دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 42645
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

بيش از ۹۶۰ متر از حفاري مكانيزه تونل مترو قم باقي مانده است

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم گفت: ۱۰.۳ كيلومتر از مسير تونل مترو به صورت مكانيزه توسط دستگاه TBM صورت مي‌گيرد كه تاكنون بخش عمده حفاري انجام شده و ۹۶۷ متر ديگر باقي مانده است.
بيش از ۹۶۰ متر از حفاري مكانيزه تونل مترو قم باقي مانده است
به گزارش قم نیوز، عليرضا قاري قرآن در دويست و يكمين جلسه شوراي اسلامي شهر قم، با اشاره به وضعيت اجراي خط نخست مترو قم اظهار كرد: در حال حاضر كمتر از يك كيلومتر از حفاري مكانيزه خط نخست باقي مانده كه اميد داريم قبل از اتمام سال تكميل شود.

وي با بيان اينكه خط نخست مترو قم به طول ۱۴ كيلومتر در حال اجرا است، گفت: ۱۰.۳ كيلومتر از اين مسير به صورت مكانيزه توسط دستگاه TBM حفاري مي‌شود كه تاكنون بخش عمده حفاري انجام شده و ۹۶۷ متر ديگر باقي مانده است.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با بيان اينكه در حال حاضر دستگاه حفاري مكانيزه مترو در نزديكي تقاطع شهيد دل‌ آذر است، گفت: ۲۰۴ متر تا تقاطع شهيد دل آذر باقي مانده و پيش بيني مي‌شود تا سه ماه آينده دستگاه حفار از تونل خارج شود.

وي به وضعيت حفاري دستي تونل مترو اشاره و تصريح كرد: قريب به سه كيلومتر از تونل مترو از سمت جمكران نيز به صورت دستي حفاري مي‌شود.

قاري قرآن با تاكيد بر اينكه حفاري دستي و مكانيزه هيچ تداخلي با هم ندارند و تاثيري در كاهش سرعت پروژه نمي‌گذارند، خاطرنشان كرد: ۷۰۰ متر از بخش دستي حفاري انجام شده است و مابقي مسير نيز در حال انجام است.

وي با اشاره به روند پيگيري آغاز عمليات اجرايي خط دوم مترو قم گفت: احتمالاً با بررسي‌ها و جلساتي كه در آينده صورت خواهد گرفت دستگاه حفار در خط دوم مترو مشغول خواهد شد.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با اشاره به روند اجراي ايستگاه‌هاي فاز نخست خط A مترو گفت: عمليات‌ اجرايي ايستگاه‌هاي فاز نخست خط A نيز در حال انجام است و سعي داريم طبق زمان‌بندي پروژه را به بهره برداري برسانيم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaminy.49nuy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما