سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 41625
منبع : خبرگزاری تسنیم
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم:

۵ مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی در قم راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه در زمینه ساماندهی اشتغال اتباع سال گذشته ۲۸ هزار پروانه کار صادر شده است گفت: رسیدگی به مسائل مربوط به اشتغال اتباع در قالب ۱۸ دفتر کفالت بررسی می‌شود.
۵ مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی در قم راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز، نصرالله بازوند در یازدهمین جلسه کارگروه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته تعاون اظهار داشت: همایش تجلیل از تعاون گران نمونه استان 4 شنبه در قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه برنامه‌های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در 14 بند و 80 مورد در این اداره کل دنبال می‌شود افزود: اعمال نظارت و انجام اقدامات قانونی به منظور تنظیم روابط کار، حل‌وفصل مسائل مشکلات جامعه کارگری، حمایت از توسعه اشتغال، افزایش سهم بخش تعاونی در کشور و مسائلی از این دست در زمره اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در اداره کار دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینهٔ مشاغل خانگی تصریح کرد: با توجه به اینکه این کسب‌وکار در منزل است مزایای زیادی برای شاغلین آن‌ها به دنبال داشته و هزینه‌های صاحب‌کاران را کاهش می‌دهد بسیار مورد توجه است.

بازوند با اشاره به پیش بینی صورت گرفته درزمینه مشاغل خانگی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 110 مجوز در این زمینه صادر شود که متعاقب آن 47 میلیارد ریال تسهیلات ارائه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه در سال 94، حدود 17 درصد رشد مجوز مشاغل خانگی صورت گرفته است گفت: کاهش سرانه ایجاد اشتغال و ریسک سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال زنان با توجه به فرهنگ ایرانی- اسلامی، حذف هزینه‌های ایاب و ذهاب، اجاره، رهن و خرید کارگاه و اعمال نظارت و انجام اقدامات قانونی به منظور تنظیم روابط کار از جمله مزایای مشاغل خانگی است.

وی به موانع موجود در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: نحوه عملکرد سیستم بانکی در اعطای تسهیلات و عدم جذب کامل اعتبارات ابلاغ‌شده به دلیل سلیقه‌ای عمل کردن  برخی از کارکنان شعبات بانک‌های عامل، محدودیت قوانین دانشگاه علوم پزشکی استان در تائید طرح‌های مشاغل خانگی، عدم همکاری شهرداری‌ها در راه‌اندازی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های عرضه محصولات از جمله این موانع است.

بازوند از اجرای طرح تکاپو در راستای توسعه کسب‌وکار و مشاغل پایدار خبر داد و اظهار داشت: در این راستا باید پس از سیاست‌گذاری در سطح کلان کشور این طرح در سطح استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه مدیریت توسعه کارآفرینی و اشتغال  در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار استان است گفت: فعال‌سازی مزیت توسعه اقتصادی استان، فعال‌سازی طرف تقاضای بازار کار، جذب سرمایه‌گذاری جدید، جذب سرمایه‌گذار خارجی و... از جمله اهداف این برنامه است.

وی عدم دسترسی سریع به اطلاعات قابل‌اتکا و نبود آمارهای موردنیاز را از جمله موانع مدیریت توسعه کارآفرینی و اشتغال استان برشمرد و ادامه داد: راه‌اندازی مراکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی با هدف توسعه فعالیت‌های کارآفرینانه در تولید ناخالص در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه در سال گذشته 2 مجوز مرکز مشاوره کارآفرینی راه‌اندازی شده است گفت: تا پایان امسال 5 مجوز برای راه‌اندازی مراکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی در استان قم صادر می‌شود.

بازوند از راه‌اندازی کانون کارآفرینان استان قم خبر داد و اظهار داشت: متشکل از کارآفرینان برتر، اساتید برجسته دانشگاهی و نمایندگان ادارات و نهادهای غیردولتی استان است که در این راستا اعضای کانون سند توسعه کارآفرینی استان را در 4 بخش تدوین کرده‌اند که در صورت تصویب در برنامه‌های آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه ساماندهی اشتغال اتباع در استان قم سال گذشته 28 هزار پروانه کار صادر شده است گفت: در این راستا هیئت فنی اجتماعی در استان هر ماهه صدور، تمدید، یا رد پروانه کار اتباع را بررسی می‌کند.

به گفته بازوند، رسیدگی به مسائل مربوط به اشتغال اتباع در قالب 18 دفتر کفالت بررسی می‌شود که در مجموع سال گذشته  5 میلیارد و 400 میلیون تومان از محل اشتغال اتباع در استان قم به خزانه واریزشده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchm-nk.23nzidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما