند.

شهردار قم بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمكران و بيوت علما و مراجع تقليد را ظرفيتي ويژه براي قم خواند و گفت: مسجد جمكران محور آينده پژوهي و مهدويت و مركز نهايت آمال و آرزوهاي جهانيان در بحث ظهور است.

وي با اشاره به تحصيل بيش از ۸۵ هزار طلبه در شهر قم، خاطرنشان كرد: بركات و ظرفيت‌هاي بسياري در قم وجود دارد و در اين زمينه اين شهر بايد آماده استفاده از اين قابليت‌هاي مهم باشد.

سقائيان نژاد با تاكيد بر آماده سازي و تأمين زيرساخت‌هاي لازم در قم براي استقبال از زائرين و مجاورين گفت: ظرفيت‌هاي معنوي زيادي در قم وجود دارد اما در بخش‌هاي مادي نيازمند فعاليت‌هاي بيشتري هستيم.

وي با اشاره به شرايط اقليمي و آب و هوايي قم تصريح كرد: با اين حال اگر كمي در اين زمينه كار شود امكانات خوبي در اين شهر فراهم خواهد شد.

شهردار قم با تاكيد بر پيگيري ارتقاء شاخص‌هاي زيست محيطي در اين شهر بيان كرد: سعي داريم ظرفيت‌هاي تفريحي و گردشگري را نيز در قم ارتقاء دهيم تا ۲۰ ميليون زائري كه سالانه به اين شهر سفر مي‌كنند اوقات خوشي را سپري كنند.

وي با بيان اينكه ماندگاري زائر در قم حدود پنج ساعت و ۱۰ دقيقه است، افزود: تمام تلاش ما بر اين است كه ميزان ماندگاري زائر در قم به بالاي ۲۴ ساعت برسد و اين امر جز با ارتقاء زيرساخت‌هاي بخش‌هاي مختلف ميسر نيست.

سقائيان نژاد ايجاد تسهيلات اسكان در شهر را مورد تاكيد قرار داد و افزود: همچنين در راستاي پر كردن اوقات فراغت زائر در شهر و تأمين فضاهاي تفريحي و گردشگري نيز بايد اقداماتي صورت گيرد.

وي با بيان اينكه محيط شهر قم بايد براي حضور زائران جذاب باشد، تصريح كرد: سه هتل پنج ستاره توسط بخش خصوصي در شهر قم در حال ساخت است.

شهردار قم با اشاره به برنامه احداث مدينه الزائرين در اين شهر، تصريح كرد: آستان مقدس حضرت معصومه(س) نيز در صدد است امكاناتي براي اسكان در شهر فراهم كند.

وي با بيان اينكه در زمينه تأمين فضاهاي اسكان شهري اقدامات گسترده اي در حال انجام است، افزود: تلاش ما اين است كه فضاهاي اسكان ارزان قيمت را توسعه دهيم تا مردم آسان‌تر از تسهيلات موجود در شهر قم استفاده كنند.

سقائيان نژاد با اشاره به تبديل چند بوستان شهري به كمپ زائر خاطرنشان كرد: اين اقدام در راستاي رفاه زائرين و جلوگيري از پراكندگي اسكان در شهر و تأمين نظم و امنيت شهري است.

وي با اشاره به افتتاح نخستين پارك آبي استان قم با ظرفيت بيش از ۲ هزار نفر در هر سانس، گفت: باغ پرندگان را نيز در حدود ۱۸ هكتار در شهر قم در مرحله احداث داريم.

شهردار قم با اشاره به برنامه شهرداري براي ايجاد گل‌خانه‌هاي تحقيقاتي بيان كرد: در بوستان غدير مركز تحقيقات گل‌هاي زينتي در مرحله طراحي و اجرا قرار دارد.

وي افتتاح سورتمه ريلي در بوستان علوي را مورد توجه قرار داد و گفت: ده‌ها طرح ديگر در زمينه‌هاي فرهنگي و تفريحي در نظر گرفته شده كه مي‌تواند براي زائرين و شهروندان جذاب باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchw-nk.23nvwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما