قم نيوز : قم نیوز: عضو شوراي اسلامي شهر قم گفت: تا زمانی که مدیریت یکپارچه شهری در کشور روی ندهد، امیدی به رونق سرمایه‌گذاری وجود ندارد، هر چند اقدامات مقطعی را می‌توان در زمینه کمک به سرمایه‌گذار انجام داد.
لزوم مديريت يكپارچه شهري براي رونق سرمايه‌گذاري/اهتمام به تأمين زيرساخت‌هاي سرمايه‌گذاري در شهر قم
به گزارش قم نیوز، حسن بختیاری با اشاره به ظرفیت سرمایه‌گذاری در شهر قم اظهار کرد: سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های توسعه شهرها است که می‌تواند با ظرفیت بخش خصوصی انجام شود و شهر قم به دلیل موقعیت خاص استراتژیک و راهبردی که دارد، دارای ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خوبی به صورت بالقوه است.

وی خاطرنشان کرد: شهر قم شهری زیارتی با موقعیت خاص قرارگیری حرم حضرت معصومه(س) و اماکن مقدس مانند مسجد جمکران است، واقع شدن در مرکز ایران و نزدیکی پایتخت از جمله عواملی است که می‌تواند ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری ایجاد کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه اکنون نیز زیرساخت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در شهر قم فراهم شده است، گفت: بلوار پیامبر اعظم مهمترین آنها است که می‌تواند پذیرای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در حوزه‌های مختلف فرهنگی، گردشگری‌، اقتصادی و تجاری باشد.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند سرمایه‌گذاری در شهر قم سنگین است، همین  امر سبب شده که سرمایه‌گذاری در شهر قم با سرعت لازم روی ندهد، بنابراین عقب‌ماندگی‌های شهر قم که می‌تواند از طریق درآمدهای ناشی از سرمایه‌گذاری برطرف شود، در جای خود باقی مانده است.

بختیاری یادآور شد: این پیچیدگی فرآیندها خاص شهر و شهرداری قم نیست و در شهرهای مختلف وجود دارد، ریشه اصلی این پیچیدگی و سنگینی فرآیند سرمایه‌گذاری مربوط به فقدان مدیریت واحد شهری است.

وی ادامه داد: فقدان مدیریت واحد شهری سبب شده که روند سرمایه‌گذاری در شهرها از جمله شهر قم روند مثبت و مناسبی نباشد، تا زمانی که موضوع مشکل مدیریت یکپارچه شهری اتفاق نیفتد، امیدی به راه حل‌های فرعی و مقطعی نخواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به معنای مدیریت یکپارچه شهری، گفت: این مدیریت به این معنا است که شهردار به معنای واقعی کلیددار شهر و اختیارات مختلف در حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری باشد و دستگاه‌های مختلف زیر نظر و با هماهنگی شهرداری کار کنند.

وی تصریح کرد: زمانی که سرمایه‌گذار بخواهد مجموعه‌ای ایجاد کند، باید زیرساخت‌های آب، برق و گاز را تأمین کند، برای حل مشکلات در این بخش باید به مجموعه‌هایی مراجعه کنند که به هیچ وجه ارتباط سازمانی و ارگانی با یکدیگر ندارند و هر یک به صورت جزایر منفصل هستند.

بختیاری یادآور شد: این امر سبب می‌شود سرمایه‌گذار در فرآیند سرمایه‌گذاری با مشکل مواجه شود و فرآیند سرمایه‌گذاری طولانی شده و به طور عملی توجیه اقتصادی کار از بین می‌رود.

وی عنوان کرد:‌ تا زمانی که مدیریت یکپارچه شهری در کشور روی ندهد، امیدی به رونق سرمایه‌گذاری وجود ندارد، هر چند اقدامات مقطعی را می‌توان در زمینه کمک به سرمایه‌گذار انجام داد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcir3a5.t1aw32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما