پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 46123
منبع : اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم

استفاده از استانداردهاي ملي و بين المللي در تدوين سند راهبردي شهرداري قم

قم نيوز : قم نیوز: دوره آموزشي تبيين سند راهبردي شهرداري قم با حضور جمعي از اعضاي شوراي شهر و معاونين و مديران شهرداري برگزار شد.
استفاده از استانداردهاي ملي و بين المللي در تدوين سند راهبردي شهرداري قم
به گزارش قم نیوز،  دوره آموزشي تبيين سند راهبردي شهرداري قم به همت اداره آموزش و توانمند سازي اداره كل منابع انساني شهرداري و با حضور جمعي از اعضاي شوراي شهر ، معاونين و مديران شهرداري برگزار شد.

معاون برنامه ريزي و سرمايه انساني شهرداري قم در ابتداي اين نشست با اشاره به جزئيات سند راهبردي پنج ساله شهرداري اظهار كرد: اين برنامه داراي ابعاد بسيار زيادي بوده و از اهميت و جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و مي‌تواند افق روشن‌تري از آينده را به ما نشان دهد كه البته با هر تغييري، مي‌بايست اين مسير به راه خود ادامه دهد.

 محسن رنجبر با تاكيد بر اينكه مديريت شهري مستلزم داشتن برنامه از پيش تعيين شده است گفت: با توجه به گستردگي فعاليت‌هاي شهرداري بايد نگاه كلي و جامعي نسبت به تمام حوزه‌هاي مختلف شهري داشته باشيم.

وي با بيان اينكه تدوين سند راهبردي در شهرداري قم فرآيند مبتني بر مشاركت عمومي ذي‌نفعان مديريت شهري بوده است خاطرنشان كرد: اين سند بر اساس مطالعات مختلف و انجام بررسي‌هاي تطبيقي گوناگون در ميان شهرهاي داخلي و خارجي البته با لحاظ شرايط بومي خاص شهر مقدس قم به عنوان مركز علمي جهان تشيع تدوين شده است.

معاون برنامه ريزي و سرمايه انساني شهردار قم اضافه كرد: اين سند داراي فازهاي مختلفي است كه براي تدوين آن استانداردهاي جهاني  و ملي مورد بررسي قرار گرفته و در اين مسير از مشاركت خبرگان شهري، اساتيد دانشگاه‌ها، فعالان، دست اندركاران و متوليان مديريت شهري استفاده شده است.

دكتر تركش كارشناس مديريت راهبردي نيز در بخش ديگري از اين نشست در خصوص ضرورت بهره گيري از تفكر راهبردي در مديريت شهري گفت: مديريت راهبردي انسجام فعاليت‌هاي سازماني در مسير اهداف تعيين شده را فراهم مي‌سازد.

وي با تاكيد بر اينكه بدون برخورداري از تفكر راهبردي نمي‌توان انتظار بهره گيري مناسب از منابع سازماني را داشت بيان كرد: چه بسا كارهايي در سازمان صورت گيرد كه ما را مسير اهداف تعيين شده دور كند پس مي‌بايست با استقرار نظام مديريت راهبردي بستر لازم را براي تفكر نظام يافته و مبتني بر آينده نگري را در سازمان فراهم كنيم.

دكتر بابا اسماعيلي مجري پروژه سند راهبري پنج ساله شهرداري قم نيز در پايان اين جلسه با اشاره به توضيحاتي در خصوص روش شناسي تدوين سند راهبردي گفت: سند راهبردي شهرداري قم در فازهاي مختلف بر اساس بررسي اسناد قبلي موجود در شهرداري، طرح‌هاي تدوين شده در حوزه‌هاي مختلف، دريافت ديدگاه‌هاي مديران مختلف، اعضاي شوراي اسلامي شهر، فعالان عرصه مديريت شهري، علما و مسوولان استاني تدوين شده است.

وي اضافه كرد: اين سند ضمن برخورداري از يك رويكرد راهبردي در هر حوزه با يك نگاه عملياتي تدوين و در راستاي راهبردهاي تدوين شده، طرح‌ها و پروژه‌هاي عملياتي بخش‌هاي مختلف نيز در يك افق پنج ساله طراحي شده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfmydj.w6dv0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما