دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 44725
منبع : پایگاه اطلاع رسانی بهزيستي قم
مدیرکل بهزیستی قم اعلام کرد:

ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی بیش از 13 درصد نسبت به مشابه 6 ماه اول سال گذشته رشد داشته است

قم نيوز : قم نیوز: دکتررضاسلیقه گفت تا پایان شش ماه اول سال بیش از 26 هزار و 700 نفر از خدمات مشاوره و روانشناختي مراکز تحت نظارت بهزیستی استان قم بهره‌مند شدند. که نسبت به مشابه سال گذشته بیش از 13 درصد رشد را نشان میدهد.
ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی بیش از 13 درصد نسبت به مشابه 6 ماه اول سال گذشته رشد داشته است
به گزارش قم نیوز، دکتر رضا سلیقه   ضمن تبریک  ولادت پیامبر مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع)اظهار کرد: دفتر مشاوره و خدمات روانشناختي در معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی در راستای ارتقاء سطح آگاهی عموم جامعه، پیشگیری از بروز مشکلات رفتاری، ارتباطی و درمان اختلالات روانی فعالیت می‌کند.

وی افزود: این دفتر با انجام خدمات مشاوره تلفني به تماس گيرندگان خط 1480 و خدمات مشاوره حضوري به مراجعه کنندگان مركز مشاوره در بخش دولتي و غیر دولتی به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهد.

سلیقه در ادامه خاطرنشان کرد: تا پایان شهریور  ماه امسال بیش از 26هزار و 700 نفر از خدمات مشاوره و روانشناختی استفاده کرده‌اند که این تعداد شامل 13هزار و 900 نفر تماس گیرندگان با صدای مشاور، و 12هزار و 882نفر مراجعه حضوری  به مراکز غیر دولتی  خدمات مشاوره ای دریافت نموده اند. که نسبت به سال گذشته بیش از 13 در صد رشد داشته است.

وی بیان کرد: مركز مشاوره حضوري مراكزی هستند که در زمينۀ مشاوره خانواده- كودك، مباحث تحصيلي و درمان اختلالات رواني با حضور روانشناسان و مشاوران خانواده فعال بوده و مشكلات مراجعين طی يك يا چندين جلسه مورد بررسي قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی قم با اشاره به ارائه خدمات مشاوره تلفني عنوان کرد: تماس تلفني با خط 1480 راه ارتباط ميان مشاور و تماس گیرنده مي‌باشد که با حضور مشاوران مجرب در دو نوبت كاري صبح و عصر در زمينۀ مسائل خانوادگي و تربيت كودك و ساير مسايل روانشناختي فعال مي‌باشد و اين خط به صورت استاني پاسخگوي تماس متقاضيان مي‌باشد.

سلیقه بیان کرد:  دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی  در معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی  مسئول نظارت بر فعاليت علمی و آموزشی مراكز مشاوره خانواده در بخش خصوصی مي‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: صدور مجوز مراکز مشاوره در 3 سطح اعم از مراکز سلامت روان محلی، مراکز مشاوره عمومی و مراکز تخصصی انجام می‌شود که هرسال مطابق با نیاز سنجی پس از اعلام فراخوان و انجام مصاحبه از متقاضیان این امر در صورت تایید، جهت تشکیل پرونده و ادامه روند صدور پروانه فعالیت، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان تاکید کرد: در حال حاضر 14 مرکز  مشاوره عمومی و خدمات روانشناختی  و 2 مرکز سلامت روان محلی تحت نظارت سازمان بهزیستی قم در سطح  استان مشغول به فعالیت هستند.

سلیقه عنوان کرد: بیشترین تماس گیرندگان با صدای مشاور، متاهل و مونث بوده و دارای تحصیلات دیپلم هستند، همچنین بیشترین مراجعان واحد حضوری نیز متاهل و مونث با تحصیلات لیسانس و بالاتر می‌باشند ضمن اینکه بیشترین مشکلات ثبت شده شامل مشکلات فردی و یا با همسر بوده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbszba.rhba5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما