جمعه ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب : 4252
رییس مجلس در جمع صمیمی مردم منطقه شاه ابراهیم قم:

قم ظرفیت‌های بسیاری برای رشد و توسعه دارد

قم نيوز : قم نیوز: دکتر علی لاریجانی نماینده مردم قم و رییس مجلس شورای اسلامی، شامگاه پنج شنبه در میان مردم منطقه شاه ابراهیم قم و در مسجد حضرت اباالفضل علیه السلام حضور یافت و از نزدیک با مردم این منطقه دیدار و گفت و گو کرد.
رییس مجلس در جمع مردم استان قم. عکس از: قم نیوز
رییس مجلس در جمع مردم استان قم. عکس از: قم نیوز
به گزارش قم نیوز، این دیدار که همزمان با ایام الله دهه فجر برگزار شد برای مردم این منطقه بسیار حائز اهمیت بود چرا که برای نخستین بار رئیس یکی از قوای سه گانه کشور در این مسجد حضور یافته و از نزدیک به مشکلات این بخش محروم قم رسیدگی می نمود.

در ابتدای این نشست صمیمی حجت الاسلام میرعظیمی، امام جماعت مسجد حضرت ابالفضل(ع) ضمن ارایه برخی مشکلات و نیازهای منطقه دو قم، حضور رییس مجلس به نمایندگی از مردم قم را دارای آثار و برکات فراوانی برای مردم دانست.

وی با اشاره به دعوت مراجع عظام تقلید از دکتر لاریجانی برای حضور در حوزه انتخابیه قم در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، اظهار امیدواری کرد تا این حضور بابرکت در روند توسعه و عمران و آبادانی قم شتاب مضاعفی ایجاد نماید.

دکتر علی لاریجانی در جمع مردم منطقه دو قم در مسجد حضرت ابالفضل العباس(ع) در سخنانی اظهار داشت: امام خمینی(ره) به راه خود و به هدف خود و به ملت ایران اعتماد و ایمان راسخ داشت و با گامهایی استوار برای برپایی نظام اسلامی و سرنگونی رژیم ستمشاهی قدم برمی داشت.

وی با بیان اینکه ملت غیور ایران اسلامی همواره برای دفاع از اسلام و انقلاب در برابر همه تهدیدات و زورگویی های دشمنان ایستادگی کرده است خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از ۳۰ سال از انقلاب اسلامی، معاندان و بدخواهان حوادث تلخی را بر ملت ایران تحمیل کرده اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع هشت سال جنگ تحمیلی در آغاز راه انقلاب، تصریح کرد: رژیم بعث عراق با حمایت ابرقدرت های شرق و غرب و کشورهای مرتجع عرب، هجوم سختی را علیه کشورمان شکل داد، اما باز هم مردم همه هستی خود را برای دفاع از این مرز و بوم فدا کردند.

وی خیزش موج بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی را نشات گرفته از روشنگری ها و ایستادگی ملت ایران در طول سه دهه گذشته عنوان کرد و افزود: مردم ایران بارها ایستادگی و پایمردی خود در برابر زیاده خواهی دشمنان را به رخ جهانیان کشانده اند.

لاریجانی تاکید کرد: الگو گرفتن ملت های مسلمان و همه انسانهای آزادیخواه سراسر جهان از انقلاب اسلامی، برای ما افتخار بزرگی است که باید با جان و دل از آن حراست کرده و از آرمانها و ارزشهای اسلامی و انقلابی خود دفاع نماییم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: غربی ها می خواهند بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را به گونه ای دیگر جلوه دهند و آن را قیام مردمی قلمداد کنند، اما پیروزی اسلامگرایان در انتخابات و شعارها و خواسته های مردم به خوبی نشان می دهد که مطالبات مردم در این کشورها، دغدغه اسلام و عدالت است.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین مساله امروز کشورمان را وضعیت اقتصادی و معیشت مردم دانست و گفت: امروز همه مسوولان و دلسوزان نظام باید با مشارکت و همدلی برای رونق کسب و کار و تولید در کشورمان تلاش نمایند تا وضعیت اقتصادی اصلاح شود.

وی با بیان اینکه توانمندی اقتصادی کشورمان در برابر تهدیدات و تحریم های دشمنان بسیار اهمیت دارد اظهار داشت: برای تحقق شعار جهاد اقتصادی در ایران اسلامی نیازمند همت، اراده و مشارکت همه مردم و مسوولان خواهیم بود.

لاریجانی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور، از اجرای نادرست این طرح عظیم اقتصادی در بخشهایی انتقاد کرد و گفت: ضوابط جدیدی در مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی انحرافات صورت پذیرفته در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به تصویب خواهد رسید.

وی با اشاره به جایگاه برجسته علمی و معنوی شهر قم و موقعیت ویژه جغرافیایی و ایجاد زیرساخت های لازم در این خطه مقدس تصریح کرد: استان قم ظرفیت های بسیاری برای رشد و توسعه و عمران و آبادانی دارد و تا کنون گامهای بلندی در این راستا برداشته شده است، اما همچنان مشکلات بسیاری در استان وجود دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مهمترین مساله ای که امروز باید مورد توجه مسوولان امر قرار گرفته و در این راستا اقدامات جدی صورت بپذیرد، توجه به عمران و آبادانی قم در عرصه های مختلف به ویژه تولید و رونق کسب و کار خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه نباید بعضا مسایل حاشیه ای در کشورمان به موضوع اصلی مبدل شود خاطرنشان کرد: انتظار می رود مسوولان نسبت به استان قم و مردم مومن و ولایی این خطه مقدس به ویژه مردم با ایمان مناطق محروم نیروگاه و شاه ابراهیم نگاه ویژه ای داشته باشند.

دکتر لاریجانی پس از پایان این نشست صمیمی نیز از درمانگاه خیریه حضرت ابالفضل(ع) در جوار این مسجد بازدید کرده و با برخی از مراجعان، مسوولان و کادر پزشکی این درمانگاه به گفتگو پرداخت.

در این نشست که حجت الاسلام فصیحی رییس دفتر دکتر لاریجانی در قم نیز حضور داشت، جمعی از مردم نیازها و مشکلات خود را از طریق نامه هایی به دست رییس مجلس شورای اسلامی و همراهان می رساندند.

انتهای پیام/101
https://qomnews.ir/vdce.n8ebjh8ww9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما