جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : 48030
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس موسسه آینده روشن:

مسؤولان نظام اسلامی باید جهادی عمل کنند/ بررسی 90 مقاله در کمیسیون‌های تخصصی همایش دکترین مهدویت

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آینده روشن با اشاره به اینکه مسؤولان نظام اسلامی باید جهادی عمل کنند، گفت: آرای انتخابات باید به فردی اختصاص داده شود که عملکرد جهادی دارد و زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است، این نگاه به شعار محدود نمی‌شود بلکه باید در عمل مورد توجه قرار گیرد.
مسؤولان نظام اسلامی باید جهادی عمل کنند/ بررسی 90 مقاله در کمیسیون‌های تخصصی همایش دکترین مهدویت
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید مسعود پورسیدآقایی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان اینکه مهدویت رمز هویت جامعه اسلامی است، اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش بتوانیم در راستای تحقق اهداف مهدوی گام‌های مطلوبی را برداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه استخراج، عرضه و کاربردی کردن ظرفیت‌های مهدویت در عرصه‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: این اندیشه با اندیشه‌های امامت و نبوت هم‌سنگ است به همین علت حوزه‌های علمیه به عنوان مراکز ترویج دهنده علوم دینی باید ظرفیت‌های این اندیشه را استخراج کرده و به جامعه ارائه کنند.

رئیس موسسه آینده روشن از بررسی بیش از 90 مقاله در کمیسیون‌های تخصصی یاد کرد و گفت: 74 میهمان خارجی نیز در این همایش حضور داشته‌اند به همین علت باید بگوییم که این همایش فرصت مطلوبی برای به نمایش گذاشتن وحدت میان ادیان است چرا که ادیان مختلف دارای مشترکات بسیاری هستند که با تکیه بر آنها می‌توانند به اتحاد برسند.

وی با اشاره به اینکه مذهب شیعه به علت برخورداری از روایات اهل بیت(ع) شفافیت ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: شخصیت‌های برجسته بسیاری در عرصه‌های مختلف مهدویت تلاش داشته‌اند به همین علت 20 مهدی‌یاور در این همایش تجلیل شدند.

پورسیدآقایی از فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: نظام اسلامی تنها حکومت مقاومت است و به شخص‌ها یا یک حزب خاص محدود نمی‌شود.

وی با تقدیر از عملکرد صدا و سیما در انعکاس همایش بین‌المللی دکترین مهدویت مطرح کرد: 15 اثر مهدوی در این همایش رونمایی شده که یکی از این آثار 29 جلد اشعار مهدوی بوده که توسط حوزه خواهران تهیه شده است. 14 اثر دیگر نیز به مؤسسه آینده روشن اختصاص دارد که موسوعه امام منتظر(عج) با پنج جلد و مجموعه مقالات سال گذشته با چهار جلد از جمله این آثار است.

دبیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت خاطرنشان کرد: کارهای انجام شده قطره‌ای در مقابل دریاست چرا که کارهای نشده بسیاری وجود دارد به همین علت بنده درخواست می‌کنم که هر فردی در راستای تعالی اندیشه مهدویت تلاش کند؛ خاستگاه مهدویت حوزه‌های علمیه است و مجموعه‌های مختلف علمی باید در راستای این اندیشه مورد استفاده قرار گیرند.

وی ولایت فقیه را یکی از برکات اندیشه مهدوی دانست و مطرح کرد: امام زمان(عج) باید شناخته شود تا نایب ایشان نیز به جامعه معرفی شود؛ انتظار به معنای آمادگی است به همین علت نه تنها عمل بوده بلکه یک جهاد است و اندیشه‌ای مهم‌تر از آن وجود ندارد.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه مسؤولان نظام اسلامی باید جهادی عمل کنند، مطرح کرد: آرای انتخابات باید به فردی اختصاص داده شود که عملکرد جهادی دارد و زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است؛ این نگاه به شعار محدود نمی‌شود بلکه باید درعمل مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdce778e.jh8vxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما