پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 46149
منبع : خبرگزاری فارس

ضرورت حل مشکل سرمایه گذاران در بانک‌ها

قم نيوز : قم نیوز: معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در بانک‌ها گاهی با فرآیند اجتهاد مواجه می‌شویم و این مساله سرمایه گذاران را گرفتار مشکلاتی می‌کند، باید این مشکلات جزئی را حل کنیم.
ضرورت حل مشکل سرمایه گذاران در بانک‌ها
به گزارش قم نیوز، سعید شیرکوند ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به حضور مدیران بانکی در این جلسه اظهار کرد: خوشحالم که بحث‌های اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران بانک‌های استان قم مطرح می‌شود، بانک در سیستم اقتصادی نقشی همچون قلب دارد که خون را باید به بقیه قسمت‌های بدن پمپاژ کند.

وی افزود: نمی‌توان اقتصاد را بدون بانک‌ها تصور کرد، البته حل برخی از مشکلات بانکی هم خارج از توان کشور است، اکنون مجموع معوقه‌های سیستم بانکی در کشور بسیار زیاد شده و این مساله قدرت تصمیم گیری را از مدیران بانک‌ها گرفته است.

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: نمی‌توانیم بسیاری از مشکلات اقتصادی را در سطح استان حل کنیم، اما از سوی دیگر هم نمی‌توانیم بگوییم که کاری از دست ما برنمی‌آید و کارهایمان را تعطیل کنیم.

شیرکوند با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصادی مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: مشکلات عمیقی در سیستم اقتصادی کشور وجود داشت که مقام معظم رهبری این سیاست‌ها را ابلاغ کردند، مشکلات اقتصادی به خصوص در سیستم بانکی کشور عمیق تر است، ولی می‌خواهیم که این مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: بانک‌ها در زمینه تامین منابع موردنیاز خود مشکلاتی دارند که برای حل آن باید چاره ای بیاندیشم، البته برخی از مشکلات بانک‌های استان قم در سطح ملی است، ولی برخی دیگر از این مشکلات در سطح منطقه ای و استانی قابل حل است.

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: هنوز در کشورمان بین فساد اقتصادی و خطای مدیریتی مرزبندی درستی ایجاد نکردیم، گاهی مدیر ممکن است که خطای مدیریتی داشته باشد و باید دستگاه‌های نظارتی به این مساله توجه کنند.

شیرکوند با اشاره به مشکلات در حوزه نظارت در کشور اظهار کرد: گاهی گرفتار اجتهاد دستگاه‌های نظارتی می‌شویم و این مساله مشکلاتی را برای مدیران ایجاد می‌کند، باید مکانیزمی برای نظارت تعریف کنیم تا مدیران بدانند که باید به کدام دستگاه‌ نظارتی بروند و پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: در بانک‌ها هم گاهی با فرآیند اجتهاد مواجه می‌شویم و این مساله سرمایه گذاران را گرفتار مشکلاتی می‌کند، باید این مشکلات جزئی را حل کنیم تا به عنوان مثال یک کارمند در بانک با ارائه اطلاعات غلط، سرمایه گذاران را سردرگم نکند.

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: در برخی استان‌ها به دلیل هماهنگی‌های صورت گرفته، فرآیند ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران تسهیل شده و مشکلات بانکی در این زمینه کم شده است.

شیرکوند در پایان با اشاره به ضرورت تسهیل در روند پرداخت تسهیلات بانکی خاطرنشان کرد: باید جلوی برخی از اجتهادها در بانک و دستگاه‌های نظارتی را بگیریم و با استفاده از ابزار مدیریتی بتوانیم که روند پرداخت تسهیلات را تسهیل کنیم. سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نمی‌خواهد که به سیستم هرج و مرج تزریق کند، بلکه هدف از این سیاست‌ها حذف گلوگاه‌های اضافی در اقتصاد است و می‌توانیم از همین شرایط موجود بهره ببریم و در کشور اشتغال ایجاد کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdnf0o.yt09o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما