چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : 45851
منبع : خبرگزاری مهر

کاهش ۵۰ درصدی بارش باران طی سال زراعی جاری در قم

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس هواشناسی استان قم گفت: بارش باران از آغاز سال زراعی جدید تا کنون در شهر قم تقریبا ۵۰ درصد کاهش داشته است.
کاهش ۵۰ درصدی بارش باران طی سال زراعی جاری در قم
به گزارش قم نیوز، مرتضی صبوری با بیان اینکه سال زراعی از مهرماه آغاز می‌شود، گفت: در سال زراعی امسال شهر قم ۳۶ میلی‌متر میانگین بارش باران داشته در حالی که این رقم در سال زراعی گذشته ۷۰ میلی‌متر بوده است.

وی به میانگین ۳۰ ساله بارش‌ها هم اشاره کرد و گفت: طی سی سال گذشته میانگین باراش باران برای شهر قم ۶۸ میلی‌متر بوده است.

کارشناس هواشناسی استان قم همچنین به میزان باراش باران در سایر ایستگاه‌های استان قم هم اشاره کرد و گفت: ایستگاه سالاریه در سال زراعی جدید میانگین ۵۲ میلی‌متر بارش داشته که این رقم در سال گذشته ۷۵ میلی متر بوده و میانگین ۳۰ ساله بارندگی در این ایستگاه هم رقم ۷۲ میلی‌متر بوده است.

وی همچنین به میزان بارش در ایستگاه فوجرد اشاره کرد و گفت: در این ایستگاه هم طی سال زراعی پیش رو ۱۶۶ میلی متر میانگین بارش ثبت شده که این رقم در سال زراعی گذشته ۱۸۵ میلیمتر بوده و میانگین ۳۰ ساله بارش هم در این ایستگاه رقم ۱۶۴ را ثبت کرده است.

بر اساس گفته‌های صبوری در ایستگاه دستجرد هم در سال زراعی جدید تا کنون ۱۰۷ میلی متر بارندگی ثبت شده که این رقم در سال گذشته ۱۱۰ میلیمتر و در ۳۰ سال گذشته هم ۱۱۰ میلی متر بوده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccs4q0.2bqpp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما