دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : 4351
ريیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

هفته وحدت به برکت انقلاب رنگ و بوی خود را پیدا کرد

قم نيوز : قم نيوز: ريیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: هفته وحدت به برکت انقلاب رنگ و بوی خود را پیدا کرد و امروز نتیجه وحدت بین مسلمانان در کشورهایی مانند سودان، مصر و لیبی مشاهده می‌شود.
هفته وحدت به برکت انقلاب رنگ و بوی خود را پیدا کرد
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام جواد عظیمی با اشاره به هفته وحدت اظهار کرد: این هفته به برکت انقلاب نامگذاری شد و می‌تواند مانند حلقه‌ای مسلمانان را به یکدیگر نزدیک و متصل کرده تا بتوانند علیه استکبار در جبهه‌ای واحد وارد نبرد شوند و با دشمنان دین مقابله کنند.

وی با اشاره به آیات پایانی سوره فتح گفت: خصوصیات افرادی که پیرو راستین رسول‌الله هستند و رهبری و الگوی خود را پیامبر خدا قرار داده و بین خودشان وحدت، مودت، دوستی و یکپارچگی ایجاد کرده تا بتوانند با قدرت در برابر دشمنان مقاومت کنند.

ريیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: مسلمانان باید با دین و کتاب مشترک در کنار یکدیگر باشند و به قرآن به عنوان ملاک نزدیکی تاسی کنند و در این مسئله که رهبر ما پیامبر اکرم است اتفاق نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه هفته وحدت به برکت انقلاب رنگ و بوی خود را پیدا کرد، گفت: امروز نتیجه وحدت بین مسلمانان در کشورهایی مانند سودان، مصر و لیبی مشاهده می‌شود به طوری که مسلمانان در این کشورها با اتحاد و همبستگی توانستند با دیکتاتورها مبارزه کنند و آنها را از صحنه حذف کنند.

عظیمی یادآور شد: اهل سنت و شیعیان باید به قرآن مراجعه کرده و این کتاب آسمانی را ملاک قرار دهند، زیرا در این اصول بحث و اختلافی نداریم و بزرگان شیعه و اهل سنت در این زمینه گام‌های مهمی برداشتند.

وی با اشاره به وظایف علمای اهل سنت و شیعه گفت: علمای شیعه باید در زمینه وحدت شیعه و سنی اهتمام بیشتری داشته باشند و این عالمان باید با استناد به دستورات قرآن و رسول گرامی اسلام به وحدت برسند.

رييس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: بر بزرگان شیعه و سنی لازم است از نقل مسائل تفرقه‌انگیز که صحت ندارد مانند احادیث دروغین پرهیز کرده و جعلیات که وارد مذهب شیعه شده را کنار بزنند و مردم را با حقایق شیعه آشنا کنند و بین شیعه و سنی در برابر جبهه استکبار وحدت ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید سنت رسول اکرم را ملاک قرار دهند، گفت: حضرت در آن دوران با یهودی‌ها سازش می‌کرد و زندگی مسالمت‌آمیز با آنها داشت که این ویژگی شاخص باید سرمشق و الگوی ما قرار گیرد.

انتهای پيام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdce.n8ebjh8xz9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما