سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 47893
منبع : جیمیل

غنچه های هلال قم پیشگام در اجرای عملی آموزش های امدادی

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم از اجرای مانور فرضی و آمادگی غنچه های هلال احمر برای مقابله با بلایا و حوادث همزمان با هفته هلال احمر و صلیب سرخ خبر داد.
غنچه های هلال قم پیشگام در اجرای عملی آموزش های امدادی
به گزارش قم نیوز؛ محمد مصباحی اظهار کرد: به‌ مناسبت ‌روز ‌جهانی‌ صلیب سرخ و هلال ‌احمر، اعضای ‌کانون‌ غنچه‌های‌ هلال احمر مهد‌کودک ‌"ملائک (۱)" وابسته به ‌بیمارستان شهید ‌بهشتی مانور ‌امداد رسانی در زلزله فرضی را با همکاری یکدیگر اجرا کردند.
وی تصریح کرد: غنچه های هلال احمر با هدف آشنایی با اصل خدمات داوطلبانه و کمکهای اولیه در بلایا و شرایط بحرانی اقدام به برگزاری مانور زلزله کردند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با شاره به نحوه اجرای این مانور گفت: غنچه های هلال احمر پس از نواخته شدن زنگ زلزله و تخریب نمادین ساختمان به یاری مصدومین فرضی زیر آوار رفتند و طبق آموزش هایی که فراگرفته بودند پس از رهاسازی و دور کردن مصدوم از محل خطر، به ارائه کمک های اولیه از جمله پانسمان و بانداژ مصدومان پرداختند و با استفاده از برانکارد مصدوم را حمل و به منطقه امن بردند.
مصباحی با اشاره به اهمیت نهادینه سازی آموزش های امدادی از دوران نونهالی و تاکید بر اجرای مانورهای با هدف یادگیری موثر ذهن کودکان بیان کرد: در این مانور غنچه های هلال احمر با توجه به آموزه ها و راهنمایی های‌ مربی‌ خود با نحوه اجرای اقدامات ‌امدادی و بشردوستانه و همچنین ارائه خدمات داوطلبانه به آسیب دیدگان در مقابله با بلایا و حوادث آشنا‌ شدند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaeany.49n0o15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما