شنبه ۹ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 490
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

اقتصاد سالم به ‌دست افراد سالم اجرا می‌شود‌

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع عظام تقلید گفت: اقتصاد سالم زمانی شکل می‌گیرد که به ‌دست افرادی سالم مدیریت و اجرایی شود.
اقتصاد سالم به ‌دست افراد سالم اجرا می‌شود‌
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید‌محمد‌علی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با مسئولان برگزاری همایش جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی که در آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود، از اهمیت داشتن اقتصاد سالم در نزد خداوند سخن گفت و اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم با تاکید در مورد جهاد به اموال، از مومنان جهاد اقتصادی را خواستار شده ‌که نشانگر اهمیت این موضوع در نزد خدای متعال است.

وی با اشاره به اقتصاد بیمار کشورهای جهان‌ افزود: تفاوت بین اقتصاد کشورهای دنیا با اقتصاد موجود در ایران، به ذات اقتصاد اسلامی ایران برگشته و همین امر موجب رشد و شکوفایی اقتصاد کشور می‌شود.

‌علوی‌گرگانی با مطرح کردن موضوع اقتصاد سالم و کارآمد، گفت: اقتصاد سالم زمانی شکل می‌گیرد که به ‌دست افرادی سالم مدیریت و اجرایی شود، افرادی که هم به اسلام و هم به انقلاب پایبند باشند.

وی پایبندی به ولایت را از دیگر شرط‌های لازم برای یک فرد سالم در بدنه اقتصاد کشور دانست و گفت: داشتن یک اقتصاد کامل، خوب و ضروری است اما این امر نیازمند متولیانی خوب و کامل است.

‌علوی‌گرگانی با اشاره به برخی مشکلات در زمینه صنایع داخلی و خودروسازی‌ عنوان کرد: زمانی که هدف از تولید کسب سرمایه باشد، با داشتن مواد اولیه خوب هم نمی‌توان جنس با کیفیت در اختیار مردم قرار داد، چرا که اصل متولی و نیت خوب در اقتصاد، نادیده گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در کشور نعمت‌های فراوانی وجود دارد، افزود: رفع مشکلاتی همچون بیکاری نیازمند برنامه‌ریزی و به‌‌کارگیری امکانات است تا با استفاده از این امکانات بتوان از نعمت‌های خدادادی استفاده کرد و زمینه شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم آورد.

‌علوی‌گرگانی با اشاره به برگزاری همایش جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی، بیان کرد: برگزاری این همایش ضروری است اما باید خصوصیات و شرایط یک اقتصاددان خوب نیز شرح داده شود تا افراد خود را منطبق بر آن شرایط قرار دهند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcgrz9t4ak9y.pra.html
نام شما
آدرس ايميل شما