?>?> ۱۲ میلیارد ریال زکات در قم پرداخت شد فقرا در اولویت هستند | قم نیوز
يکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 44939
منبع : خبرگزاری مهر
طی ۹ ماهه سال‌جاری؛

۱۲ میلیارد ریال زکات در قم پرداخت شد/ فقرا در اولویت هستند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد احیاء زکات استان قم از جمع آوری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات طی ۹ ماهه سال جاری در این استان خبر داد.
۱۲ میلیارد ریال زکات در قم پرداخت شد/ فقرا در اولویت هستند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام حسن نورالهی  با بیان اینکه مجموع زکات جمع آوری شده در قم طی ۹ ماهه امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده  است، گفت: طی این مدت ۱۱۸ میلیون تومان زکات در خصوص فقرا و ۲۵۰ میلیون تومان زکات در رابطه با فطریه پرداخت شده است.

وی گفت: میزان زکات طی سال‌جاری نسبت به سال گذشته کمی کاهش یافته زیرا در گذشته برای مثال به فردی که مسجد احداث می‌کرد تشویقی داده شده و مبلغی نیز توسط کمیته امداد برای ساخت پرداخت می‌شد اما متأسفانه با حذف تشویقی انگیزه پرداخت زکات نیز کاهش یافته است.

رئیس ستاد احیاء زکات استان قم با بیان اینکه بیشترین زکات در خصوص احداث پروژه‌ها به ویژه مساجد و حسینیه‌ها است، افزود: از لحاظ شرعی در پرداخت زکات، فقرا در اولویت هستند اما متأسفانه این امر در جامعه رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: در این خصوص باید برنامه‌های صدا و سیما و همچنین اطلاع رسانی‌ها از سوی ائمه جماعات گسترش یابد تا مردم نسبت به پرداخت زکات به فقرا توجه بیشتری داشته باشند.

زکات بخش کهک مستحبی است

حجت الاسلام نورالهی با بیان اینکه زکات بخش کهک مستحبی است، افزود: بیشترین زکات از نظر ظرفیت در بخش مرکزی، سپس در جعفرآباد و بعد در منطقه سلفچگان پرداخت می‌شود.

رئیس ستاد احیاء زکات استان قم ادامه داد: در برخی از پروژه‌هایی که در بخش کهک احداث می‌شود میزان زکات مستحبی بیشتر از سایر بخش‌ها بوده اما طی سال جاری میزان زکات بخش مرکزی بیشتر از سایر بخش‌ها است.

وی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای تشویق مردم به پرداخت زکات بیان کرد: نصب تابلو و دیوار نویسی در ورودی روستاها، لزوم همکاری بیشتر صدا و سیما و همچنین چاپ کتاب زکات در سراسر کشور توسط دبیرخانه زکات استان قم از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdci33a5.t1a5p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما