چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 48262
منبع : خبرگزاری فارس

تضييع حق كاراته‌كاهاي قم در تيم ملي ناشنوايان / غياثي: نمي‌دانيم در فدراسيون ناشنوايان چه مي‌گذرد؟

قم نيوز : قم نیوز: هیأت‌ ورزش‌هاي ناشنوايان استان قم معتقد است حق كاراته‌كاهاي ناشنواي قم به عنوان قهرمان سال 1395 ايران در تيم ملي اعزامي به بازي‌هاي المپيك تابستاني 2017 ناشنوايان جهان تضييع شده است.
تضييع حق كاراته‌كاهاي قم در تيم ملي ناشنوايان / غياثي: نمي‌دانيم در فدراسيون ناشنوايان چه مي‌گذرد؟
به گزارش قم نیوز، از حدود یک سال قبل استارت رسمی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان ایران برای آماده‌سازی تیم‌های رشته‌های مختلف زیر مجموعه این فدراسیون به منظور حضور در یکی از مهمترین رویدادهای برون‌مرزی سال 2017 یعنی بازی‌های المپیک جهانی ناشنوایان زده شده است.

 

* سابقه قهرمانی متعدد تیم‌های قمی در مسابقات کشوری ناشنوایان

این در حالی است که فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان استان قم در اکثر استان‌ها از جمله استان قم به صورت جدّی فعالیت می‌کند و در رشته‌های متنوع نظیر فوتسال، کاراته، تکواندو، دوومیدانی، والیبال، فوتبال، کشتی و چند رشته دیگر در سطح قهرمانی فعالیت می‌کند و عناوین بسیار زیادی از میادین داخلی و برون‌مرزی کسب کرده است.

بسیاری از تیم‌های اعزامی هیأت‌‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قم در این رشته‌ها، موفق به کسب مقام قهرمانی لیگ و پیکارهای قهرمانی کشور شده‌اند و بارها مجوز حضور در اردوی تیم‌های ملی را کسب کرده و به مسابقات بین‌المللی، آسیایی و جهانی این رشته راه یافته‌اند و مهمتر از تمام این میادین، با اعزام به المپیک جهانی ورزش‌های ناشنوایان مدال‌های ارزشمندی برای ورزش قم به ارمغان آورده‌اند.

 

* ناشنوایان یکی از هیأت‌‌های موفق ورزش قم

مقام قهرمانی در مسابقات فوتسال قهرمانی ناشنوایان آسیا و جهان، قهرمانی در فوتبال ناشنوایان قاره کهن و درخشش در مسابقات جهانی این رشته با حضور ملی‌پوشان ورزش ناشنوایان قم، این هیأت‌‌ ورزشی را به یکی از موفق‌ترین هیأت‌‌های ورزشی قم تبدیل کرده است.

اکنون که بازی‌های المپیک ورزش‌های ناشنوایان جهان در سال 2017 پیش‌روی ملی‌پوشان رشته‌های مختلف ناشنوایان قرار دارد، یکی از رشته‌های دارای شانس بالا برای کسب سهمیه حضور در این بازی‌ها به نام قم، رشته کاراته است اما اتفاقات اخیر در تیم ملی موجب محرومیت کاراته‌کاهای قم از اعزام به این رقابت‌ها شده است.

 

* حذف سئوال برانگیز کاراته‌کاهای قم از اردوی تیم ملی

کادر فنی تیم ملی کاراته ناشنوایان ایران روی نام ملی‌پوشان پرافتخار و سرشناس کاراته ناشنوایان قم قلم قرمز کشیده است، در حالی که در مسابقات سال گذشته قهرمانی کشور که انتخابی تیم ملی برای اعزام به المپیک 2017 ناشنوایان جهان بود، کاراته‌کاهای قم موفق به کسب تعداد هشت مدال رنگارنگ شده و در این پیکارها شگفتی آفریدند، موضوعی که شدیدا مورد اعتراض هیأت‌‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قم است.

مربی تیم کاراته هیأت‌‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مسابقات کاراته قهرمانی ناشنوایان کشور در اوزان 6 گانه بخش کومیته و کاتای انفرادی هر دو بخش آقایان و بانوان با حضور بیش از 100 کاراته‌کا به میزبانی هیأت‌‌ کاراته استان گلستان در سال قبل به میزبانی گرگان برگزار شد و کاراته‌کاهای ناشنوای قم در بخش مردان سکوی نخست این رقابت‌ها را به نام قم ثبت کردند.

سیدمرتضی جدّایی اضافه کرد: رقابت‌های کاراته قهرمانی ناشنوایان کشور و انتخابی تیم ملی در اوزان منهای 55، 60، 67، 75، 84 و به اضافه 84 کیلوگرم به انجام رسید و نفرات اعزامی از هیأت‌‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قم به جز وزن منهای 55 کیلوگرم در دیگر اوزان این پیکارها صاحب مدال شده و در بخش تیمی بر سکوی قهرمانی ایستادند.

 

* نریمان: قمی‌ها باید در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند

رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از فروردین ماه امسال اردوی ارزیابی و انتخابی تیم‌های ملی کاراته مردان و بانوان ناشنوای کشور به منظور شناخت برترین‌ها برای اعزام به مسابقات کاراته بازی‌های المپیک تابستانی 2017 ناشنوایان آغاز شده و با توجه به افتخارآفرینی کاراته‌کاهای قم در انتخابی تیم ملی، بالطبع قمی‌ها نیز باید در این اردو حضور داشته باشند اما اکنون اینگونه نیست.

حمید نریمان بیان کرد: در سال جاری بیست و سومین دوره بازی‌های المپیک تابستانی ناشنوایان به میزبانی کشور ترکیه برگزار می‌شود و ورزشکاران زیر مجموعه تمام رشته‌های فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان ایران آماده اعزام به این بازی‌ها می‌شوند و از قم نیز چندین ورزشکار ملی‌پوش در رشته‌های مختلف نظیر فوتسال و کاراته در تیم‌های ملی قرار دارند.

 

* جلوگیری از اعزام کاراته‌کاهای قم به المپیک 2017 ناشنوایان جهان

این در حالی است که کاراته‌کاهای مدال‌آور و موفق هیأت‌‌‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قم در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی نفراتی همچون مهدی سوری، میثم اخوان، سیدمحمد میرقیصری، سیدمرتضی جدایی و مهدی سعدی هستند که باید در اردوی تیم ملی باشند.

اما کادر فنی تیم ملی نام آنها را حذف کرده است، در حالی که تیم قم در پنج وزن از 6 وزن بخش کومیته مسابقات سال 1395 موفق به کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز شد اما نام آنها از لیست کاراته‌کاهای حاضر در اردوی تیم اعزامی ایران به بازِ‌های المپیک تابستانی 2017 ناشنوایان جهان حذف شده است.

 

* غیاثی: نمی‌دانیم در فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان چه می‌گذرد؟

دبیر هیأت‌‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: اتفاق بدی رخ داده است ولی ما واقعا نمی‌دانیم در فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان چه می‌گذرد که به راحتی قهرمانان مطرح و ملی‌پوشان با سابقه تیم ملی به سادگی حذف می‌شوند.

سیدوحید غیاثی تصریح کرد: گلایه من از فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان به خاطر تصمیماتی است که توسط کادر فنی تیم ملی کاراته ناشنوایان در آستانه بازی‌های المپیک 2017 ناشنوایان جهان گرفته شده و متاسفانه با غرض‌ورزی و تصمیم‌های شخصی، چند تن از بهترین‌های سال‌های اخیر کاراته ایران را از تیم ملی حذف کرده‌اند و حق آنها تضییع شده است.

وی ادامه داد: مگر می‌شود تیم کاراته هیأت‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قم قهرمان شود و از این تیم کسی برای عضویت در تیم اعزامی ایران به بازی‌های المپیک تابستانی امسال انتخاب نشود؟

دبیر هیأت‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قم اضافه کرد: مگر کاراته‌کاهای ناشنوای قم قهرمان المپیک، آسیا و ایران نبودند؟ آیا با تغییر مربی همه چیز عوض شده که کاراته‌کاهای قم هم به دنبال این تغییر باید حذف شوند؟

 

* قطع همکاری هیأت‌‌ قم با فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه اگر این نامهربانی‌ها ادامه پیدا کند، باید بگویم که مجبور هستیم هیچ‌گونه همکاری در هیچ زمینه‌ای از این به بعد با فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان نداشته باشیم، زیرا من نمی‌توانم بنشینم و ضایع شدن حق این بچه‌ها را ببینم، یا خداحافظی می‌کنم یا حق آنها را می‌گیرم.

غیاثی یاد آور شد: سیدمرتضی جدایی به عنوان قهرمان المپیک ناشنوایان جهان، سال قبل در انتخابی تیم ملی هم در کاتا و هم در انفرادی کومیته موفق به کسب مقام قهرمانی و مدال طلای کشور شده است، اما به راحتی نام وی را خط زده‌اند.

وی یاد آور شد: متاسفانه رقیب سیدمرضتی جدّایی اکنون مربی تیم ملی کاراته ناشنوایان شده و نام وی را از لیست تیم ملی خط زده، در حالی که این کاراته‌کا 6 سال کاپیتان تیم ملی ایران بوده و دو مرتبه به عنوان بهترین مربی کاراته ایران در مسابقات ناشنوایان کشور انتخاب شده است، مگر می‌شود به راحتی این همه موفقیت را نادیده گرفت؟

 

* بی‌عدالتی در فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان

دبیر هیأت‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قم خاطرنشان کرد: همچنین نام دیگر کاراته‌کای ملی‌پوش قم یعنی مهدی سوری به عنوان نایب‌قهرمان ایران از لیست تیم ملی حذف شده و این نشان دهنده اوج بی‌عدالتی در فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان توسط کادر فنی تیم ملی کاراته است.

وی ابراز کرد: این اتفاقات در حالی رخ داده که سه نفر از شاگردان مربی تیم ملی که در انتخابی هم شرکت نکرده‌اند اکنون در اردوی تیم ملی حضور دارند و در مجموع 6 شاگرد وی عضو تیم ملی هستند اما این بی‌عدالتی در مورد کاراته‌کاهای قم که جزو چهره‌های مطرح کشور هستند رخ می‌دهد.

گفتنی است: در حال حاضر غلام‌علی حیدری به عنوان سرمربی و مجید صافی به همراه یوسف گرشاسبی به عنوان مربی در تیم ملی کاراته ناشنوایان ایران فعالیت می‌کنند و این تیم باید تیر ماه امسال در بیست و سومین دوره المپیک 2017 ناشنوایان جهان در سامسون ترکیه به میدان برود.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb55ba.rhbw0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما