دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 46206
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم خبر داد:

تکمیل نيوجرسي‌های اتوبان قم تهران تا پایان سال آینده

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم از نصب نیوجرسی‌ها جدید در اتوبان قم تهران یاد کرد و گفت: این عملیات از روزهای آینده آغاز می‌شود و امیدواریم تا پایان سال 96 بتوانیم مسیر قم تهران را به نیوجرسی مجهز کنیم.
تکمیل نيوجرسي‌های اتوبان قم تهران تا پایان سال آینده
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل جمالی ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه از مهرماه سال جاری فعالیت‌های راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی بر عهده اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های واگذاری شده است، اظهار کرد: امیدواریم با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود بتوانیم حمل و نقل ایمن و مطلوب را برای شهروندان و زائران رقم بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه از نظر سیستم‌های حمل و نقل هوشمند رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده‌ایم، اضافه کرد: از هر ۱۰۰ کیلومتر پنج کیلومتر دارای روشنایی است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها در تصادف‌های برون شهری در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۹ نفر کشته داشته‌ایم و در این زمینه رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم اما اگر راه‌های روستایی نیز مورد نظر قرار گیرد باید بگوییم قم در میان استان‌های کشور در جایگاه بیست و یکم قرار دارد.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۷ دستگاه خدماتی در اختیار داریم، تصریح کرد: در این حوزه جایگاه چهارم و در زمینه راهدارخانه‌ها جایگاه پنجم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

جمالی با اشاره به اینکه به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های استان نزدیک به ۲۱ کیلومتر آزادراه و بزرگراه است، مطرح کرد: استان قم با ۵۹۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در میان استان‌های مختلف کشور در جایگاه دوم قرار دارد.

وی یادآور شد: از ابتدای آذرماه سال جاری با شروع بارش‌ها ۶۵ دستگاه ماشین‌آلات اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها در جاده‌ها فعالیت داشته و با استفاده از ظرفیت ۱۷۴ نفر نیروی خود توانسته علاوه بر یاری‌رساندن به ۲۳ خودرو مانده در برف، هزار و ۵۷۸ کیلومتر برف‌روبی داشته باشیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم از نصب نیوجرسی‌ها جدید در اتوبان قم تهران یاد کرد و ادامه داد: این عملیات از روزهای آینده آغاز می‌شود و در مرحله نخست نزدیک به ۱۲ کیلومتر از گاردریل‌ها جمع‌آوری و نیوجرسی‌ها احداث می‌شود و همزمان قراردادها و مناقصه‌های مساحت باقیمانده این اتوبان دنبال می‌شود که امیدواریم تا پایان سال ۹۶ بتوانیم مسیر قم تهران را به نیوجرسی مجهز کنیم.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۷۲ دوربین در مجموعه جاده‌های استان قم نصب شده است، اضافه کرد: در برخی از نقاط به ازای هر ۲۰ کیلومتر یک دوربین کنترل سرعت وجود دارد.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdch-ink.23n-vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما