دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 40974
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

ارائه آموزش چهره به چهره به ۱۸ هزار خانوار در منطقه ۲

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم از اتمام آموزش چهره به چهره به ۱۸ هزار خانوار در سطح منطقه ۲ خبر داد.
ارائه آموزش چهره به چهره به ۱۸ هزار خانوار در منطقه ۲
به گزارش قم نيوز، سيد عبدالله مير ابراهيمي با اشاره سابقه ۵ ساله اجراي طرح تفكيك پسماند در قم، اظهار داشت: در تمام مناطق شهري پيمانكاراني انتخاب شده و آموزش‌هايي با مراجعه به درب منازل و واحدهاي تجاري به شهروندان ارائه شده و تنها در دو مناطق دو و شش اين اتفاق صورت نگرفته است.

وي افزود: با توجه به هماهنگي ها و اقدامات انجام شده، با مراجعه آموزشگراني كه كارشناس بهداشت محيط و محيط زيست بودند، آموزش‌هاي شهروندي به ساكنان منطقه ظرف مدت يك ماه ارائه شد.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم اظهار كرد: آموزش هاي عمومي و نحوه برقراري ارتباط با شهروندان به نيروهاي آموزشگر طي جلساتي ارائه شد و لوازم و تجهيزات فرهنگي از جمله كتاب و بروشور با موضوعات مديريت پسماند در اختيار آموزشگران قرار گرفت.

به گفته وي، در جريان اين آموزش‌ها، كارشناسان به درب منازل يا واحدهاي تجاري مراجعه كرده و نحوه تفكيك زباله خشك و تر، كم حجم‌سازي زباله‌ها و گرفتن رطوبت زباله‌ها را آموزش مي‌دهند و همزمان تقويم‌هايي به شهروندان داده شد كه روز مراجعه خودروي حمل زباله خشك بر آن ذكر شده كه با نصب اين استيكر به درب منزل، اين روز را براي اهل خانه يادآوري مي‌كند.

وي با بيان اينكه طرح آموزش مفاهيم مديريت پسماند و تفكيك از مبدا در سطح منطقه دو توسط سازمان مديريت پسماند شهرداري قم و با همكاري شهرداري منطقه ۲ اجرا شد، گفت: با توجه به اتمام آموزش در سطح ناحيه يك ، ۱۸ هزار خانوار با مفاهيمي از قبيل كم حجم سازي، عدم توليد پسماند ، كاهش شيرابه، تفكيك از مبدا و ... آشنا شدند.

ميرابراهيمي خاطرنشان كرد: در حال حاضر كارشناسان آموزشي در نواحي ۲ و ۳ همزمان در حال ارائه آموزش هستند و به زودي تمام سطح منطقه ۲ از بحث آموزش چهره به چهره پوشش داده مي شود .

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdon0o.yt0z56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما